Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Сфера сімейних правовідносин займає досить важливу нішу в аспекті юридичного регулювання інституту суспільних правовідносин в України.
- Так, основним нормативно-правовим актом, який визначає досить широке коло прав, свобод та обов’язків в даній сфері є Цивільний кодекс України, адже сімейне право це не лише правова організація галузевих норм права, а й врегулювання певних особливостей відносин такого сімейного інституту.
- Зазначеним кодифікаційним актом також визначаються і особливості процедури укладання чи розірвання шлюбу.
- На сьогодні такі норми права зазнають багатьох змін на сучасному етапі життя.
- В умовах діджиталізації стала можливим і процедура реєстрації шлюбу в онлайн форматі, а от чи можна здійснити процедуру подачі документів для реєстрації шлюбу через інших осіб допоможе дізнатися дана письмова консультація.
Отже, аналіз документів показує, що на сьогодні існують декілька можливих способів аби здійснити подачу документів на реєстрацію шлюбу.
- Найтрадиційнішим способом є подача документів через органи державної реєстрації актів цивільного стану (далі ‑ ДРАЦС).
- Для цього обом майбутнім подружжям слід подати заяву, власноруч підписану даному місцевому органу. Варто пам’ятати, що для подання заяви обов’язково потрібно пред’являти документи, що посвідчують особу (паспорти).
- Крім того, як вже було зазначена зараз це можна зробити і в онлайн форматі, зокрема через платформу Дія.
- Але, чинним законодавством визначається також і можливість подачі таких документів за допомогою іншої особи, тобто через представника.
Правовий аналіз ситуації свідчить, що аби скористатися можливістю подачі документів про реєстрацію шлюбу через представника, потрібно мати певні поважні причини для цього.
Законодавством України не визначається повний та вичерпний перелік таких поважних підстав, однак це і може бути серйозне чи тривале лікування особи (потреба в медичній чи екстреній медичній допомозі), і відрядження особи, або здобуття освіти, або тимчасовий догляд за хворою особою в іншому місті тощо.
Саме у такому разі за наявності поважної причини варто для представника зібрати необхідний перелік документів для подачі на реєстрацію шлюбу. Зокрема, варто забрати такі документи:
- сама заява, що регламентує бажання вступити у шлюб. Тут слід відзначити, що підпис (підписи) на заяві повинні бути юридично дійсними та завіреними за допомогою нотаріуса;
- довіреність, суть якої полягає у наданні повноважень представникові відносно подання заяви про реєстрацію шлюбу. Зазначений документ також повинен бути нотаріально засвідчений. Під час здійснення представником заходів з надання заяви про шлюб, він може ставити підпис на відповідних документів про факт підтвердження подання такої заяви;
- також у разі якщо був факт розірвання між особою, яка хоче укласти шлюб попереднього шлюбу, варто подати і свідоцтво про розірвання шлюбу або рішення суду.
В підсумку можна зробити юридичний висновок, що подання таких документів представником мають таку саму юридичну силу, якби ці документи подавалися самою особою, яка прагне вступити у шлюб, але тільки у разі, коли всі документи відповідають чинному законодавству та мають нотаріальне посвідчення.