Детальніше
Верховна Рада України прийняла урядовий законопроєкт "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України для посилення відповідальності за військові правопорушення" зареєстрований під № 10379 від 25 грудня 2023 року. Представники комітету, які працювали над законопроєктом, наголошують, що всі запропоновані зміни спрямовані на пом'якшення карних санкцій. Як стверджує народний депутат Ярослав Железняк, було зроблено значний крок у цьому напрямку: "Об'єктивно, всі зміни які обіцяв комітет внести про пом'якшення – зробили. Багато негативних норм прибрали". Законопроєкт отримав підтримку 256 парламентарів.
За порушення військового обліку:
у мирний час – від 3 400 до 5 100 гривень;
у воєнний час (або повторне порушення) – від 17 000 до 25 500 гривень.
За порушення законодавства про оборону та мобілізацію в мирний час:
для громадян – від 5 100 до 8 500 гривень;
для посадових та юридичних осіб – від 17 000 до 34 000 гривень.
За ухилення від мобілізації у воєнний час:
для громадян – від 17 000 до 25 500 гривень;
для посадових і юридичних осіб – від 34 000 до 59 000 гривень.
Зазначені правила починають діяти відразу після підписання президентом відповідного законопроєкту. Новий законопроєкт також передбачає подовження строків притягнення до адміністративної відповідальності та встановлює нові редакції статей Кодексу про адміністративні правопорушення, які диференціюють адміністративну відповідальність та розмір санкцій за вказані адміністративні правопорушення, вчинені у мирний час та під час дії особливого періоду.
Відповідно до нових правил, за неявку до ТЦК за повісткою, ухилення від постановки на облік та за несвоєчасне оновлення даних призначатимуть мінімальний штраф у 17 тисяч гривень. А підприємства, які ігнорують необхідність ведення військового обліку працівників, каратимуть на суму від 34 тисяч гривень.За повторні порушення штрафи будуть збільшувати.
Упевнено говорити, що саме змінили можна буде вже після підписання Закону Президентом (з огляду на те, що депутати коригували проєкт прямо під час розгляду).
Згідно зі змінами, штрафи за порушення військового обліку та законодавства про оборону та мобілізацію у мирний період та в умовах воєнного конфлікту становлять відповідно від 3 400 до 5 100 гривень і від 17 000 до 25 500 гривень. Штрафи за ухилення від мобілізації у воєнний період становлять для громадян від 17 000 до 25 500 гривень, а для посадових і юридичних осіб — від 34 000 до 59 000 гривень.
Але у парламенті вже повідомили, що вносяться зміни до КпАП якими зокрема:
– встановлюються подовжені строки притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 КпАП;
– передбачаються нові редакції статей 210, 210-1 КпАП, які, зокрема диференціюють адміністративну відповідальність та розмір санкцій за вказані адміністративні правопорушення, вчинені у мирний час та під час дії особливого періоду.
Своєю чергою, за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію у мирний час громадян оштрафують у розмірі від 5100 грн до 8500 грн, а посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань — від 17000 грн до 25500 грн. Повторне порушення обійдеться громадянам від 8500 грн до 11900 грн, посадовцям — від 25500 грн до 34000 грн. За вчинення указаних дій в особливий період штраф встановили для громадян від 17000 грн до 25500 грн, а для посадовців — від 34000 грн до 59500 грн.
Загальне Правовий аналіз ситуації
Можливо, Вам будуть цікаві наступні статті: Правовий аналіз ситуації Правовий висновок Написання адвокатського запиту запит аналіз ситуації юристом аналіз ситуації адвокатом юридичний аналіз ситуації юридичний висновок висновок юриста
Водночас статті 210 та 210-1 КпАП не будуть застосовувати у разі можливості отримання держателем Єдиного держреєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних відповідної особи шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи. Вочевидь, йдеться про ті випадки, коли реєстр «Оберіг» буде отримувати дані про військовозобов’язаних з інших реєстрів.
Також закріпили, що протокол про адмінправопорушення може не складатися у разі вчинення в особливий період адмінправопорушень, передбачених статтями 210 та 210-1 КпАП, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки та СБУ.
Ці зміни стимулюють дотримання військових норм та відповідальне ставлення до оборонної справи в країні.