Детальніше
активний та цілеспрямований військовий юрист зі стажем понад 4 роки
Моніторинг листків непрацездатності
Нагадаємо, що ПФУ визначився з механізмом контролю у царині лікарняного обігу: постанова Пенсійного фонду України від 19 жовтня 2023 року № 45-1 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу електронного реєстру листків непрацездатності» (далі — Порядок № 45-1) — документ поки не набрав чинності.
Зокрема, однією з підстав для проведення перевірки є виявлення невідповідностей за результатами проведення ризик-орієнтованого моніторингу електронного реєстру листків непрацездатності з використанням автоматизованої інформаційно-аналітичної системи Пенсійного фонду України відповідно до пункту 5 Порядку проведення особами, уповноваженими правлінням Пенсійного фонду України, перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2023 року № 185.
Прядок проведення моніторингу листків
непрацездатності
Отже, моніторинг виконують шляхом систематичної обробки відомостей електронного реєстру листків непрацездатності про кількість, причини, тривалість зареєстрованих листків непрацездатності за застрахованими особами, суб’єктами господарювання, особами, що засвідчили тимчасову непрацездатність, страхувальниками, виявлення змін (позитивних чи негативних), невідповідностей та визначення чинників, що впливають на них, за такими ключовими принципами:
- систематичність і системність;
- прозорість моніторингових процедур та відкритість;
- безпека персональних даних;
- об’єктивність одержання й аналізу інформації;
- відповідальне ставлення до своєї діяльності осіб, які беруть участь у підготовці та проведенні моніторингу.
- Можливо Вам цікаво прочитати статті на тему: стягнення боргу із зарплати стягнення зарплати через суд стягнення заборгованості із зарплати стягнення заробітної плати стягнення заробітної плати у судовому порядку
Що може трактуватися як порушення
Критерії ризиків можливих порушень наведено в пункті 4 Порядку № 45-1:
1) 5 та більше окремих випадків тимчасової непрацездатності з безперервним наданням листків непрацездатності застрахованій особі;
2) 5 та більше суб’єктів господарювання, лікарі яких сформували медичний висновок про тимчасову непрацездатність (далі — МВТН) застрахованій особі за одним випадком тимчасової непрацездатності;
3) МВТН сформував лікар, щодо якого за результатами перевірок за останні 6 місяців установлено випадок необґрунтованого надання або продовження листка непрацездатності;
4) невідповідність тривалості періоду тимчасової непрацездатності при формуванні МВТН, передбаченого Порядком формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01 червня 2021 року № 1066 (далі — наказ № 1066) та Порядком організації експертизи тимчасової втрати працездатності, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я України від 09 квітня 2008 року № 189 (у редакції наказу № 1066);
5) збільшення за звітний період (місяць / квартал) відсотка тимчасово непрацездатних працівників у загальній обліковій чисельності працівників страхувальника із чисельністю працівників:
- більше ніж 1000 осіб — понад 20 %,
- від 500 до 1000 осіб — понад 30 %,
- від 200 до 500 осіб — понад 40 %,
- від 50 до 200 осіб — понад 50 %,
- від 10 до 50 осіб — понад 60 %;
6) МВТН із відмітками лікаря про наявність:
- алкогольного та/або наркотичного сп’яніння як причини виникнення тимчасової непрацездатності;
- порушення режиму лікування;
- зв’язку випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта.
Робота з результатами перевірки
Результати автоматизованого моніторингу формуються програмними засобами за формами, наведеними в додатках до коментованого документа.
Сформовані результати аналізують фахівці структурних підрозділів, що забезпечують реалізацію функцій із перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності. За результатами цього аналізу складають звіт, який має містити висновок щодо необхідності проведення перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності й документів, що є підставою для їх формування.
У разі, якщо за результатами моніторингу виявлено листки непрацездатності, що потребують подальшої перевірки, територіальний орган ПФУ протягом одного робочого дня ухвалює рішення щодо проведення перевірки та робить відмітку в підставах для перевірки — «За результатами моніторингу даних» (п. 5 Порядку № 185).
Також результати моніторингу має щоквартально узагальнювати відповідний структурний підрозділ ПФУ (п. 4 Порядку № 45-1).