image

Як повернути гроші за придбання квитків на літак

Вітаю 👋

Мене звати Олександр, я Ваш персональний менеджер. Давайте я Вам допоможу?

image
image
BASE (Базова) 25.87
Реклама
image
Консультант №71 Юрист Україна / Київська область
Час прочитання: 14 хвилин Кількість переглядів: 1326
Рейтинг:
0
Дата публікації: 03.03.2023

Юрист з десятирічним стажем роботи. Займаюсь складанням договорів, написанням претензій та позовів, супроводжую виконавчі провадження, складаю установчі документи для юридичних осіб, займаюсь державною реєстрацією юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Також надаю послуги адвоката у сферах цивільного та господарського права.

Передмова

Минулого року, після російського вторгнення, над Україною був припинений рух літаків. Через це відбулось скасування авіарейсів з українських аеропортів до інших країн. Ті люди, які купили авіаквитки, нікуди не полетіли, але гроші були заплачені. В подібній ситуації постає питання щодо повернення оплати.

Реалії спорів людей та авіакомпаній свідчать про те, що останні не поспішають повертати вартість квитків на рейси, які так і не відбулись. Такі дії не є законними та порушують права пасажирів.

Ця стаття допоможе вам дізнатись, як правильно діяти в ситуації, коли перевізник повинен виплатити вартість куплених квитків, однак не бажає робити цього.

Чим передбачено повернення оплати за квитки

Організація та здійснення польотів цивільної авіації врегульовані Повітряним кодексом України та Авіаційними правилами України. Ці документи передбачають: авіакомпанія надає пасажиру послугу з перевезення на підставі договору. Моментом його укладення є придбання квитка на літак — як в паперовому, так і в електронному вигляді.

Підтверджувати існування договору також можуть багажна квитанція та транспортна накладна.

В загальному розумінні договір є угодою між двома сторонами — пасажиром та перевізником. З моменту його укладення між ними виникають взаємні обов’язки: авіакомпанія повинна доставити пасажира до пункту призначення разом з належним йому багажем, а останній — розрахуватись за надану послугу.

Договір перевезення передбачає відповідальність за його невиконання, неналежне виконання, яка складається з трьох елементів:

  1. виплати постраждалій стороні суми грошей, що є компенсацією за порушення зобов'язання іншою стороною;

  2. відшкодування збитків: поверненні повної вартості квитка та оплати за надання супутніх послуг (страхування, харчування, трансфер, інше);

  3. компенсація моральної шкоди.

Коли виліт з певних причин не відбувається (затримується) — це є порушенням умов договору зі сторони компанії. В такому випадку, відповідно до умов угоди з пасажиром, він отримає право на зворотне отримання грошей, за які придбав квиток, та на додаткові виплати.

Особливості отримання компенсації

Вартість квитка повертається пасажиру при одночасному існуванні чотирьох умов:

  1. відмови в перевезенні проти його волі;

  2. бронювання ним місця на борту літака;

  3. скасування рейсу, яким він мав вилетіти, компанією-перевізником;

  4. його присутності в день запланованого вильоту для проходження реєстрації.

Компенсація не обмежується одним поверненням вартості квитків. У випадку, коли авіакомпанія має причини та підстави очікувати, що рейс не відбудеться та пасажирам відмовлять у посадці на літак, вона зобов'язана запропонувати їм грошову виплату за спричинені незручності.

Оплата за квиток перераховується протягом семи календарних днів (коли починає відлік цей строк — буде написано далі). Гроші повертаються виключно в гривні:

  1. готівкою;

  2. електронним переказом, проведеним через банк (безготівковий розрахунок);

  3. банківським дорученням/чеком.

За наявності окремої письмової згоди пасажира, вартість квитка виплачується йому у вигляді дорожніх чеків (це платіжний документ, що найчастіше використовується при розрахунках під час подорожей, переважно міжнародних).

Коли компанія відмовила пасажирам в перевезенні проти їхньої волі, на неї покладається обов'язок виплатити їм компенсацію. Її розмір обчислюється в євро, та залежить від відстані польоту. За рейси, дальність який не перевищує 1500 км, сума виплати складає двісті п'ятдесят євро; від 1500 до 3500 км — 400; від 3500 км та більше — 600.

Така виплата не надається за умови, що скасування рейсу викликали непередбачувані обставини, яким не можна було запобігти, та авіакомпанія зможе доказати настання цього факту. Військовий напад Росії на Україну віднесений до форс-мажору, і саме за його наслідками були закриті всі аеропорти та скасовано польоти цивільної авіації. Перевізники ніяк не могли завадити виникненню такої ситуації. Тому в цьому випадку вони мають підстави не надавати компенсацію, адже не є винними у невиконанні зобов'язань перед пасажирами.

Передумови отримання компенсації

Право на отримання грошової виплати не виникає у пасажира лише за одним фактом відмови у перевезенні. Законом та правилами встановленні вимоги, при дотриманні яких перевізник стає зобов'язаним надати відшкодування. Ними є наступні:

  1. відсутність попередження пасажира про скасування рейсу:

    — за два тижні до очікуваного вильоту;

    — в період між 7 та 14 днями, що передують запланованому часу відправлення;

  2. авіакомпанія не запропонувала змінити маршрут таким чином, щоб забезпечити відхилення на одну годину (від часу відбуття з пункту відправлення) та на чотири години (від часу прибуття до місця призначення);

  3. наявність в особи підтвердженого бронювання на конкретний рейс;

  4. присутність пасажира для проходження реєстрації в день та час, встановлений правилами авіаперевізника, або щонайменше за 45 хвилин до вильоту літака з аеропорту;

  5. затримка/перенесення заброньованого рейсу на іншу дату, незалежно від причини цього.

Здай квиток — отримай гроші

За правилом, оплата повертається не раніше, ніж відбудеться розірвання договору, укладеного перевізником з пасажиром. І ось тут прихований важливий момент: та людина, яка бажає повернути кошти, повинна спершу виявити намір щодо припинення дії угоди про перевезення літаком. Зробити це можна двома шляхами:

  1. пред’явити невикористаний паперовий квиток до тієї самої каси компанії, у якій його було куплено;

  2. повідомити авіаперевізника про бажання зворотного отримання суми, сплаченої за придбання електронного квитка.

У випадку неможливості розв'язання цього питання у касі, підрозділі авіакомпанії, за пасажиром залишається право звернення з цією ж метою до її головного офісу.

Тільки після вчинення описаних дій починається відлік 7-денного строку, наданого для виплати грошей. Це є максимальний термін, вичікувати його повністю не обов'язково. При відсутності фінансових перешкод, компанія може видати повну суму оплати в момент здавання квитка до каси. Семиденний строк дотримується винятково у випадку настання якихось непередбачуваних проблем.

Повернення грошей може потребувати надання додаткових документів. В такому разі початок зазначеного строку розпочинається з дня подання авіакомпанії всієї необхідної інформації.

Вартість квитка повертається тому, хто за нього заплатив. Якщо це людина — гроші надійдуть на її банківську картку або ж будуть виплачені «на руки», готівкою. Коли покупець юридична особа, надходження платежу відбудеться на рахунок у банку, відкритий нею.

Письмове звернення про повернення коштів: потрібно чи ні?

Компенсація вартості невикористаного квитка, за законодавством, не потребує неодмінного подання пасажиром заяви про виплату. Однак існує застереження: авіакомпанія має право розробити власні правила перевезень повітряним транспортом, в яких передбачити — гроші за квиток відшкодовуються лише у разі направлення клієнтом вимоги про це. Необхідно враховувати вказану особливість, та в кожному випадку з'ясовувати, чи впроваджений у конкретній компанії окремий порядок оформлення повернення оплати.

Якщо такий порядок виявиться наявним, необхідно діяти, дотримуючись його. Не варто чекати, що авіакомпанія добровільно виконає приписи закону та віддасть гроші.

Отже, треба скласти вимогу. Цей документ повинен відповідати змісту та формі, встановленим для звернень громадян. Його універсальний зразок складається з:

  1. опису обставин та фактів, які покладені в її основу;

  2. зазначення відомостей про відправника (прізвище, ім'я, по батькові, адреса проживання, номер телефону, адреса електронної пошти) та отримувача (найменування, адреса реєстрації, контактна інформація, ідентифікаційний код в державному реєстрі);

  3. посилання на норми закону, що обґрунтовують позицію заявника;

  4. наявності підпису особи та дати подання.

Вимога може бути усна або письмова. Краще подавати її в письмовому вигляді, рекомендованим листом з описом вкладення, та відправляти його поштою. Усні звернення, направлені з використанням так званої «гарячої лінії», авіакомпанії зазвичай залишають без відповіді та реакції, тому цей спосіб не є ефективним.

Строк розгляду вимоги становить 30 календарних днів. Якщо цей термін сплив, а авіакомпанія не відповіла та не повернула гроші, потрібно переходити до наступного етапу вирішення ситуації — подаватись до суду з позовом про примусове стягнення вартості придбаних, але не використаних квитків.

Водночас передбачені інші заходи впливу на недобросовісного авіаперевізника, якими доцільно скористатись.

Скаржимось на бездіяльність перевізника

Контроль за дотриманням правил перевезень повітряним транспортом здійснює Державна авіаційна служба України. Неповернення грошей за квиток є їх порушенням. Це надає можливість подати скаргу на авіакомпанію, за умови, що попередньо до неї була пред'явлена вимога чи претензія з зазначеного приводу.

Скарга є формою звернення громадянина, тому має відповідати вимогам до його оформлення. До неї додаються докази надсилання вимоги компанії-перевізнику.

Надсилається скарга поштою, на зареєстровану адресу служби. Найкоротший строк її розгляду дорівнює 30 дням, найдовший — 45.

Відповідальність за порушення авіаційних правил

Відсутність повернення коштів, витрачених на купівлю квитка, карається штрафом, який накладає Державіаслужба. Його сума коливається в розмірі від 671 000 до 1 342 000 гривень.

Післямова

Вирішити спір з авіакомпанією допоможе вчасне звернення до адвоката. Сучасний юридичний маркетплейс «Консультант» пропонує вам отримати допомогу адвокатів/юристів онлайн. Наш проєкт надає різноманітні послуги, серед яких:

  1. консультація адвоката (юриста);

  2. перевірка та аналіз документів з подальшим наданням юридичного висновку;

  3. підготовка письмових консультацій, правових висновків адвоката.

Не зволікайте зі зверненням до нашого сервісу. Правова онлайн-допомога — це зручно, швидко та результативно.

image
image
отримати послугу

В мобільному застосунку КОНСУЛЬТАНТ

Безпечна угода

Ви як Замовник позбавляєтесь від усіх фінансових ризиків при співпраці з Виконавцями, адже сума оплати резервується нашим сервісом та виплачується Виконавцю лише отримавши підтвердження від Вас про завершення етапу.

У разі ненадання послуги кошти повертаються Вам. Сервіс бере на себе усі фінансові ризики та виступає гарантом та хранителем коштів, а у разі виникнення розбіжностей між сторонами - незалежним Арбітром.

Ваші кошти в надійних руках!

image
Відгуки

Від реальних користувачів

  • ВР
    Володя Ралець

    Всім хто має проблеми з кредиторами , раджу звертатись за допомогою саме до цих консультантів . Тут в отримаєте і підтримку і дуже якісні поради . Стосовно вирішення проблем по кредитах

  • ММ
    Макс Миловский

    Ніколи не думав, що вирішення юридичних питань може бути таким легким! За допомогою цієї програми я швидко знайшов компетентного юриста, який допоміг мені впоратися з моєю проблемою. Дуже зручно та ефективно

  • ЯЛ
    Янош Лоренц

    Корисний додаток та хороша компанія в якій спеціалісти допоможуть та надададуть професійні відповіді на всі ваші запитання.

  • НІ
    Наталія Іващенко

    Сподобалось відношення і професійний підхід до справи,все на вищому рівні,дякую

  • RB
    RB28

    Чудовий додаток. Дуже допомогли)

  • АД
    Анна Д.

    Досить зрозумілий додаток, зручний у користуванні

  • БА
    Барин

    Допомогли вирішити питання з працівниками ТЦК, дякую

  • AR
    Archi_B

    Дуже простий в використанні додаток. Професіональні адвокати, та приємні консультанти. Рекомендую

  • AN
    And1kekkk

    Відмінний додаток! З ним я знайшов юриста за лічені хвилини. Зручний інтерфейс та багато функцій роблять його найкращим вибором для пошуку кваліфікованої юридичної допомоги.

  • AL
    albina309

    Завдяки цьому додатку я швидко знайшов досвідченого юриста, який допоміг мені розібратися у моїй правовій ситуації. Простий у використанні та результативний

  • SI
    Simpldimpl2

    Через додаток вирішив своє питання! Дякую

  • LY
    L.Yaro

    Дуже дякую за допомогу, рада що звернулась. Однозначно рекомендую, в наш час знайти достовірну інформацію дуже важко, але виявляється можливо))

  • ГЕ
    Герцог235689

    Доволі все добре працює. Почав користуватися недавно але вже задоволений. Консультантами задоволений. Дякую. Буду звертатись й надалі.

  • ДЛ
    Добрі люди

    Був у ДШВ. Отримав поранення. Все нормально, поставили на ноги, але не хочу бути тягарем для побратимів. Ротний сам запропонував звільнитись по сімейним. Тільки попросив правильно складений рапорт, бо їм наверх відчитатись треба. Зателефонував сюди. порадили юриста. Все за 2 дні зробив. можу радити іншим

  • ДД
    Даніїл Діхтяренко

    Звернувся по рекламі в інтернеті. Взяв консультацію і мені знайшли хорошого військового адвоката, який допоміг мені перевестись до іншої частини. Гарно працювали з документами та пояснили що і як. Рекомендую, висловлюю велику подяку адвокатам!

image
ТОП 10

PRO консультантів

Всі консультанти
  • PREMIUM 75.62 Топ 1
    image

    Студенцов Олександр

    Юрист Україна / Київ
    і
  • PREMIUM 68.2 Топ 2
    image

    Грицай Микола

    Юрист Україна / Київ
    і
  • PREMIUM 59.78 Топ 3
    image

    Боревич Марія

    Юрист Україна / Київ
    і
  • PREMIUM 52.74 Топ 4
    image

    Одинцова Валерія

    Юрист Україна / Київ
    і
  • PREMIUM 52.15 Топ 5
    image

    Баладига Сергій

    Юрист Україна / Київ
    і
  • PREMIUM 48.16 Топ 6
    image

    Хижавська Олеся

    Юрист Україна / Київ
    і
  • PREMIUM 46.91 Топ 7
    image

    Макеєв Дмитро

    Юрист Україна / Київ
    і
  • PREMIUM 38.55 Топ 8
    image

    Палагіна Юлія Володимирівна

    Юрист Україна / Київ
    і
  • PREMIUM 37.57 Топ 9
    image

    Миколаєнко Олена

    Юрист Україна / Київ
    і
  • PREMIUM 37.4 Топ 10
    image

    Молчанов Олег Вікторович

    Юрист Україна / Київ
    і

Ми перевіряємо кожного фахівця, який реєструється на нашому сервісі та гарантуємо якість послуг.
КОНСУЛЬТАНТ - це прозорий та найбільший рейтинг юристів та адвокатів створений для того, щоб кожен міг обрати найкращого спеціаліста у потрібному місці та у потрібний час.

Рейтинг юристів формується на основі позитивно виконаних замовлень, ваших відгуків, оцінок
та коментарів. Рейтинг неможливо купити: він формується виключно користувачами. Тому, якщо Вам потрібні послуги, консультації або підготовка документів від кращих юристів та адвокатів - можете впевнено довіряти нашим фахівцям!

image
Бонус

Отримайте консультацію

Пройдіть опитування та отримайте ₴500.00 на консультацію

Надайте відповіді на вказані запитання і ми миттєво зарахуємо ₴500.00 на першу консультацію в мобільному застосунку КОНСУЛЬТАНТ. Це означає, що консультація для Вас буде абсолютно безкоштовна, а юрист отримає оплату від нашого сервісу. Це забезпечує швидку та якісну відповідь відразу від декількох фахівців. З прикладами таких консультацій можна ознайомитися нижче. Нарахування бонусу обмежені в часі, тому не зволікайте - дійте!

  • 0 дні
  • 0 години
  • 0 хвилини
  • 0 секунд
  • ukraine Україна +380
  • poland Польща +48
  • england Великобританія +44
  • usa Сполучені Штати +1
  • other Інше +
image

Дякуємо за реєстрацію!

Поставте Ваше запитання через мобільний додаток

  • Чи Ваше питання термінове?
  • Чи звертались Ви раніше за допомогою до інших адвокатів?
  • Вам потрібен військовий юрист чи адвокат?
  • Чи ви проходите військову службу?
  • Вам потрібен супровід у ТЦКСП?
image
Важливо

Знати про нас

image
Адміністраця порталу

Файли cookie та конфіденційність

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookie для персоналізації контенту та аналізу веб-трафіку.