Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Після повномасштабного вторгнення РФ на територію України, в освітньому середовищі на рівні вищих органів влади терміново були прийняти зміни щодо можливості перебування в закладах освіти.
1. Так, згідно чинних умов функціонують норми імперативної дії, згідно якими заклад освіти може працювати в очному форматі у разі якщо такий заклад знаходиться не у прифронтовому місті, не перебуває під постійними обстрілами.
2) Рішення про відкриття таких навчальних закладів приймається на місцевому рівні. Тут слід сказати, що батьки мають право навіть якщо заклади освіти працюють у звичайному режимі, обрати дистанційний чи змішаний формат. Допомога адвоката онлайн чи консультація юриста може допомогти вирішити такі складні питання.
3) Досить важливою умовою для відкриття таких закладів є наявність укриттів в закладах освіти, адже у разі оголошення сигналу повітряної тривоги, адміністрація шкіл чи садочків зобов’язані здобувачів освіти провести в такі укриття з метою захисту їх життя та здоров’я у разі небезпечних ситуацій.
Що таке укриття та які їх можна виокремити види? Про ці питання поговоримо більш детальніше.
Аналіз документів нормативного законодавства з цивільного захисту та узагальнені рекомендації Державної служби з надзвичайних ситуацій, можна зробити юридичний висновок, що під укриттям слід розуміти відповідне сховище, тобто певного роду споруду, яка служить для захисту життя та здоров’я населення у разі виникнення небезпечної ситуації, в даному випадку це воєнні дії.
Щодо видів укриття, тут можна виокремити укриття протирадіаційного значення, споруди з подвійного призначення та найпростіші укриття.
Так, під укриттям протирадіаційного значення варто розуміти такі споруди, які служать захистом для осіб, де неможливий вплив іонізованого опромінення, у разі настання надзвичайних ситуацій, які можуть забруднити місцевість, або більшу територію ураження.
Ще одним видом укриття може бути і споруди із подвійним значенням. Вони можуть бути як підземними так і наземними. Мета – захист населення та умови для їх перебування на тимчасовій основі.
Далі поговоримо про найрозповсюдженіший вид укриття для населення на сьогодні, які вважаються досить розповсюдженими серед населення. Це – найпростіші укриття.
У разі, якщо в місцевості немає інших захисних споруд або іх кількість є недостатньою для захисту всього місцевого населення, найпростіші укриття можуть служити для захисту життя та здоров’я цивільного населення. Тому зазвичай в закладах освіти використовують саме такий вид сховищ для здобувачів освіти.
До таких простих споруд можуть відноситися споруди:
- фортифікаційного значення;
- підвальні приміщення;
- цокольні приміщення.
Можна зробити юридичний висновок про те, що нажаль в сьогоденних умовах не всі найпростіші укриття забезпечені всіма необхідними атрибутами для здобувачів освіти, адже за нормами та правилами, вони мають бути облаштованими декількома виходами, туалетами та зонами з Інтернет зв’язком як мінімум.
Але варто сказати, що місцева влада різних українських регіонів намагаються вирішити таке складне питання.
Укриття ремонтують та облаштовують для освітнього процесу, адже відсутність чи неналежний стан захисних споруд не мають бути перепоною для здобуття освіти в Україні навіть в умовах воєнного стану.