
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Станом на сьогодні в Україні все більше зростає попит на ведення бізнесу фізичним особами. Багато людей хочуть відкривати власну справу і заробляти кошти в незалежності від інших осіб чи установ.
Навіть в умовах воєнного стану актуальність легалізації бізнесу зростає з кожним днем. Чому це потрібно робити на законних підставах, та яка процедура відкриття, допоможе розібратися дана письмова консультація.- Аналіз документів показує, що ведення бізнесу та отримання прибутку повинно здійснюватися на законних підставах. Для українців зручним та доступним способом для цього є реєстрація фізичної особи-підприємця (далі-ФОП).
- Реєстрація ФОП станом на зараз є досить простою та зручною процедурою, яку можна здійснити двома шляхами: по-перше це можна зробити через місцеві центри з надання адміністративних послуг; по-друге – через онлайн сервіси, до прикладу веб-портал Дія.
- Другий спосіб найзручнішим, адже це можна зробити навіть не виходячи з дому.
Далі розглянемо основні етапи такої реєстрація.
- Для початку особа, яка бажає відкрити ФОП повинна визначитися та обрати певний вид економічної діяльності (КВЕД).
- Весь перелік таких КВЕДів можна віднайти на офіційному сайті через Дія.
- Це дуже важливий аспект у реєстрації, адже тут особа обирає на підставі чого вона буде офіційно працювати та отримувати дохід.
- Слід відзначити, що законодавством не обмежується кількість КВЕДів, тому найкращим способом буде обрання декількох.
- У разі, коли виникне потреба (наприклад і ведення офлайн і онлайн бізнесу-через сайт), такі КВЕДи можна буде додати пізніше та внести відповідні доповнення.
Правовий аналіз ситуації відзначає, що особи, які перебувають на державній службі (службі в органах місцевого самоврядування), судді та народні депутати не мають право на ведення підприємницької діяльності.
Наступним кроком буде обрання системи оподаткування, яких існує дві: загальна та спрощена. ФОПам рекоендується обирати саме спрощенну групу, адже така система є дуже зручною для невеликого бізнесу.
Варто розуміти, що такі ФОПи, які перебувають на спрощенній системі оподаткування матимуть платити такі види податків: єдиний податок (ЄП) та ЄСВ (єдиний соціальний внесок).
Також слід розуміти на якій групі оподаткування буде перебувати ФОП, адже їх існує три:
- перша – де максимальний дохід становить за рік не більше, ніж 1,1 мільйон гривень. Тут передбачається діяльність в сфері роздрібної торгівлі та послуги побутового характеру, без права наймання працівників;
- друга група – де максимальний дохід за рік становить не більше, ніж 5,5 мільйонів гривень. Сюди входить і надання послуг для населення і можливість торгівлі чи ресторанні послуги. Також передбачається можливість наймання працівників в кількості до 10 осіб;
- третя група – де максимальний дохід на рік становить не більше, ніж 7,8 мільйонів гривень. Тут є право наймання необмеженої кількості працівників.
Після обрання системи оподаткування, визначення групи можна здійснювати реєстраційні процедури та відкривати ФОП. Обов’язково потрібно отримати відповідну виписку про реєстрацію ФОПа.
Наступним та обов’язковим кроком буде подання заяви до податкової служби про витяг з реєстру щодо платника податків. Це потрібно буде зробити не пізніше, ніж через десять днів після того, як на руки особа отримає виписку з центру надання адміністративних послуг.
Зі спливу ще десяти днів (рахуємо з моменту подання заяви до податкової служби), можна буде отримати відповідний витяг.
Крім того, можна зробити юридичний висновок про те, що фізичній особі-підприємцю також буде потрібно зробити електронний цифровий підпис для подальшої та зручної надання звітності.
Останнім етапом буде відкриття рахунку в банку чи відповідному фінансовому сервісі.