Детальніше
Працюю юристом з 2015 року.
Торгова марка це позначення, яке допомагає розрізнити ваші товари (послуги) від інших. Торгова марка може складатися зі літер, імен, слів, цифр, зображень, кольорів. Під торговою маркою може бути зображено малюнок, знак, словосполучення. Цей термін має такі синоніми: логотип, ТМ, знак для товарів і послуг, товарний та торговий знаки, бренд. Для того, щоб ви стали власником торгового знаку необхідно її зареєструвати.
Заявник котрий реєструє торгову марку обирає міжнародний клас товарів і послуг. Їх існує сорок п’ять, з першого по тридцять четвертий відведені під товари, а решта з тридцять п’ятого по сорок п’ятий під послуги. Класи групують товари та послуги стосовно яких здійснюється реєстрація ТМ.
Слід зазначити, що не можна зареєструвати торговий знак, котрий є загальновживаний, наприклад «вода», «цукор». Також є заборона на реєстрацію логотипів, що можуть бути подібними державним знакам, емблемам, печаткам.
Реєстрація власної торгової марки потребує попереднього переконання чи хтось вже не зареєстрував таку саму серед таких же товарів і послуг. Це можна зробити за допомогою бази ДП «Український інститут інтелектуальної власності.
Реєстрацією торгових марок займається Український інститут інтелектуальної власності. Звернутися із заявою про реєстрацію торгової марки від вашого імені може патентний повірений чи юрист. Іноземні громадяни можуть звернутися із заявою лише через патентних повірених.
Власником торгового знаку може бути фізична або юридична особа. Також декілька фізичних осіб або юридичних осіб можуть бути власниками однієї торгової марки.
Реєстрація торгової марки проводиться протягом десяти – дванадцяти місяців. Законодавство передбачає і прискорену процедуру реєстрації ТМ, яка може тривати до чотирьох місяців.
Для оформлення торгової марки треба оплатити:
- Збір за кожен міжнародний клас товарів і послуг, що вказується в заявці.
- Оплата за пришвидшену реєстрацію ТМ.
- Мито за отримання свідоцтва на ТМ.
- Збір за публікацію інформації про реєстрацію ТМ.
До переліку документів, що подаються із заявкою на реєстрацію ТМ входить:
- Зображення торговельної марки в друкованому виді та електронному у п’яти примірниках для чорно-білого торгового знаку та у десяти для кольорового. Його розмір має бути 8 на 8 см.
- Перелік товарів і послуг.
- Прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи заявника, його місце проживання або найменування юридичної особи, юридична адреса, якщо заявником є підприємство.
- Довіреність для патентного повіреного у разі представництва інтересів заявника.
Державний збір за оформлення торгової марки та подачу заявки необхідно сплатити протягом двох місяців з дня подачі заявки. Якщо ви відмовляєтесь від реєстрації, збір не підлягає поверненню. повинен повідомити вас після оплати про присвоєну дату прийняття заявки.
Також розпочинається експертиза відповідності заявки вимогам законодавства. Вона називається формальною. На цьому етапі може виникнути необхідність у внесенні змін до заявки на що дається два місяці.
Наступний етап оформлення торгової марки це проведення кваліфікаційної експертизи під час якої перевіряється наявність чи відсутність схожих вже зареєстрованих торгових знаків. Якщо таких нема, заявник отримує схвальне рішення кваліфікаційної експертизи. На цьому етапі дається три місяці для сплати мита за отримання свідоцтва, збору за публікацію інформації про реєстрацію ТМ та відправити квитанції про сплату вказаних платежів до Українського інституту інтелектуальної власності.
Термін дії свідоцтва – 10 років від дати подання заявки. Для того, щоб продовжити його термін необхідно звернутися зі клопотанням до Українського інституту інтелектуальної власності за шість місяців до закінчення терміну дії свідоцтва.