Детальніше
юрист, 23-річний досвід роботи у сфері примусового виконання.
09.05.2024 Верховною Радою України прийнято проект Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за військові правопорушення №10379 від 25.12.2023, який незабаром набере чинності.
За нормами вказаного законопроекту, значно зростаються штрафи за справами про адміністративні провапорушення, що розглядаються ТЦК та СП, а саме: за трьома статтями Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП), а саме: стаття 210 порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку; стаття 210-1 - порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію та стаття 211 зіпсуття військово-облікових документів чи втрата їх з необережності.
Притягувати до адміністративної відповідальності, представники ТЦК та СП, повинні у відповідності до норм чинного Законодавства. Отже, перш за все працівник ТЦК та СП має скласти протокол про адміністративне правопорушення передбачене статтями 210,210-1 або 211 КУпАП, після чого виносить постанова про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу.
Звертаю увагу! Протокол про адміністративне правопорушення, має відповідати вимогам статті 256 КУпАП, а разі невідповідності вимога зазначеної статті, такий протокол підлягає скасування.
Вимоги до протоколу передбачені статтею 256 КУпАП:
- дата і місце його складення, посада, прізвище, ім’я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.
- протокол має бути підписаний особою, яка його склала, та особою, яка притягається до адміністративної відповідальності. При наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
- у разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
- при складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, мають бути роз’яснюються його права і обов’язки, передбачені КУпАП, про що має бути відмітка у протоколі.
Важливо! Якщо при візиті до ТЦК та СП вас повідомлять про штраф та видають реквізити для оплати штрафу, то не треба відразу “бігти” його оплачувати, так як така поведінка представників ТЦК та СП є незаконною та може свідчити про зловживання працівниками ТЦК та СП своїми правами.
Процедура про притягнення до адміністративної відповідальності:
- Представниками ТЦК та СП складається протокол, в якому фіксується суть допущеного порушення.
- Протокол видається або направляється поштою військовозобовʼязаному із повідомленням, коли і де буде розглядатись адміністративна справа. Тобто сам факт складання протоколу ще не означає притягнення до відповідальності! Для розгляду справу запрошують і самого військовозобовʼязаного.
- У призначений день та час керівник ТЦК та СП розглядає справу, в тому числі вислуховує військовозобовʼязаного, якщо він зʼявився, та вивчає його письмові пояснення, якщо вони подані. За результатом розгляду, якщо керівник дійде висновку про наявність підстав для притягнення військовозобовʼязаного до відповідальності, керівник ТЦК та СП виносить постанову, якою, крім іншого, визначено розмір штрафу, вручає її військовозобвʼязаному або направляє поштою.
- Військовозобовʼязаний, який не згоден із постановою, має право оскаржити її до суду.
Отже, підставою для сплати штрафу може бути лише постанова, підписана керівником ТЦК та СП, про притягнення до адміністративної відповідальності. Папірець з реквізитами такою підставою не є! У випадку, якщо вам видають лише папірець з реквізитами на оплату, то вимагайте видати вам саме постанову про притягнення до адміністративної відповідальності, яку можна оскаржити в суді.
Звертаю увагу! після отримання постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, ви маєте 10 днів на її оскарження, або 15 днів на її сплату.
При наявності складених протоколів з вищевказаних питань, допомога юриста у деяких випадках є суттєвою, оскільки іноді виникають ситуації що порушують права боржника при цьому, в деяких випадках створюють складні життєві ситуації. Юрист чи адвокат при таких ситуаціях складе правовий аналіз ситуації та надасть юридичні послугу, що допоможуть зберегти та захистити права боржника. Консультація юриста або послуги юриста можливо отримати на Юридичному сервісі «Консультат», та відповідно менеджери підберуть фахівця, який допоможе оскаржити незаконні протоколи або постанови про притягнення одо адміністративної відповідальності, а відтак допоможуть заощадити кошти та вирішити питання шляхом досудове врегулювання спорів, але як правило буде судове врегулювання спорів та судовий процес.