
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Вищою радою правосуддя було повідомлено про те, що в нашій країні варто здійснити процедуру відносно процесів з оптимізації і скорочення значного числа загальних місцевих судів через необхідність рівності розподілення навантаження саме на суди першої інстанції (загальні суди).
За повідомленням заступника голови Вищої ради правосуддя, потрібно таким чином вирішувати проблеми щодо навантаження на всі такі суди, адже станом на 2023 рік лише в Печерський районний суд Києва було надходження понад шістдесяти тисяч справ, але разом із тим в даному суді такі особливі повноваження мають лише дев’ятнадцять суддів , зважаючи на чисельність в 36 суддів. В даному випадку приблизно один суддя має розглянути більше трьох тисяч справ. Варто сказати і про те, що існують суди, у яких навантаження справ доволі менше. Так, до прикладу, Коломацьким районним судом (Харківська область) було отримано лише 359 справ для двох суддів – станом на 2023 рік. Зважаючи на те, що значна кількість справ повязана і з сімейним правом, то сімейний юрист навіть в таких умовах, і консультації сімейного юриста юридичного маркетплейсу “Консультант” допоможе ВАм вирішити правові питання, адже юрист з сімейного права чи юрист з сімейних питань до прикладу, іноді може відіграти важливу роль в відновленні Ваших прав.
Таким чином, загальна ситуація з надвеликим навантаженням справ для суддів є негативною ознакою для правового та справжнього доступу українців до вітчизняного правосуддя. Також є відповідний вплив і на саму якість таких судових рішень. Проблему можна вирішити шляхом оновлення вакансій і також шляхом проведення процедури з оптимізації системи судів. Саме про такі новини було повідомлено заступником голови Вищої ради правосуддя, якій про це відзначив під час проведення круглого столу з питань майбутнього правосуддя.
Слід також наголосити і про думку голови Ради суддів Богдана Моніча, який відзначив, що станом на сьогодні існує 2 актуальні варіанти з такої процедури оптимізації відповідної кількості місцевих загальних судів. Згідно першого варіанту оптимізації визначено, що потрібно скоротити кількість місцевих загальних судів до кількості 220 судів. Згідно другого варіанту – визначено що має відбутися скорочення до 151 суду. Такий варіант є більш ускладнений і більш радикальний.
Крім того, консультація Моніча дала зрозуміти, що наголошувалося і на тому, що не дивлячись на різне навантаження, винагорода суддів за роботу вважається однаковою. Але, в умовах дії воєнного стану в Україні, все ж таки продовження роботи над оптимізацією судів є поки що тимчасово призупинено. Слід відзначити, що станом на зараз на території України працюють 663 загальних місцевих судів, а питання нової оптимізації були актуальні ще чотири роки тому, а вже в середині 2022 року доволі широко обговорювалося.
Однак, наприкінці 2022 року Президентом України було підписано прийнятий Верховною Радою проект закону відносно зміни перехідних і прикінцевих положень в Закон України «Про судоустрій і статус суддів» відносно питань територіального характеру юрисдикції судів місцевого рівня та до прийняття законодавства відносно змінюваності системи судів місцевого рівня, адже така процедура визначає нову оптимізацію вже протягом року після скасування дії воєнного стану.