Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Протягом досить тривалого періоду в Україні продовжується освітня реформа. Міністерством освіти і науки України було представлено концепцію Нової української школи (далі – НУШ). Про всі особливості та правове врегулювання розберемо в даній статті, адже письмова консультація компетентного юриста завжди допоможіть у розумінні проблемних або незрозумілих питань.
Правовий аналіз ситуації зазначає, що відповідно до концепції МОН важливою метою НУШ вважається утворення закладів загальної середньої освіти (шкіл), в яких навчання стане приємним та без психологічного утиску учнів.
- Також дана концепція передбачає освоєння навичок та знань, які стануть основою та опорою для здобувачів освіти в майбутньому повсякденному житті.
- В НУШ важлива психологічна стабільна підтримка учнів, врахування їх думки під час вирішення організаційних питань, що має виховати відповідальність перед навколишнім світом у здобувача.
- Таким чином важливим фактором існування даної концепції слід вважали взаєморозуміння з керівництвом та адміністрацією закладу освіти, а також їх взаємна співпраця.
- Міністерство освіти наголошує, що дана концепція є досить всеосяжна в освітньому середовищі. Її впровадження має включитися в освітній процес протягом багатьох років, аби такий процес мав усвідомлений характер.
- Прийняття Верховною Радою України освітнього законодавства, зокрема Закону України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та Державний стандарт початкової освіти, мають всі ознаки впровадження на законодавчому рівні даної концепції НУШ.
До прикладу, за новими стандартами, в Україні відбується підвищення кваліфікаційних знань та навичок вчителів. Вони проходять сертифікацію, дистанційне навчання. Мета – створити освітні та нові психологічні підходи до викладання. А метою здійснення заходів з сертифікації вчителів – є розуміння та виявлення високо професіональних кадрів серед всіх вчителів, які можуть викладати з сучасним підходом та новими методиками.
Ще однією особливістю НУШ слід вважати проведення інституційного аудиту, мета якого – підтримка та виявлення сильних сторін або недоліків закладів освіти.
Також слід зазначити про ще один юридичний висновок, а саме що для учнів мають відбутися зміни в сфері усвідомлення прийнятих учнів рішень та виховання новаторства та дотримання основ прав людини.
В МОН зазначають, що на зміну «сухому» викладанню шкільної програми та фактичного запам’ятовування фактів, здобувачі освіти зможуть отримувати основні засади щодо набуття компетентностей. Сюди включатимуться уміння, знання, цінності, навички та способи мислення. Ці основні засади повинні допомогти особі добре соціалізуватися в повсякденному житті та виховати у особи лідерські якості та основні засади професіоналізму.
Аналіз документів освітньої сфери та Закону України «Про освіту», встановлює, що учні мають набути впродовж навчання НУШ такі основні навички, як:
- володіння українською мовою на високому рівні;
- компетентність в екологічній сфері;
- можливість вільного спілкування іншими іноземними мовами;
- розуміння обов’язкового навчання, яке має продовжуватися в подальшому житті;
- знання і компетентності в сфері інноваційних технологій;
- виховання культурних звичок;
- фінансова грамотність;
- знання прав людини, знання про демократичні засади та ідеї.