Детальніше
Які дані включили до Реєстру «Оберіг»
До персональних даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста належать:
🔹 прізвище;
🔹 власне ім’я (усі власні імена);
🔹 по батькові (за наявності);
🔹 дата народження;
🔹 місце народження;
🔹 стать;
🔹 місце проживання та місце перебування;
🔹 відомості про батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників та інших представників (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження);
🔹 відомості про сімейний стан особи та членів її сім’ї (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), а також дітей);
🔹 реквізити паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон (за наявності останнього) (серія (за наявності), номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії);
🔹 унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
🔹 відомості про громадянство;
🔹 відомості про документи, що підтверджують смерть особи або визнання особи померлою чи безвісно відсутньою;
🔹 відомості щодо визнання особи недієздатною (поновлення дієздатності);
🔹 відомості про зайнятість (код підприємства, місце роботи, посада);
🔹 реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності);
🔹 відцифрований образ обличчя особи (за наявності);
🔹 відомості про дату виїзду за межі України та дату повернення на територію України;
🔹 відомості про освіту та спеціальність;
🔹 відомості про стан здоров’я (у тому числі про встановлення, зміну групи інвалідності), що збираються з метою визначення придатності для виконання військового обов’язку;
🔹 відомості про притягнення до кримінальної відповідальності (повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення);
🔹 відомості про розгляд судом кримінальної справи, вирок, що набрав законної сили;
🔹 відомості про наявність (відсутність) судимості.
До службових даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста належать відомості про виконання ним військового обов’язку та військово-облікові ознаки.
До відомостей про виконання призовником, військовозобов’язаним та резервістом військового обов’язку відносяться дані про:
🔸 проходження військової служби;
🔸 участь в бойових діях, міжнародних операціях з підтримки миру і безпеки;
🔸 виконання військового обов’язку в запасі.
Дані зберігаються 105 років з дня народження військовозобовʼязаного.
Одноразова грошова допомога у разі встановлення інвалідності внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час участі в антитерористичній операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії рф у Донецькій та Луганській областях, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресію рф проти України, призначається і виплачується залежно від групи інвалідності в визначених законом розмірах.
Виходячи з розміру прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня календарного року для працездатних осіб, в якому встановлено інвалідність:
➖400 прожиткових мінімумів, - у разі встановлення інвалідності I групи
➖300 прожиткових мінімумів, - у разі встановлення інвалідності II групи
➖250 прожиткових мінімумів, - у разі встановлення інвалідності III групи
Якщо особа у зв’язку з встановленням інвалідності одночасно має право на отримання одноразової грошової допомоги, передбаченої цією частиною, та одноразової грошової допомоги відповідно до інших законів України, виплата грошових сум здійснюється за однією з підстав за вибором такої особи.
Підстави для звільнення військовослужбовців (крім контракту)
Військовослужбовці, які проходять військову службу:
-за призовом під час мобілізації, на особливий період,
-за призовом осіб із числа резервістів в особливий період,
під час дії воєнного стану,
До набрання чинності новим законом звільняються з військової служби з наступних підстав:
1. за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на військовій службі;
2. за станом здоров’я - на підставі висновку (постанови) ВЛК про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку або про непридатність до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців;
3. у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду,
яким призначено покарання у виді:
🔸позбавлення волі,
🔸обмеження волі
🔸позбавлення військового звання;
4. через сімейні обставини або інші поважні причини, визначені у законі .
Важливо перелік сімейних обставин істотно зміниться уже 18 травня (у звʼязку з набранням чинності змінами до закону).
Зняття заборони на обробку державної таємниці та персональних даних в хмарі за кордоном: небезпечний крок!
Я вважаю, що це вкрай небезпечна ініціатива, яка несе в собі значні ризики для національної безпеки України.
◾️По-перше, збір та зберігання такої кількості персональних даних в одному місці, тим більше в електронному вигляді, робить їх вразливими до витоків та кібератак. У разі успішного хакерського втручання дані мільйонів українців можуть потрапити до рук ворога, що може бути використано для вербування, шантажу, дезінформації та інших ворожих дій.
◾️По-друге, обробка інформації, що становить державну таємницю, в хмарних сервісах за кордоном суперечить здоровому глузду. Зберігаючи подібну інформацію на серверах іноземних компаній, Україна фактично втрачає контроль над нею, роблячи себе залежною від чужих правил та стандартів безпеки.
На тлі повномасштабної війни з Росією подібні ризики є абсолютно неприпустимими.
Натомість влада повинна зосередитися на посиленні кібербезпеки та захисту українських даних. Необхідно впроваджувати сучасні протоколи захисту інформації, співпрацювати з перевіреними вітчизняними компаніями та мінімізувати залежність від іноземних сервісів.
Зняття заборони на обробку державної таємниці та персональних даних в хмарі за кордоном - це крок назад, який може мати катастрофічні наслідки для України. Закликаю всіх небайдужих громадян висловити свою позицію проти цієї небезпечної ініціативи!
Президент України ввів у дію рішення РНБО про обмеження на азартні ігри в інтернеті.
Постановлено:
• обмежити рекламу онлайн-казино;
• визначити ліміти гри на тиждень і ліміти витрат;
• запровадити систему онлайн-моніторингу;
• блокувати нелегальні вебсайти азартних ігор;
• ввести обмеження для військових;
• СБУ доручили провести перевірки організаторів азартних ігор.
Крім того, Кабміну доручено:
• розробити порядок обмеження всіх форм реклами азартних ігор з використанням символіки ЗСУ та інших військових формувань;
• заборонити реєстрацію декількох акаунтів для одного гравця, а також визначити безперервний час участі для одного акаунта в грі на тиждень;
• зобов’язати організатора азартних ігор встановити ліміт для гравця перед початком гри з можливістю зміни такого ліміту не частіше ніж один раз на місяць;
• впровадити державну систему онлайн-моніторингу;
• провести національну інформаційно-роз'яснювальну кампанію щодо небезпеки азартних ігор;
• блокувати нелегальні сайти, де надається доступ до азартних ігор.
Дані зміни запроваджені у звʼязку з поширеністю лудоманії (залежності від азартних ігор) серед військовослужбовців.
Прогули тих співробітників, які переїхали в інший регіон або виїхали за кордон під час воєнного стану, не можуть бути причиною звільнення.
Замість звільнення їх можна відправити в неоплачувану відпустку або оформити дистанційну роботу.
Якщо специфіка виконання роботи передбачає можливість її здійснення віддалено, за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, роботодавцю доцільно ухвалити рішення про переведення працівника на дистанційну роботу.
У разі відсутності такої можливості працівнику може бути надано відпустку, включно з неоплачуваною, якщо зі збереженням заробітної плати неможлива. У випадку, коли роботодавець не здійснює діяльність через воєнний конфлікт, всім працівникам, незалежно від їх місцезнаходження, надається статус простою.
Якщо не було оголошено простою, а місцеперебування працівника невідоме і він не виконує свої трудові обов'язки, доцільно вважати його відсутність такою, що не має ясних причин.
Однак ця відсутність не може стати підставою для звільнення працівника за прогул.
У Держпраці стверджують, що працівники, які відсутні на роботі через воєнні дії та пов'язані обставини, не можуть бути звільнені за прогул.
Вони аргументують це тим, що у таких ситуаціях найважливіше зберегти життя та здоров'я працівників і їхніх сімей.
Проте приклади з судової практики показують, що іноді суди не враховують ці обставини: у справі № 334/1649/22, що розглядалась Ленінським районним судом м. Запоріжжя, працівник вимушено був відсутнім через активні бойові дії поряд зі своєю робочою локацією, проте суд відхилив його позов.
Провівши юридичний аналіз ситуації можна зробити висновок юриста про те, щонеобхідно провести Правовий аналіз ситуації і зробити правовий висновок та аналіз ситуації юристом.