Кабінет міністрів змінив порядок надання відстрочки спеціальним працівникам, які аналізують нормативну діяльність уряду, Верховної Ради України та Офісу президента України
Було відібрано професійних аналітиків з Ради міністрів України , парламенту України та Офісу Президента України, проведено індивідуальну перевірку та визначено порядок надання документів.
Як я вже писав, Закон 3633-IX про посилення мобілізації вводить нову категорію людей, які мають право на безумовну відстрочку, фактично прирівнюючи їх до людей з інвалідністю.
Це органи, які складають висновки щодо проектів нормативно-правових актів та здійснюють технічну, наукову, правову експертизу та/або експертизу прийнятих нормативно-правових актів, кібербезпеки, кіберзахисту та безпеки програмного забезпечення для бізнесу в інформаційних технологіях.
Це посадові особи, які безпосередньо виконують завдання забезпечення.
Розробка, ведення баз даних, впровадження та підтримка сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в органах забезпечення діяльності Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України.
Це означає, що посадовці, які займаються проектами документів та ухваленими законами та постановами, а також «активісти» уповноважених комітетів враховуються окремо без обмеження 50%.
Вони були виділені в окрему категорію (категорії «В» і «В») на відміну від інших державних службовців, які зараз лише наполовину зарезервовані.
Порядок надання відстрочки «експертам» та «активістам» встановлено Порядком призову громадян на військову службу під час мобілізації на особливий період, затвердженим постановою Кабміну від 16 травня №560.
Постановою №591 від 21 травня уряд вніс додаткові зміни до цього порядку.
Так, для отримання відстрочки необхідно подати:
• Довідку з місця роботи,
• Наказ (розпорядження) про призначення на посаду, завірений міністром, який є особою з міністерськими повноваженнями , органи Верховної Ради України.
Водночас існує певна нормативна неясність щодо того, чи подавати ці документи особисто чи керівник відповідної установи.
Так, у додатку 5 до постанови № 560 щодо мобілізації та мобілізації на воєнний час від органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підп-риємств, установ і організацій зазначено: У порядку, встановленому КМУ, подання до Комітету ТКС вносять керівники органів державної влади, інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ тощо щодо осіб, які перебувають на спеціальному війсь-ковому обліку.
Організація, яка здійснює реєстрацію відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язаних у порядку, встановленому КМУ та витягами з Положення Мінекономіки України про бронювання призовників.
Щоправда, для фахівців та айтішників, які працюють в Офісі Президента України, міністерствах, Верховній Раді України (у новому законі виділено в окрему категорію), вони подають документи до ТЦК точно, але є лише перелік документів.
Комісії за підтвердження відстрочки в додатку не вказані.
Так, у цій нормі зазначено, що за наявності підстав для відстрочки від призову на військову службу в особливий період за мобілізацією військовозобов’язані (крім резервістів) повинні особисто подати заяву на ім’я голови райкому вам потрібно подати.
До Регіонального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу подається заява за формою, наведеною в додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії цих документів, завірені згідно з наведеним нижче переліком із дотриманням Додатку 5.
Для вступу на військову службу необхідна обов’язкова реєстрація.
Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації відстрочують призов на військову службу під час мобілізації військово-зобов’язаним працівникам (державним службовцям), прийнятим на роботу в порядку, встанов-леному Комісією КМУ, що знаходиться на території районного (міського) ТЦК в межах його відання.
Тому виникає питання, чому Законодавець виділив «експертів» та «активістів» в окрему категорію резерваторів, створюючи таким чином плутанину в процедурі надання відстрочок.
Таким чином, ми бачимо про те,що приймаються зміни не тільки до чинного закону прийняті з урахуванням змін до вимог часу та введеного воєнного стану в Україні , та відповідно до того факту , що був проведений Правовий аналіз ситуації, надана консультація юриста і надані послуги юриста через юридичні послуги онлайн , аналіз документів і проведена перевірка документів юристом та юридичний висновок.