Детальніше
Кому потрібен новий документ з метою відстрочки для догляду за родичами
Новим документом є акт, який видаватиме комісія, до складу якої можуть входити депутати міс-цевої ради, представники виконавчих органів місцевого самоврядування.
З метою встановлення факту здійснення догляду і, відповідно, оформлення відстрочки від призову, окремим військовозобов’язаним необхідно буде отримати додатковий документ.Цим документом є акт про встановлення факту здійснення особою догляду, який буде видавати спеціально створена ко-місія. Про даний документ зазначається у Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, який затверджено постановою Кабміну від 16 трав-ня 2024 року №560.
Зокрема цією постановою визначаються особливості оформлення відстрочки для доглядачів, які:
-зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною та/або своїми батьком чи матір’ю (батьком чи матір’ю дружини (чоловіка), якщо вона сама потребує постійного догляду за висновком МСЕК чи ЛКК, померла (загинула), визнана зниклою безвісти або безвісно відсутньою, оголошена померлою, і батько чи мати дружини не має інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати за ними догляд), які за висновком МСЕК чи ЛКК закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду – п. 9 ч. 1 ст. 23;
-які мають одного із своїх батьків з інвалідністю I чи II групи або одного з батьків дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи, за умови відсутності інших осіб, які не є військовозо-бов’язаними та відповідно до закону зобов’язані їх утримувати (крім випадків, якщо такі особи самі є особами з інвалідністю, потребують постійного догляду, перебувають під арештом (крім домаш-нього арешту), відбувають покарання у вигляді обмеження чи позбавлення волі) (нагадаємо, що за новим законом у разі відсутності невійськовозобов’язаних осіб здійснювати догляд за особою з інвалідністю I чи II групи може лише одна особа з числа військовозобов’язаних за вибором такої особи з інвалідністю) – п. 13 ч. 1 ст. 23;
-члени сім’ї другого ступеня споріднення особи з інвалідністю I або II групи, зайняті постійним доглядом за нею (не більше одного та за умови відсутності членів сім’ї першого ступеня споріднення або якщо члени сім’ї першого ступеня споріднення самі потребують постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я). У разі відсутності членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення норма цього пункту поширюється на членів сім’ї третього ступеня споріднення особи з інвалідністю I або II групи – п. 14 ч. 1 ст. 23.
Щоб оформити відстрочку доглядачам необхідно звернутися до ТЦК із заявою у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету при-зовника, військовозобов’язаного, резервіста, до якої додається письмова заява особи, яка потребує догляду чи постійного догляду, довільної форми із зазначенням РНОКПП, про підтвердження від-сутності інших осіб, які не є військовозобов’язаними та відповідно до закону зобов’язані її утри-мувати (чоловік/дружина, працездатні діти), чи інших працездатних членів сім’ї, які зобов’язані та можуть здійснювати постійний догляд.
ТЦК перевіряє перебування такого військовозобов’язаного на військовому обліку, родинні зв’язки військовозобов’язаної особи та особи, яка потребує догляду (постійного догляду), наявність інших зареєстрованих/задекларованих осіб за адресою місця проживання або адресою задекла-рованого/зареєстрованого місця проживання особи, яка потребує догляду, з використанням відо-мостей Державного електронного реєстру військовозобов’язаних України, Державного реєстру актів цивільного стану громадян та Єдиного державного демографічного реєстру, інших інфор-маційних систем, реєстрів та баз даних, у тому числі шляхом інформаційного обміну.
Матеріали за результатами перевірки надсилаються керівнику виконавчого органу місцевого са-моврядування за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання військовозобов’язаного, який здійснює догляд. У разі виявлення невідповідності наве-дених у заяві військовозобов’язаного даних або непідтвердження факту встанов-лення здійснення ним догляду (постійного догляду) комісією заява не розглядається.
З метою встановлення факту здійснення догляду (постійного догляду) військовозобов’язаний, який здійснює догляд (постійний догляд), звертається із заявою на ім’я керівника виконавчого органу сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад за адресою місця про-живання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання.
Розглядом заяви займається комісія із встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду), рішення про утворення якої приймається керівником виконавчого органу сільських, се-лищних, міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання військово-зобов’язаного, який звернувся із відповідною заявою.
До складу комісії можуть входити депутати місцевої ради, представники виконавчих органів місцевого самоврядування, громадських організацій загальною чисельністю не менше 5 осіб.
За результатами роботи комісія із встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду) з урахуванням наданих районним (міським) ТЦК або його відділом матеріалів складає акт про встановлення факту здійснення особою догляду (постійного догляду).
"Зазначений акт і є одним із документів, які надаються військовозобов’язаним до районного (міського) ТЦК або його відділу для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період".
Таким чином, ми бачимо про те,що приймаються зміни не тільки до чинного закону прийняті з урахуванням змін до вимог часу та введеного воєнного стану в Україні , а також і щодо діяльності бізнесу відповідно до того факту , що був проведений Правовий аналіз ситуації, аналіз документів і проведена перевірка документів юристом та юридичний висновок.