

Детальніше
Постійно прагну розвиватися і набувати нові знання, мій досвід та додаткова освіта це підтверджують.
Термін "державна зрада" використовується для позначення дій, які спрямовані на шкоду державі або її інтересам. Це може включати дії громадян або членів уряду, які умисно діють проти національних інтересів, зокрема порушуючи суверенітет, територіальну цілісність, обороноздатність або економічну безпеку країни.
Зазвичай державна зрада може включати такі дії, як шпигунство на користь іноземної держави, надання допомоги терористичним організаціям, викривлення чи розголошення державної таємниці, або інші дії, які можуть завдати значної шкоди національним інтересам.
Визначення державної зради відображає дії, які вчинені умисно громадянином України і спрямовані на шкоду різним аспектам національної безпеки та суверенітету країни. Ці аспекти включають:
1. Суверенітет: дії, які ставлять під загрозу незалежність та самостійність держави, можуть бути розглянуті як державна зрада.
2. Територіальна цілісність та недоторканність: це означає відстоювання та захист територіальних кордонів та їх недоторканності. Дії, які призводять до порушення цілісності держави або передачі території на користь іншої держави, можуть бути розглянуті як державна зрада.
3. Обороноздатність: це означає здатність країни відстоювати свою територію та інтереси в разі загрози. Дії, які ставлять під загрозу обороноздатність країни, такі як надання ворожим силам конфіденційної інформації або допомога в їхньому вторгненні, також можуть бути розглянуті як державна зрада.
4. Державна, економічна та інформаційна безпека: це охоплює заходи для захисту від внутрішніх та зовнішніх загроз, які можуть шкодити стабільності, економічному розвитку та інформаційному простору країни. Дії, спрямовані на підрив цих аспектів безпеки, також можуть бути визнані державною зрадою.
Відповідно до ст. 111 Кримінального кодексу України:
Державна зрада, вчинена під час мирного часу: карається позбавленням волі на строк від 12 до 15 років з конфіскацією майна або без такої.
Державна зрада, вчинена в умовах воєнного стану: карається позбавленням волі на строк п’ятнадцять років або довічним позбавленням волі, з конфіскацією майна.
Випадки звільнення від кримінальної відповідальності: громадянин України може бути звільнений від кримінальної відповідальності, якщо він не вчинив жодних дій на виконання злочинного завдання іноземної держави, іноземної організації або їх представників, та добровільно повідомив органи державної влади про свій зв’язок з ними та отримане завдання.
Ці положення спрямовані на захист національних інтересів та забезпечення національної безпеки України.
Особливою ознакою злочину зради державі або державному службовцеві у військовий час є те, що це злочин вчиняється у період загрози національній безпеці, коли країна знаходиться у стані війни або військового конфлікту.
Залежно від обставин і конкретної ситуації, за порушення цієї статті може бути застосовано найбільш суворі кримінальні покарання, оскільки вони стосуються дій, що загрожують національній безпеці та цілісності держави у період військової небезпеки.