юрист, 23-річний досвід роботи у сфері примусового виконання.
Купуючи або продаючи нерухомість, дуже важливо мати повне розуміння правового статусу власності.
Ця процедура передбачає:
- - вивчення документів, що стосуються власності на майно;
- визнання будь-яких перешкод, які можуть перешкоджати легітимності та законності угоди.
Документи, що підтверджують володіння:
- - офіційна угода купівлі-продажу, дарування, довічного утримання, ренти, дарування, міни та спадкування.
- документ, що засвідчує придбання нерухомого майна, яке вилучається з прилюдних торгів (аукціонів).
Придбання заставного майна на аукціоні (публічних торгах);
- - свідоцтво про право власності;
- документ про правонаступництво;
- документ про право власності подружжя на частку спільного майна.
- договір про розподіл спадкового майна;
- взаємний договір про укладення права на утримання за умови набуття права на незакріплене майно.
- взаємопогоджений висновок про право на аліменти на дитину у зв'язку з передачею майна у власність;
- домовленість про розподіл відсотка від загальної суми (сумування);
- договір іпотеки, договір про задоволення вимог іпотекодержателя, якщо умовами договору визначено, що іпотекодержатель є власником предмета.
- суддівство;
– Договір купівлі-продажу, який зареєстрований на фондовій біржі, укладено згідно з нормами законодавства.
Крім того, дії щодо відчуження майна та його застави, володіння яким документально обумовлене, перевіряються шляхом подання документів, що засвідчують державну реєстрацію прав на майно у фізичних осіб, які ним володіють.
Підтвердження права власності особи здійснюється через Державний реєстр речових прав, який використовується для отримання інформації про стан справ у режимі реального часу (Державний реєстр прав).
У Державному реєстрі прав містяться відомості з Державного реєстру прав щодо речових прав, а також інформація щодо часу та дати їх надання, а також відомості щодо відсутності зареєстрованих речових прав, обтяжень речових прав (Актуальна інформація). - За бажанням фізичної особи інформація про зареєстровані речові права, а також інформація про набуття, зміну та припинення цих прав, а також інформація про стан реєстру та його невід’ємну частину в хронологічному порядку (Детальна інформація) .
Для отримання інформації з Державного реєстру прав у паперовій формі (актуальної та детальної інформації) необхідно отримати інформацію у реєстратора прав на нерухоме майно, центру надання послуг або помічника нотаріуса. В електронному вигляді (тільки актуальна інформація) інформацію можна отримати на порталі Дія або порталі «Онлайн Будинок Юстиції».
Документально підтверджено, що на офіційному сайті Міністерства юстиції розміщено відео з інструкцією щодо отримання інформації з Державного реєстру прав.
У Мін'юсті зазначили, що з 1 січня 2013 року в Україні запроваджено систему державної реєстрації прав відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон).
До 1 січня 2013 року започатковано процедуру державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно, зокрема це стосується бюро технічної інвентаризації (БТІ) в Реєстрі прав власності на нерухоме майно та на паперових носіях ( Реєстраційні книги та прикладні дослідження), обидві з яких досі ведуться БТІ.
До 1 січня 2013 року державна реєстрація права власності, права користування (сервітуту) земельними ділянками, права постійного користування земельними ділянками, договорів оренди земельних ділянок, використання земель сільськогосподарських потреб (емфітевзис) ) всі проводились територіальними організаціями земельних ресурсів. 1878-VI "Про внесення змін до Закону України" щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та інших законодавчих актів, що мають відношення до України.
На сьогодні проведення державної реєстрації прав відповідно до частини першої статті 6 статті 10 Закону належить до повноважень органів виконавчої влади у селі, селищі, місті Києві, районі у місті Києві. міста Київ і Севастополь. Нотаріуси також входять до складу виконавчих органів.
Також у Мін’юсті наголосили, що необхідно переглянути чи проводилося перепланування, чи не руйнувалися підпірні стіни. Якщо це так, то це має бути належним чином підтверджено формалізованими документами, зокрема новим технічним паспортом.
Також важливо оцінити стан заборгованості за комунальні послуги. Це дозволить уникнути можливих проблем і забезпечить безпеку при купівлі нерухомості.
Юридичний сервіс «Консультант» надає всі види юридичних послуг у тому числі і юридичні послуги онлайн. Спеціалісти нашого сервісу складуть правовий аналіз ситуації для визначення дія у відповідні ситуації та допоможуть зібрати необхідні документи та при необхідності супроводять судовий процес.