Дипломована юристка зі стажем більше 7 років з Досвідом у сфері державних закупівель, цивільного, адміністративного права та складання документів, експертка в комунікації та вирішенні спорів, авторка юридичного блогу й соціальних медіа.
Електронний підпис у сфері закупівель відіграє важливу роль у забезпеченні безпеки та прозорості процесу.
Питання
Що таке електронний підпис?
Відповідь
Електронний підпис (КЕП) — це спеціальний цифровий код, що додається до електронних документів і підтверджує їхню автентичність.
Електронний підпис забезпечує:
- Ідентифікацію користувача — підпис підтверджує, що документ підписала саме уповноважена особа.
Цілісність даних — документ не може бути змінений після підписання.
Доказовість — електронний підпис має таку ж юридичну силу, як і власноручний підпис на паперовому документі.
Це основні завдання електронного підпису.
Для чого потрібен електронний підпис у закупівлях?
Якщо говорити з боку публічних закпівель, то електронний підпис забезпечує:
- Захист інформації: Електронний підпис захищає дані від несанкціонованого доступу або зміни, що важливо в процесі проведення закупівель.
- Юридична сила: Усі документи, підписані КЕП, є офіційними і мають юридичну силу. Це дозволяє уникнути паперової тяганини і прискорює процес обробки документів.
- Прозорість: Використання електронних підписів підвищує прозорість процесу закупівель, оскільки всі дії фіксуються в системі. Це знижує ризик корупції.
- Швидкість: Завдяки електронному підпису значно прискорюються процеси затвердження і обробки документів, що особливо важливо для оперативних закупівель.
Питання
Як отримати електронний підпис?
Відповідь
Для отримання електронного підпису уповноважена особа звертається до акредитованого центру сертифікації ключів. Там їй видають токен — спеціальний носій, на якому зберігається підпис. Це забезпечує максимальний рівень безпеки.
Електронний підпис є невід’ємною частиною сучасних закупівельних процесів. Він забезпечує надійність, безпеку та швидкість роботи в електронній системі закупівель, роблячи процеси більш прозорими і контрольованими.
Отримання електронного підпису
Однією з перших задач, яку повинна виконати уповноважена особа (УО) для роботи в електронній системі закупівель, є отримання електронного підпису. Часто виникають питання щодо типу цього підпису, а також підстав та порядку його використання.
Відносини у сфері ідентифікації електронними засобами врегульовані ЗУ "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". Згідно нього визначено наступні терміни:
Електронний підпис - це певні електронні дані, які додаються до подібних електронних даних або ж логічно з ними пов'язуються і також використовуються підписувачем як підпис.
Кваліфікований підпис (КЕП ): свого роду удосконалений електронний підпис, і створений використовуючи засіб кваліфікованого електронного підпису на базі кваліфікованого сертифікату електронного підпису.
УЕП (Удосконалений електронний підпис), що базується на кваліфікованому сертифікаті. Він створений з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг.
Найпоширеніші запитання.
Питання
Які ж відмінності між КЕП та УЕП
Відповідь
Найголовніша різниця між КЕП та УЕП полягає у рівні захисту інформації. КЕП має найвищий рівень захисту, оскільки його створення і зберігання відбувається на засобі кваліфікованого електронного підпису (токен), який повинен мати висновок Державної служби спеціального зв'язку і захисту інформації. УЕП може бути записаний на будь-якому носії, тому його рівень захисту нижчий.
Питання
Чи обов'язково мати електронний підпис для роботи з закупівлями?
Відповідь
Щоб здійснити закупівлю УО використовує ЕСЗ - електронну систему закупівель. У відповідності до Закону України "Про публічні закупівлі", електронна система закупівель забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією та документами в електронному вигляді. Інформація, введена в електронну систему, підписується кваліфікованим електронним підписом посадової особи. Законодавство вимагає від УО використовувати в роботі саме КЕП. Це обов'язково для забезпечення належного рівня безпеки і достовірності електронних документів.
КЕП на фізичну особу
Для здійснення дій на майданчику, КЕП повинен бути виданий на УО як представника юридичної особи – замовника. Особистий електронний підпис потрібен лише для проходження тестування, де система ідентифікує особу по ІПН. Підпис керівника установи не підходить для цієї процедури, оскільки тестування має пройти саме УО.
Тендери юридична консультація
Тендери — це процеси, в яких державні та приватні організації запрошують компанії подавати пропозиції для виконання робіт або надання послуг. Вони допомагають забезпечити прозорість і чесну конкуренцію, дозволяючи обрати найкращі умови з точки зору якості та вартості. Участь у тендерах вимагає ретельної підготовки, дотримання законодавчих вимог і уваги до деталей. Юридична консультація може стати важливим інструментом для успішної участі в цих процесах, допомагаючи уникнути юридичних помилок і підвищити шанси на перемогу.
Юридична консультація з тендерів є важливою для тих, хто прагне брати участь у державних закупівлях. Консультація з тендерів допомагає розібратися в складних питаннях, пов'язаних з оформленням документів та участю в конкурсах. Юрист по тендерам консультація надає професійну допомогу, і юрист по тендерам безкоштовна консультація може бути першою сходинкою на шляху до успіху.
УО повинна використовувати в роботі КЕП, що виданий на неї як представника замовника (певної установи). Для отримання КЕП можна звернутися до акредитованих центрів сертифікації ключів. Консультація юриста з тендерів дозволяє зрозуміти всі юридичні аспекти, що можуть виникнути під час підготовки документів. Регулярні консультації з тендерів допоможуть вам уникнути помилок і збільшити шанси на перемогу. Пам’ятайте що юридична консультація з тендеру є не лише корисною, а й необхідною для успішної участі в тендерах. Запрошуємо вас на консультацію з тендерів! Якщо ви прагнете успішно брати участь у державних закупівлях та приватних конкурсах, наші юристи нададуть вам професійну підтримку.
Ми допоможемо розібратися з усіма нюансами підготовки документів і стратегії участі. Відкрийте нові можливості для вашого бізнесу!