Детальніше
юрист, 23-річний досвід роботи у сфері примусового виконання.
Оскарження рішень (дій, бездіяльності) реєстраторів прав на нерухоме майно
Статтею 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV встановлено, що рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора може бути оскаржено до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.
Частиною 5 ст. 37 Закону № 1952-IV встановлено вимоги до оформлення скарги, а також документів, які додаються до відповідної скарги.
Днем подання скарги вважається день її фактичного отримання Міністерством юстиції України або його територіальним органом.
Відповідно до ч. 3 ст. 37 Закону строк оскарження становить 60 днів з дня прийняття рішення, що оскаржується.
Частиною 2 ст. 37 Закону № 1952-IV визначено перелік підстав, за яких розгляд скарги здійснюватиме Міністерство юстиції України, а за яких – територіальні органи Міністерства юстиції України.
Відповідно до ч. 3 ст. 37 Закону № 1952-IV максимальний строк розгляду скарги не може перевищувати 45 днів.
За результатами розгляду скарги Міністерство юстиції України та його територіальні органи приймають мотивоване рішення про:
- відмову у задоволенні скарги;
- задоволення (повне чи часткове) скарги або залишення скарги без розгляду.
Статтею 37 Закону № 1952-IV встановлено підстави, за яких органи Міністерства юстиції залишають скаргу без розгляду, а саме:
1) пропущення строку для подання скарги;
2) по питанню порушеному у скарзі Міністерством юстиції України, його територіальним органом, вже приймалось рішення;
3) розгляд порушеного у скарзі питання у судовому порядку;
4) скаргу подано особою, права якої не порушено;
5) скаргу подано особою, яка не має на це повноважень;
6) скаржником подано відповідну заяву про залишення скарги без розгляду;
7) набрання законної сили судовим рішення, з тих самих питань, що порушені у скарзі;
8) скаргу подано на рішення, дії або бездіяльність у сфері державної реєстрації прав, що прийняті, вчинені до 1 січня 2016 року
За результатами розгляду скарги та у разі її задоволення у рішенні можуть зазначатися кілька шляхів задоволення скарги, а саме:
- Шляхом виправлення технічної помилки, та відповідно зобов’язання реєстратора виправити допущену ним технічну помилку;
- зобов’язання реєстратора, усунути допущені порушення з визначенням строків виконання такого зобов’язання;
- тимчасове блокування або про анулювання доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав.
Рішення, прийняте за результатами розгляду скарги, надсилається скаржнику протягом 3 робочих днів з дня його прийняття.
Рішення територіальних органів можна оскаржувати до Міністерства юстиції України у строк 15 днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, згідно з Порядком розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 25.12.2015 № 1128.
Рішення як самого Міністерства юстиції, так і його територіальних підрозділів, можна оскаржити в порядку адміністративного судочинства.
Отже, як вбачається з вищенаведеного, для відновлення свого права, доцільно отримати послуги адвоката або слушну порада юриста.
Юридичний сервіс «Консультант» надає всі види юридичних послуг у тому числі і юридичні послуги онлайн. Спеціалісти нашого сервісу складуть правовий аналіз ситуації та допоможуть провести судовий процес та відновити порушене право.