Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Сьогоденні військові умови торкнулися майже всіх соціальних сфер життя.
- Нажаль не виключенням стала і сфера освіти.
- Значний відсоток питань, з якими звертаються клієнти, стосуються саме такої сфери.
- За порадами і консультаціями звертаються до професіоналів значна кількість освітян та батьків, яких стосуються питання дистанційного навчання в освітньому середовищі.
- Саме тому консультація юриста або консультація адвоката може Вам допомогти більш детально розібратися в такій сфері.
Одне із таких питань стосується правомірності навантаження здобувачів освіти (учнів) різними контрольними завданнями та тестами в умовах дистанційного навчання.
- Аналізуючи правове законодавство можна зробити висновок про те, що Міністерством освіти і науки (далі – МОН) було розроблено правову відповідь на цю тему, що також було закріплено в відповідному наказі № 290, який був прийнятий першого квітня 2022 року.
- Аналіз документів показує, що відповідно до нього, було рекомендовано весь план навчальної роботи та проходження таких освітніх програм здійснювати в виді дистанційної роботи. А організовувати самостійну роботу учнів також із використанням онлайн технологій.
- Також варто сказати, що освітнім омбудсменом було наголошено на приділенню уваги психологічного навантаження дітей. Так не рекомендовано підтримувати навчальне перевантаження учнів в умовах воєнного стану.
- Також звернемо увагу на правила санітарних норм для учнів в сфері загальної середньої освіти. Аби не нашкодити здоров’ю дитини, не слід досить довгий час проводити в роботі з гаджетами і іншими технічними комп’ютерами та планшетами.
Зазначимо про основні рекомендовані норми для онлайн навчання:
- першокласникам рекомендовано у такий спосіб проводити не більше десяти хвилин (безперервно);
- учням других – четвертих класів рекомендовано у такий спосіб проводити не більше п’ятнадцяти хвилин (безперервно);
- учням п’ятих – сьомих класів рекомендовано у такий спосіб проводити не більше двадцяти хвилин (безперервно);
- учням восьмих – дев’ятих класів рекомендовано у такий спосіб проводити не більше двадцяти п’яти хвилин (безперервно).
Вивчаючи такі норми можна дійти висновку, що такі рекомендації виглядають дуже дивно, адже з точки боку здоров’я вони є правильними та логічними.
- Однак тривалість уроків як правило, становить 45 хвилин.
- І більшість вчителів точно не бажають переривати такі заняття.
- Тому і в дистанційному форматі такі заняття проводяться відповідно до загальних норм і правил – 45 хвилин в онлайн форматі.
Таким чином можна зробити юридичний висновок, що для того, аби змінити ситуацію заклади загальної середньої освіти мають самі ініціювати реалізацію таких санітарних норм та правил.
Яким способом це можливо?
- Все ж таки варто звернутися до розпорядника чи засновника таких закладів (як правило це місцеві ради) чи інші місцеві органи виконавчої влади. Можливо вони на місцевому рівні приймуть рішення, в яких буде рекомендовано зменшити таке навантаження або передбачити більш тривалі перерви для учнів. А вже на підставі таких рішень, керівництво таких закладів зможуть вносити зміни до своїх установчих документів чи правил внутрішнього трудового розпорядку.
- Сьогоденні військові умови торкнулися майже всіх соціальних сфер життя. Нажаль не виключенням стала і сфера освіти. Значний відсоток питань, з якими звертаються клієнти, стосуються саме такої сфери. За порадами і консультаціями звертаються до професіоналів значна кількість освітян та батьків, яких стосуються питання дистанційного навчання в освітньому середовищі. Саме тому консультація юриста або консультація адвоката може Вам допомогти більш детально розібратися в такій сфері.
- Одне із таких питань стосується правомірності навантаження здобувачів освіти (учнів) різними контрольними завданнями та тестами в умовах дистанційного навчання.
Аналізуючи правове законодавство можна зробити висновок про те, що Міністерством освіти і науки (далі – МОН) було розроблено правову відповідь на цю тему, що також було закріплено в відповідному наказі № 290, який був прийнятий першого квітня 2022 року. Аналіз документів показує, що відповідно до нього, було рекомендовано весь план навчальної роботи та проходження таких освітніх програм здійснювати в виді дистанційної роботи. А організовувати самостійну роботу учнів також із використанням онлайн технологій.
Варто сказати, що освітнім омбудсменом було наголошено на приділенню уваги психологічного навантаження дітей. Так не рекомендовано підтримувати навчальне перевантаження учнів в умовах воєнного стану.
Також звернемо увагу на правила санітарних норм для учнів в сфері загальної середньої освіти. Аби не нашкодити здоров’ю дитини, не слід досить довгий час проводити в роботі з гаджетами і іншими технічними комп’ютерами та планшетами.
Зазначимо про основні рекомендовані норми для онлайн навчання:
- першокласникам рекомендовано у такий спосіб проводити не більше десяти хвилин (безперервно);
- учням других – четвертих класів рекомендовано у такий спосіб проводити не більше п’ятнадцяти хвилин (безперервно);
- учням п’ятих – сьомих класів рекомендовано у такий спосіб проводити не більше двадцяти хвилин (безперервно);
- учням восьмих – дев’ятих класів рекомендовано у такий спосіб проводити не більше двадцяти п’яти хвилин (безперервно).
Вивчаючи такі норми можна дійти висновку, що такі рекомендації виглядають дуже дивно, адже з точки боку здоров’я вони є правильними та логічними. Однак тривалість уроків як правило, становить 45 хвилин. І більшість вчителів точно не бажають переривати такі заняття. Тому і в дистанційному форматі такі заняття проводяться відповідно до загальних норм і правил – 45 хвилин в онлайн форматі.
Таким чином можна зробити юридичний висновок, що для того, аби змінити ситуацію заклади загальної середньої освіти мають самі ініціювати реалізацію таких санітарних норм та правил. Яким способом це можливо?
Все ж таки варто звернутися до розпорядника чи засновника таких закладів (як правило це місцеві ради) чи інші місцеві органи виконавчої влади. Можливо вони на місцевому рівні приймуть рішення, в яких буде рекомендовано зменшити таке навантаження або передбачити більш тривалі перерви для учнів. А вже на підставі таких рішень, керівництво таких закладів зможуть вносити зміни до своїх установчих документів чи правил внутрішнього трудового розпорядку.