Навчаюсь на третьому курсі Державного університету економіки і технологій. Спеціалізуюсь на договірному, господарському та корпоративнмоу праві, зокрема, надаю консультації та пишу фахові статті.
Одним із необхідних документів для початку будівництва - є будівельний паспорт.
Загалом, це документ, що видається органом архітектури і відображає містобудівні та архітектурні вимоги щодо будівництва та розміщення об’єкту нерухомості.
Даний паспорт є підставою для початку будівництва споруд невеликого рівня наслідків(СС1): будівлі, площа яких не перевищує 500 метрів квадратних, дачні та садові споруди кількість поверхів яких повинна становити не більше двох.
Паспорт міститиме в собі матеріали у текстовому та графічному вигляді, але обов’язковою є наявність схеми, відповідно до якої здійснюватиметься забудова земельної ділянки.
Основні особливості будівельного паспорта:
Ключовим завданням будівельного паспорта - є відображення всіх будівель та споруд, що будуть побудовані на земельній ділянці, а тому виходячи з намірів будівництва варто визначитися з тим, що підлягає включенню до схеми забудови.
- Варто зазначити, що об’єкти нерухомості, що розміщені на земельній ділянці, але не зазначені в будівельному паспорті вважатимуться об’єктами самочинного будівництва та не можуть належним чином вводиться в експлуатацію.
- Схема забудови має також містити дані про відстань від об’єкту нерухомості до меж земельної ділянки на якій вони будуватимуться.
- Також допустимими є зазначення у схемі сусідніх будівель незалежно від поточного їх цільового призначення.
- Вкрай важливим є належне оформлення всіх документів, що подаватимуться до уповноваженого на видачу будівельних паспортів органу, а також відповідність намірів встановленим законодавством вимогам будівництва, але якщо ці умови не будуть дотримані - орган містобудування та архітектури матиме законні підстави для відмови в оформленні паспорта.
- В таком разі послуги, що надає юрист з питань нерухомості, є вкрай бажаними.
- Розробка проекту будівництва у разі отримання будівельного паспорта не є обов’язковою, але він може бути розроблений за бажанням забудовника.
- Якщо замовник бажає отримати будівельний паспорт в межах певного населеного пункту, то його розробка здійснюватиметься у відповідності до містобудівної документації на локальному рівні, а якщо будівництво проводитиметься за межами міста, села чи селища, то у відповідності до планів територій та окремих планувальних рішень садівницьких, або ж дачних товариств.
Покрокова процедура отримання будівельного паспорта:
- Першим кроком є підготовка всіх необхідних документів, а саме: документ, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою (відповідне свідоцтво, договір суперфіцію, або ж заповіт), намір будівництва в ескізному вигляді, відповідна заява, що складається за встановленою формою, а також письмова згода співвласників земельної ділянки на проведення забудови. Якщо забудовник розробляв проект забудови - він також додається до вищезазначеного переліку. Варто зазначити, що для розробки ескізу забудови бажано звернутись до кваліфікованих архітекторів, адже такий ескіз повинен містити детальний план розташування об’єктів нерухомості, відображати відстань до сусідньої земельної ділянки та мати точний план поверхів фасаду та їх розміри. Вищеперелічені документи не потребують нотаріального посвідчення, адже вони засвідчуються заявником безпосереднього.
- Наступним кроком є подача зібраних документів до уповноваженого органу. Реалізувати це можна використовуючи онлайн-портал "Дія", або ж звернувшись до найближчого ЦНАПу.
- Вже протягом десяти днів уповноважений орган забов’язаний розглянути та проаналізувати подане на предмет наявності всіх документів та відповідності викладених намірів, вимогам містобудівної документації чи детальному плану території. За результатом розгляду, приймається рішення про видачу будівельного паспорта, що повинен обов’язково створюватись з використанням Реєстру будівельної діяльності.
- Варто зауважити, що відомості про отримання паспорту обов’язково повинні вноситись до ЄДЕССБ. В результаті чого будівельному паспорту призначається реєстраційний номер та QR - код. Вкрай важливо детально перевірити правильність та повноту внесених відомостей, адже наявність помилок може привести до складнощів з подальшим будівництвом об’єкта нерухомості.
Допомога юриста з нерухомості в отриманні будівельного паспорта:
Оскільки важливість отримання даного документа є досить значною, то для забудовника рекомендованими є послуги юриста з нерухомості. Юрист допоможе належним чином оформити всі необхідні документи у відповідності до чинного законодавства, подати їх до уповноваженого органу та перевірити правильність внесених відомостей у спеціальну електронну систему. Юридична консультація з нерухомості забезпечить оперативне отримання будівельного паспорта, який відповідатиме всім законодавчо-встановленим вимогам та дозволить без зайвих сумнівів та складнощів продовжити процес будівництва.