Детальніше
юрист, 23-річний досвід роботи у сфері примусового виконання.
Станом на сьогоднішній день, за порушення вимог закону про мобілізацію, Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) передбачено адміністративна відповідальність, а саме:
Стаття . 210 – Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку передбачено відповідальність від 500 до 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (510грн. до 1700грн.)
ст.210-1 – Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію передбачено відповідальність від 100 до 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (1700грн. до 8500грн.)
09.05.2024 Верховною Радою України прийнято зміни до діючого законодавства в частині посилення відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію (законопроект № 10379).
Згідно із затвердженою ним новою редакцією ст. 210 КУпАП порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку – тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, – тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період – тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Викладено у новій редакції й ст. 210-1 КУпАП, згідно з якою порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію – тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань – від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, – тягне за собою накладення штрафу на громадян від п’ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань – від однієї тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період - тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об’єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто 59 500 грн –ред.).
Звертаю увагу!, що положення ст. 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами, базами даних, держателями яких є державні органи.
Крім того, передбачено зміни до статей 38, 258 КУпАП, що полягають в наступному:
1) адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених ст. 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення;
2) протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених ст. 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.
Отже, при наявності складених протоколів з вищевказаних питань, допомога юриста у деяких випадках є суттєвою, оскільки іноді виникають ситуації що порушують права боржника при цьому, в деяких випадках створюють складні життєві ситуації. Юрист чи адвокат при таких виконаннях надасть юридичні послугу, що допоможуть зберегти та захистити права боржника, а в деяких випадках і інших осіб, що так чи інакше пов’язані зі сторонами виконавчого провадження. Консультація юриста або послуги юриста можливо отримати на Юридичному сервісі «Консультат», та відповідно менеджери підберуть фахівця, який допоможе оскаржити незаконні постанови про притягнення одо адміністративної відповідальності, а відтак допоможуть заощадити кошти та вирішити питання шляхом досудове врегулювання спорів, але як правило буде судове врегулювання спорів.