Консультант

Юридичні консультації 24/7

Відкрити
image

Витрати з управління багатоквартирним будинком

Вітаю 👋

Мене звати Олександр, я Ваш персональний менеджер. Давайте я Вам допоможу?

image
image
BASE (Базова) 0.42
Реклама
Марченко Клара Борисівна
Марченко Клара Борисівна
Адвокат
Україна / Одеса

i

Час прочитання: 10 хвилин Кількість переглядів: 553
Рейтинг:
0
Дата публікації: 30.04.2024

 

Правовий висновок 

Витрати з управління багатоквартирним будинком

 

Управління багатоквартирним будинком вимагає витрат. Насамперед, на його утримання. Можна сказати, що базове управлінське рішення співвласників таке: належно утримувати свій будинок або спостерігати, як він повільно руйнується. Стаття 12 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» дає перелік витрат з управління, і починає його з витрат на утримання багатоквартирного будинку. 

Правовий аналіз ситуації - Закон прямо називає такі витрати на управління багатоквартирним будинком: 

  • витрати на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку;
  • витрати на оплату комунальних послуг стосовно спільного майна багатоквартирного будинку; 
  • витрати, пов’язані з виконанням зобов’язань за кредитним договором, укладеним за програмами Фонду енергоефективності; 
  • витрати на сплату винагороди управителю в разі його залучення. 

Однак попри те, що такий перелік міститься у законі, в кінцевому підсумку конкретний перелік і розмір витрат на управління визначається самими співвласниками багатоквартирного будинку. 

Тобто держава встановлює певні вимоги до утримання будинку, але співвласники самостійно вирішують, які роботи і коли виконувати та які кошти на них асигнувати. Більш того, наведений у законі перелік не є вичерпним. Згадана стаття 12 посилається і на «інші витрати, передбачені рішенням співвласників або законом». 

Тобто будь-які витрати співвласників, пов’язані з управлінням спільним майном багатоквартирного будинку, мають стосуватися саме багатоквартирного будинку, і тоді вони є витратами з управління багатоквартирним будинком. 

Юридичний аналіз ситуації  - усі витрати є цільовими і якщо кошти, що надійшли на управління багатоквартирним будинком, будуть використані на щось інше, то це є нецільовим використанням і тягне за собою необхідність сплати податку на прибуток, що є додатковим обтяженням співвласників, та поданням відповідних звітів.

Частиною 2 ст. 12 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» покладає витрати на управління багатоквартирним будинком на його співвласників: витрати на управління багатоквартирним будинком розподіляються між співвласниками пропорційно до їхніх часток співвласника, якщо рішенням зборів співвласників або законодавством не передбачено іншого порядку розподілу витрат. І ці витрати співвласник зобов’язаний нести незалежно від того, чи користується він спільним майном, своєю квартирою чи своїм нежитловим приміщенням, адже невикористання власником належної йому квартири чи нежитлового приміщення або відмова від використання спільного майна не є підставою для ухилення від здійснення витрат на управління багатоквартирним будинком. 

Якщо конкретні витрати, за які проголосували збори співвласників багатоквартирного будинку або загальні збори ОСББ, неможливо віднести до витрат з управління багатоквартирним будинком і вони не передбачені законом, їх сплата залишається добровільною справою кожного окремо взятого співвласника. 

Витрати на управління багатоквартирним будинком – це витрати співвласників багатоквартирного будинку, які вони можуть нести у будь-яких формах: платити внески до ОСББ, вносити плату управителю, самостійно купувати ремонтні матеріали і своїми руками робити ремонт тощо.

При цьому, кошторис відображає також і всі джерела надходжень в ОСББ, які можуть бути не тільки за рахунок внесків. 

Затвердження кошторису проводиться перед затвердженням внесків (тобто спочатку розраховуються необхідні витрати, враховуються усі надходження, а вже потім, виходячи з потреби у витратах, розраховується розмір внесків. 

Для визначення розміру внеску: 1) рахуємо скільки потрібно коштів на рік на утримання будинку; 2) ділимо отриману суму на метри квадратні (площу житлових і нежитлових приміщень); 3) отриману суму ділимо на 12 місяців. Так і отримаємо щомісячний внесок із метра квадратного. І от уже вирахуваний таким чином розмір внеску затверджується рішенням загальних зборів ОСББ. 

Аналіз ситуація юристом Стаття 20 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» передбачає, що частка співвласника у загальному обсязі внесків і платежів на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку встановлюється пропорційно до загальної площі квартири (квартир) та/або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності, спори щодо визначення частки співвласника у загальному обсязі внесків і платежів на утримання, експлуатацію, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку вирішуються в судовому порядку.

Отже, усі співвласники (як житлових так і нежитлових приміщень) в результаті отримують єдиний тариф для всіх співвласників багатоквартирного будинку, а різниця в сумі оплати буде пов’язана лише із кількістю квадратних метрів, які перебувають у власності, а інший порядок визначення розміру внеску повинен бути аргументований та детально розрахований.

Якщо власників машиномісць визнають співвласниками багатоквартирного будинку, то розрахунок розміру внеску співвласників на управління багатоквартирним будинком має проводитись з урахуванням площ, що перебувають у їх власності.

Щодо наданих проектів штатного розкладу та кошторисів (особливо те, що стосується внеску для власників паркомісць) (пам’ятаємо, що внески на управління – це гроші співвласників (а не якихось сторонніх людей), а тому не роздуваємо штат та не включаємо роботи, в яких немає потреби, а якщо включаємо роботи, то обов’язково їх проводимо або накопичуємо на проведення робіт в майбутньому):

1) Формування штатного розкладу – з яких потреб кількість посад в адміністрації майже дорівнює кількості посад технічних працівників? Які обов’язки покладаються на керівника та адміністратора?

2) Посадові оклади – які підстави їх формування? 

3) Плутанина з площами усіх приміщень, з яких офіційних документів їх взято?

4) Не зрозумілий порядок розрахунку першої частки внеску співвласників паркінгу, а саме: 

- яка загальна площа приміщень використовувалась при розрахунку (з кошторису житлових приміщень вбачається, що житлова), якщо використовувалась загальна житлова, то з яких підстав?

- який відсоток із наведених статей витрат (пропорційна частка) взято при розрахунку першої частки внеску за паркінг, яким чином та виходячи з яких показників цей відсоток було визначено?

- з огляду на який штат при розрахунку враховано фонд оплати 115375грн., якщо згідно проекту штатного розкладу він складає 106500грн.?

- які саме внутрішньо будинкові системи та мережі мають безпосереднє значення для паркінгу та відносяться до нього та чи є вони спільними для будинку та паркінгу?

5) У зв'язку з чим введено ще одну одиницю посади робітника з прибирання, якщо в штаті вже передбачено 4 робітники з комплексного прибирання багатоквартирного будинку з прилеглими територіями, оплата праці яких включена до пропорційної частки внеску?

Юридичний висновок та аналіз ситуації адвокатом, чи передбачатиметься право Правління ОСББ (в межах загальної суми видатків) використовувати кошти з одних статей витрат на інші у разі недостатності цільових коштів, а також збільшувати, в межах кошторису, витратну частину певної статті витрат за рахунок накопичувального фонду?

Що відбуватиметься із невикористаними коштами за статтями витрат?

 

 

 

image
image
отримати послугу

В мобільному застосунку КОНСУЛЬТАНТ

Безпечна угода

Ви як Замовник позбавляєтесь від усіх фінансових ризиків при співпраці з Виконавцями, адже сума оплати резервується нашим сервісом та виплачується Виконавцю лише отримавши підтвердження від Вас про завершення етапу.

У разі ненадання послуги кошти повертаються Вам. Сервіс бере на себе усі фінансові ризики та виступає гарантом та хранителем коштів, а у разі виникнення розбіжностей між сторонами - незалежним Арбітром.

Ваші кошти в надійних руках!

image
Відгуки

Від реальних користувачів

АН
Андрій

Звертався щодо ситуації з СЗЧ. Дуже допомогли – грамотно оформили позицію, підготували пояснення для слідства.

ВІ
Віктор

Оформлював ОГД після поранення. Все зробили швидко – допомогли з документами, пояснили порядок дій, підтримка була з перших хвилин.

НА
Настя

Чіткий сервіс, грамотні юристи. Я зверталась по аліментному спору – все вирішили без суду, що дуже важливо.

ОЛ
Олександр

Оперативно отримала консультацію по штрафу з податкової. Підказали, як правильно оскаржити і виграти.

МА
Марія

Допомогли скласти договір оренди і врахували всі ризики.Зробили доволі швидко, співпрацею задоволена

ОЛ
Олексій

Отримав якісну консультацію щодо реєстрації ФОП. Все чітко, зрозуміло, професійно і без води. Рекомендую!

СЕ
Сергій

Звернувся за консультацією з господарського спору. Отримав чіткий план дій і готові документи. Дуже задоволена послугами

image
ТОП 10

PRO консультантів

Всі консультанти

PREMIUM 75.56 Топ 1
image

Студенцов Олександр Олександрович

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 68.3 Топ 2
image

Грицай Микола Ігорович

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 59.88 Топ 3
image

Боревич Марія

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 55.82 Топ 4
image

Одинцова Валерія

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 52.72 Топ 5
image

Баладига Сергій

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 49.75 Топ 6
image

Макеєв Дмитро Вячеславович

Юрист Україна / Кременчук
і
PREMIUM 48.46 Топ 7
image

Хижавська Олеся Ярославівна

Юрист Україна / Хмельницька область
і
PREMIUM 39.17 Топ 8
image

Миколаєнко Олена

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 39.07 Топ 9
image

Молчанов Олег Вікторович

Адвокат Україна / Київ
і
PREMIUM 37.64 Топ 10
image

Палагіна Юлія Володимирівна

Юрист Україна / Харківська область
і

Ми перевіряємо кожного фахівця, який реєструється на нашому сервісі та гарантуємо якість послуг.
КОНСУЛЬТАНТ - це прозорий та найбільший рейтинг юристів та адвокатів створений для того, щоб кожен міг обрати найкращого спеціаліста у потрібному місці та у потрібний час.

Рейтинг юристів формується на основі позитивно виконаних замовлень, ваших відгуків, оцінок
та коментарів. Рейтинг неможливо купити: він формується виключно користувачами. Тому, якщо Вам потрібні послуги, консультації або підготовка документів від кращих юристів та адвокатів - можете впевнено довіряти нашим фахівцям!

image
Бонус

Отримайте консультацію

Пройдіть опитування та отримайте ₴500.00 на консультацію

Надайте відповіді на вказані запитання і ми миттєво зарахуємо ₴500.00 на першу консультацію в мобільному застосунку КОНСУЛЬТАНТ. Це означає, що консультація для Вас буде абсолютно безкоштовна, а юрист отримає оплату від нашого сервісу. Це забезпечує швидку та якісну відповідь відразу від декількох фахівців. З прикладами таких консультацій можна ознайомитися нижче. Нарахування бонусу обмежені в часі, тому не зволікайте - дійте!

  • 0 дні
  • 0 години
  • 0 хвилини
  • 0 секунд
  • ukraine Україна +380
  • poland Польща +48
  • england Великобританія +44
  • usa Сполучені Штати +1
  • other Інше +
image

Дякуємо за реєстрацію!

Поставте Ваше запитання через мобільний додаток

  • Вам потрібен військовий юрист чи адвокат?
  • Ви вже зверталися за юридичною допомогою раніше?
  • Ваше питання пов'язане з документами або договорами?
  • Ви плануєте звернутися до суду найближчим часом?
  • Вам потрібен юридичний супровід угоди (купівлі, оренди тощо)?
  • Чи є у вас офіційні документи, пов’язані з вашим питанням?
image
Адміністрація порталу

Файли cookie та конфіденційність

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookie для персоналізації контенту та аналізу веб-трафіку.