Детальніше
Навчаюсь на третьому курсі Державного університету економіки і технологій. Спеціалізуюсь на договірному, господарському та корпоративнмоу праві, зокрема, надаю консультації та пишу фахові статті.
Купуючи квартиру в новобудові, варто готуватися до процедури реєстрації прав на неї.
Загалом реєстрація прав на нерухомість - це певне визнання державною фактів набуття, зміни або ж припинення прав на нерухомість, що обов’язково супроводжується внесенням відповідних відомостей до ЕДР.
Для того щоб убезпечити себе від незаконних дій з купленою квартирою, створити ряд гарантій та забезпечити захист прав та інтересів власника - необхідно провести державну реєстрацію прав на нерухоме майно.
Також власники нерухомості, права яких є зареєстровані належним чином, можуть брати участь в ОСББ, та повною мірою розпоряджатися об’єктом нерухомості, включаючи можливість відчуження.
Особливості реєстрації прав на квартиру в новобудові:
По закінченню будівництва, забудовник повинен підготувати всю необхідну документацію для подальшого введення об’єкта нерухомості в експлуатацію та паралельно з цим готує сертифікат готовності будинку.
- Новобудові присвоюється поштова адреса та повністю реалізується процедура введення в експлуатацію.
- Вже після вищеописаних процесів, майбутні власники квартир можуть розпочинати державну реєстрацію.
- Досить часто таку послугу пропонують самі ж забудовники, що з одного боку є достатньо зручним, а з іншого займатиме набагато більше часу та коштуватиме значно дорожче, а тому доцільніше провести реєстрацію самостійно, або ж використовуючи послуги юриста з нерухомості.
- Вкрай важливими в процедурі реєстрації є підготовчий етап, а саме оформлення всіх документів з самим забудовником.
- Важливість даного етапу полягає в детальній перевірці компанії забудовника на предмет наявності відкритих судових справ, боргів, всіляких проблем з дозвільною документацією.
- Поряд з цим можуть виникнути складнощі вже і на самому етапі реєстрації, що пов’язані з неповнотою поданих документів, поданням заяви на реєстрацію неналежною особою, або ж поданий пакет документів не відповідає встановленим вимогам - все це є підставами для відмови в реєстрації прав.
- Ретельний аналіз всієї необхідної документації, допоможе уникнути більшості складнощів та ефективно провести державну реєстрацію.
Процедура реєстрації прав на квартиру:
- Першим кроком є підписання акту прийому-передачі квартири. Перед безпосереднім підписанням варто ретельно перевірити квартиру на відповідність умовам, що зазначалися в договорі між забудовником та інвестором, переміряти площу, якість вентиляції, стін, систем комунікації та всі інші чинники, що вказують на якість будівельних робіт та є вкрай важливими для подальшої експлуатації квартири. В акті обов’язково варто зазначати умову про відсутність взаємних претензій як майнового, так і немайнового характеру у сторін, які його укладають.
- Далі варто почати збір всіх необхідних документів для проведення реєстрації, а саме: заяву за встановленою формою, копії документів що засвідчують особу заявника, технічний паспорт, укладений акт прийому-передачі, договір із забудовником та документ, що підтверджуватиме сплату адміністративного збору. До вищезазначеного переліку можуть й інші документи в залежності від особливостей кожної конкретної ситуації.
- Наступним кроком є безпосередня подача всіх зібраних документів. Здійснювати реєстрацію може якнайближчий ЦНАП, так і нотаріус. Подача документів може здійснюватись в паперовій та електронній формі. Після отримання пакету документів, державний реєстратор розглядає їх в порядку черговості та аналізує на предмет відповідності всім законодавчо-встановленим вимогам.
- За результатами розгляду документів, реєстратор вносить відомості про проведення державної реєстрації до відповідного реєстру та видає витяг про реєстрацію права власності, що і виступатиме основним документом, який підтверджуватиме здійснення реєстрації.
Допомога юриста з нерухомості в реєстрації прав на квартиру в новобудові:
Консультація юриста з нерухомості допоможе визначитися з необхідним переліком документів для здійснення реєстрації та дозволить уникнути проблем не тільки з реєструючим органом, але й із забудовником. Збір документів, перевірка забудовника, подання документів до державного реєстратора, а у випадку неправомірної відмови у проведенні реєстрації подальше оскарження таких дій - це основні функції, що виконуватиме юрист з нерухомості.