Комітет ТЦК може відмовити у відстрочці з будь-якої причини, оскільки Кабінет Міністрів України не вказав підстав для відмови у відстрочці.
Комітет TЦК може відмовити у продовженні з будь-якої причини, але це не стосується постанови Кабміну 560, яка не вказує конкретних причин відмови.
Відповідно до TЦК Комісія має дуже широкі повноваження надавати або відмовляти у відстрочках особам, які подають такі запити, крім тих, які зарезервовані для Агентства.
Так, Уряд постановою від 16 травня №560 затвердив порядок призову громадян на військову службу під час мобілізації.
Він встановлює порядок відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її реєстрації.
Цей процес наразі є єдиним законом, який встановлює механізм визначення того, чи надається особі відстрочка.
Щодо відстрочки, то Закон про мобілізаційний посилений лише згадує цей наказ про призов і не дає прямої відповіді на питання про причини відмови у відстрочці.
«Розгляд та реєстрацію підстав для надання відстрочки від військової служби під час мобілізації здійснює ТЦК», – ось і все, що сказано в законі.
Нормативно-правовий акт, як правило, встановлює, хоча б у загальних рисах, перелік підстав для відмови органів влади у задоволенні звернення громадянина.
Наприклад: Приклади: «Неповні» або «невідповідні» документи, помилки в реєстрації тощо.
Однак у постанові No 560 немає підстав для відмови.
Водночас Закон України про адміністративні процедури, який встановлює такі принципи, як раціональність, верховенство права та прозорість, не поширюється на ТЦК.
Так, постановою 560 просто передбачено створення комісії у такому складі для розгляду питання про відстрочку від призову в районному (міському) ТЦК:
• Головою комітету є голова району (міста)ТЦК (відокремлений відділ).
• До складу комісії входять представники районних організацій, структурних підрозділів (освіти і науки, охорони здоров’я, соціального захисту населення, опіки над дітьми, центрів надання адміністративних послуг), міськдержадміністрації (військової адміністрації).
У разі наявності підстав для відстрочки військовозобов’язаний (крім призовників) особисто подає заяву на ім’я голови районного (міського) ТЦК або його відділу у вигляді доданих документів, що підтверджують право на відстрочку.
Ці документи або їх копії, засвідчені в установленому порядку, наведені в додатку до постанови.
Комісія розглядає подану заяву та документи, що надійшли, і в разі потреби оцінює законність підстав для надання відстрочки та надає відповідну інформацію, що підтверджує право заявника на відстрочку, заповнюючи заяву в державних органах або використовуючи інформацію з відкритої електронної пошти зареєструватися.
Комісія зобов'язана розглянути отриману заяву та документ, що підтверджує право на відстрочку, протягом 7 днів з моменту надходження, але не пізніше наступного дня після отримання інформації щодо звернення до органів державної влади.
На підставі розгляду отриманих документів Комітет вирішить, чи надати чи відмовити у відстрочці.
Рішення Комітету оформлюються протоколом.
Рішення Комісії доводиться до відома заявника телефоном, електронним зв’язком або поштою не пізніше наступного дня після прийняття рішення.
У разі прийняття позитивного рішення призовнику видається довідка про відстрочку від служби за формою, наведеною в додатку 6.
У разі відмови у відстрочці призовник повідомляється про відмову письмово із зазначенням причин за формою, наведеною в додатку 7.
У додатку зазначено, що комітет повинен вказати мотиви відмови, але також може вказати ці причини на власний розсуд після рішення Кабміну.
Такі рішення можуть бути оскаржені в суді.
Якщо комісія прийме рішення про відстрочку, призовника направлять на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.
У разі втрати підстав для надання відстрочки від призову (внесення змін) комісія може скасувати (внести зміни) раніше прийняте рішення, про що письмово повідомляється заявникові не пізніше наступного дня після прийняття рішення.
Визначення методом, зазначеним у формі Додатку 10.
Отже, Постанова 560 не містить жодної конкретної інформації щодо переліку підстав для відмови у відстрочці, що призведе до того, що суд повинен буде оцінити законність рішення Комісії у разі оскарження особою.
Виникає питання, яким чином судити.
Чи було рішення комісії в ТЦК законним, тобто чи відповідало воно статті 560 Закону про мобілізацію та поселення.
Проблема стосується не лише резервного персоналу.
Відповідно, постановою № 560 передбачено, що Комісія не розглядатиме питання про надання відстрочки особам, зарахованим до органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, об’єднань.
Як я вже писав, нагадаю, постановою Кабміну №560 ми встановили додаткові умови для отримання відстрочки від призову на догляд (постійний догляд).
Водночас, як наголосили нардепи, деякі рішення міністрів не відповідають закону про мобілізацію.
Таким чином, ми бачимо, що зміни були внесені не тільки відповідно до чинного закону, а й з урахуванням змін у вимогах того часу та введення воєнного стану в Україні, а також відповідно до того, що проведено аналіз ситуації юристом та юридичний аналіз ситуації та надана консультація юриста, проведено правовий аналіз ситуації.
Для аналізу ситуації буде проведено аналіз документів та перевірка документів юристом та висновок юриста .