юрист, 23-річний досвід роботи у сфері примусового виконання.
У 2024 році українське регулювання енергетичного ринку зазнає змін, спрямованих на вдосконалення нормативно-правової бази та приведення її до європейських стандартів. Особливо ухвалення постанови НКРЕКП 178 24 січня 2024 року. Це нововведення сприяє підвищенню гнучкості та стабільності енергетичного ринку, створенню привабливих умов для інвесторів та стимулюванню розвитку зеленої енергетики в Україні.
Експерти української галузевої групи BDO «Природні ресурси та енергетика» проаналізували основні відмінності постанов НКРЕКП 2019 та 2024 років:
1. Виключити слова «та за аукціонною ціною» та додати «використовувати механізм ринкової премії для придбання послуг».
2. Оновлено типовий договір купівлі-продажу електричної енергії за «зеленими» цінами на електроенергію та передбачено в новому договорі типовий договір про надання послуг із забезпечення збільшення частки альтернативної генерації електроенергії. Версія.
3. Затверджено типовий договір про механізм ринкової премії та включення виробників електроенергії з ВДЕ до балансуючої групи.
4. Постанови НКРЕКП 2803 та 2804 втратили чинність.
5. Переглянуто правила ринку та умови гарантованої діяльності покупців.
27 березня 2024 року Держенергрегулювання України затвердила «Вимоги щодо забезпечення доброчесності та прозорості на оптовому ринку енергоресурсів», які сформульовано відповідно до вимог «Внесення змін до Закону України «Про недопущення деяких законів». ”. Зловживання на оптовому енергетичному ринку» № 3141-ІХ від 10 червня 2023 року, яким в українське законодавство перенесено Регламент ЄС № 1227/2011 щодо доброчесності та прозорості оптового енергетичного ринку (REMIT).
Цей файл визначає:
• Перелік дій, які можуть становити маніпулювання або спробу маніпулювання оптовими ринками енергії;
• обмеження на обробку внутрішньої інформації на оптових енергетичних ринках;
• Вимоги до публікації (розкриття) внутрішньої інформації;
• Вимоги до осіб, які професійно займаються організацією оптових операцій з енергетичними продуктами;
• Сигнали, які можуть вказувати на ознаки зловживань на оптових ринках енергоресурсів;
• Положення про співпрацю між НКРЕКП та Радою регуляторів Енергетичного Співтовариства.
Перед затвердженням цих вимог ми провели відкриті та прозорі обговорення його проектів з усіма зацікавленими сторонами, включно з учасниками ринків газу та електроенергії. Документ також схвалила Антимонопольна комісія України.
Крім того, з метою збору думок та пропозицій НКРЕКП оприлюднила 8 травня 2024 року проект удосконалення ліцензійних умов для ринків електроенергії та газу, передбачених REMIT. Він передбачає включення вимог до умов ліцензування до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання зловживанням на оптовому ринку енергоресурсів», зокрема встановлює такі вимоги до ліцензіатів:
• після реєстрації як учасника оптового ринку енергоносіїв здійснювати операції з оптової торгівлі енергоносіями;
• Впроваджувати та підтримувати ефективні механізми, заходи та процедури для підтримки цілісності та прозорості оптових ринків енергії;
• Надавати НКРЕКП через Адміністратора передачі даних та/або самостійно (у разі набуття Ліцензіатом статусу Адміністратора передачі даних) інформацію про господарські та торговельні операції з оптової торгівлі енергетичними продуктами на оптовому ринку енергоносіїв, у тому числі розцінки (заявки) та базові ( основні) дані.
В сьогоднішній реаліях, консультація податкового юриста буде доцільна у питаннях з оподаткування бізнесу, у зв’язку з чим Юридичний сервіс «Консультант» підбере спеціаліста для надання фахової консультація юриста з податкових питань також на сервісі можливо отримати консультація податкового юриста онлайн, що заощадить час. Юрист у податкових справах надасть консультація податкового юриста, а також сформує дієву правову позицію та підготовить відповідні документи з питань оподаткування.