Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Українським законодавством передбачено ряд особливих юридичних механізмів та нюансів в сфері договірних відносин.
- Нажаль не всі українці володіють потрібною правовою інформацією та обізнаністю в даній сфері.
- Наша письмова консультація допоможе розібратися з основними та важливими нюансами, а у разі потреби при зверненні до юридичного маркетплейсу «Консультант» Вам буде надана кваліфікована правова консультація юриста чи адвоката.
Отже, в сьогоденних умовах, малий та середній бізнес потрохи відновлює свою роботу, а їх власники стикаються з численним рядом питань юридичного характеру, одне з яких полягає в встановленні договірних відносин між бізнесом та клієнтами. Чи потрібно у такому разі з кожним укладати договір? Або є інші шляхи вирішення такого питання, давайте розбиратися.
Аналіз документів цивільного законодавства передбачає існування договору публічної оферти, що є дуже зручним механізмом для тих, хто працює та отримує прибуток з численним колом клієнтів.
- Для роз’яснення слід сказати, що угода публічної оферти має на меті визначення певних правовідносин для необмеженого кола осіб з метою надати їм певну пропозицію (продати товар, послугу тощо).
- Особливістю є те, що тут особи погоджуються на прописані заздалегідь умови.
- Слід сказати, що особливо важливим та зручним такий договір є для власників інтернет-магазинів.
- Адже після його публікування клієнти будуть купувати послуги чи товари на цілком законних підставах.
- Крім того, така угода не лише легалізує «продаж» товарів чи послуг, а й гарантом залучення нової клієнтури, адже тут врегульовуються як права та обов’язки «надавача» так і клієнта.
- Таким чином існування такого договір передусім буде викликати довіру у користувачів таких послуг або покупців. Це буде їх гарантія захисту та законності.
- Сформований договір публічної оферти повинен бути публічно доступний для невизначеного кола осіб. Отже, у разі, якщо особа володіє ресторанним бізнесом, така угода може бути розміщена в меню чи кутку споживача (разом з іншими юридичними документами).
- У разі, коли існує інтернет-бізнес – на сайті чи сторінці такого бізнес-проекту. Суть одна-кожна особа повинна мати можливість ознайомитися з такою угодою.
Варто сказати і декілька слів щодо нормативного врегулювання. Основні положення щодо укладання такої угоди визначаються цивільним кодифікаційним законодавством, а також Законом України «Про захист прав споживача». В деяких випадках і законодавством в сфері захисту персональних даних.
Адже в залежності від ситуації, «надавач послуг» в певних випадках може просити ознайомитися з персональними даними особи чи його дітьми. Наприклад це можуть бути освітні послуги для дітей тощо.
Правовий аналіз ситуації визначає, що дуже часто до такого договору оформлюють додатки: тарифи на послуги, правила розпорядку тощо.
Крі того, можна відокремити ряд особливостей такого договору. До них належать наступні:
- Жодної переваги серед клієнтів. Надавач послуг (продавець) не повинен розділяти свої клієнтів. Всі користуються рівними правами.
- Умови договору мають бути однаковими для всіх клієнтів;
- Надавач послуг не може без наявної причини відмовити клієнту у наданні послуги чи продажу товару.