Детальніше
Навчаюсь на третьому курсі Державного університету економіки і технологій. Спеціалізуюсь на договірному, господарському та корпоративнмоу праві, зокрема, надаю консультації та пишу фахові статті.
Моніторинг процедур закупівлі є важливою частиною фінансового контролю, який здійснює Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба). Ось детальніше, як відбувається цей процес та які висновки можуть бути зроблені:
Процедура моніторингу закупівлі
- Держаудитслужба визначає, які процедури закупівлі будуть перевірені на основі ризиків, випадкових перевірок або запитів. Розробляється план моніторингу, який включає критерії перевірки та етапи проведення.
- Збираються документи, що стосуються процедури закупівлі, включаючи тендерну документацію, договори, акти виконаних робіт тощо. Аналізується відповідність проведеної закупівлі вимогам законодавства та внутрішнім регламентам.
- Проводяться бесіди з посадовими особами, відповідальними за закупівлі, для з'ясування деталей процесу. Аналізується процес прийняття рішень, виконання умов договорів, а також контроль за виконанням зобов'язань.
- Висновок складається на основі результатів перевірки. В ньому зазначаються всі виявлені порушення, їх природа та вплив. У висновку містяться рекомендації щодо усунення порушень, наприклад, шляхом розірвання договору, визнання його недійсним або нікчемним, або інших заходів.
Моніторинг процедур закупівлі Держаудитслужбою є важливим інструментом для забезпечення прозорості і законності у сфері державних закупівель, а також для запобігання можливим зловживанням і корупційним діям.
Питання
Яка основна мета діяльності Держаудитслужби?
Відповідь
Держаудитслужба відіграє ключову роль у забезпеченні ефективності та прозорості державних фінансів. Здійснює контроль і аудит державних фінансів, перевіряючи, як державні кошти використовуються відповідно до законодавства та цільового призначення. Це включає перевірки бюджетних витрат, державних закупівель, управлінських рішень і фінансових звітів. На основі результатів аудиту Держаудитслужба надає рекомендації щодо вдосконалення фінансового управління, оптимізації витрат і покращення систем контролю. Держаудитслужба забезпечує прозорість діяльності державних органів через публікацію результатів аудиторських перевірок, звітів та висновків.
Процедура оскарження висновків Державної аудиторської служби України
- Процедура оскарження висновків Державної аудиторської служби України (Держаудитслужби) є важливою частиною забезпечення правового захисту замовників у сфері закупівель. Ось детальний опис процесу, який можна використовувати як рекомендацію:
- Замовник має право звернутися до Держаудитслужби за роз’ясненням змісту висновку та зобов’язань, визначених у ньому. Звернення за роз’ясненням має бути подане протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку. Хоча практика показує, що відповіді на такі запити часто не надаються, замовник може використовувати це як аргумент у судовому розгляді, якщо висновок містить нечіткі чи невизначені вимоги.
- Замовник має п’ять робочих днів з моменту опублікування висновку для подання аргументованих заперечень до Держаудитслужби. Заперечення мають бути чіткими та обґрунтованими, з посиланням на конкретні порушення або неточності у висновку.
- Замовник має десять робочих днів з моменту оприлюднення висновку для подання позову до суду. Позов подається до адміністративного суду, і він має бути обґрунтований, з чітким викладенням позиції замовника та доказів на підтримку своїх аргументів.
- Суд розглядає позов на предмет відповідності висновку законодавству та правильності його застосування. Суд може ухвалити рішення на користь замовника, якщо виявить порушення.
- Якщо суд ухвалив рішення на користь замовника, необхідно забезпечити виконання судового рішення, яке може включати відміну висновку, виправлення порушень або інші заходи.
Порушення, які можуть бути виявлені представниками Державної аудиторської служби України
Основні порушення, які можуть бути виявлені представниками Державної аудиторської служби України (Держаудитслужби) під час моніторингу процедур закупівлі, включають:
- Невідповідність тендерної документації вимогам законодавства: Тендерна документація не відповідає вимогам чинного законодавства України, що регулює процеси закупівлі. Це може включати: недостатнє або невірне зазначення критеріїв оцінки тендерних пропозицій, невірний формат документації, порушення вимог до подачі документів або до їх змісту. Процедури підготовки та оголошення тендеру можуть не відповідати встановленим вимогам законодавства.
- Зміни в договорах без наявності підстав: Зміни в договорах можуть бути внесені без достатніх підстав або в умовах, що суперечать законодавству або умовам первісного договору. Внесення змін без документально підтверджених обставин, що обґрунтовують такі зміни. Невідповідність змін передбаченим правовим підставам для коригування договору. Неправильне оформлення або невірне зазначення підстав для внесення змін у договори.
- Ненадання пояснень, які вимагали представники Держаудитслужби: Замовник може не надати необхідні пояснення або документи у відповідь на запити Держаудитслужби. Це може включати: несвоєчасне або неповне надання інформації, відмова від надання пояснень або необхідних документів. Ненадання відповіді в установлені терміни, що може вплинути на результат перевірки.
- Невідхилення тендерних пропозицій, які мали бути відхилені: Тендерні пропозиції, які не відповідають вимогам тендерної документації або законодавству, не були відхилені, що може включати: пропозиції, які не відповідають технічним або фінансовим критеріям, пропозиції, що містять недостовірні дані або документи. Неправильна оцінка тендерних пропозицій або недотримання процедури їх відхилення.
Питання
Що є необхіднім для виправлення порушень?
Відповідь
Перегляд і коригування тендерної документації відповідно до законодавства. Перевірка правомірності змін у договорах і їх відповідність законодавству. Забезпечення своєчасного і повного надання відповідей на запити Держаудитслужби. Перевірка відповідності тендерних пропозицій вимогам і правильне їх відхилення у випадку невідповідності.
Послуги юриста при оскарженні висновку Держаудитслужби
Ось основні види юридичних послуг:
Консультація юриста та правовий аналіз ситуації: Юристи онлайн забезпечать перевірку висновку Держаудитслужби на предмет юридичних і фактичних помилок. Аналіз обґрунтування висновку та застосованих норм права. Визначення потенційних ризиків та наслідків для замовника, включаючи можливі штрафи або інші санкції.
Допомога юриста з підготовки заперечень: Юрист підготує аргументовані заперечення до висновку, що міститимуть точне обґрунтування вашої позиції. Збір та підготовка документів, що підтверджують вашу позицію, включаючи нові докази та інформацію
Послуги адвоката з подання позову до суду: Адвокат забезпечить підготовку позовної заяви для оскарження висновку, з урахуванням всіх правових та процесуальних вимог. Подача позову до адміністративного суду, дотримання всіх строків та процесуальних вимог.
Судовий процес: Представлення інтересів замовника в суді, участь у судових засіданнях та подання аргументів на користь клієнта. Підготовка аргументів, доказів та свідків, якщо це необхідно для підтримки позиції.
Коректна реакція на виявлені порушення та вжиття відповідних заходів допоможе уникнути юридичних наслідків і покращити процедури закупівель. Оскарження висновку Державної аудиторської служби України (Держаудитслужби) може бути складним і потребує детального юридичного підходу. Юридичні послуги при оскарженні висновку Держаудитслужби, можуть забезпечити ефективний захист інтересів клієнта.