Консультант

Юридичні консультації 24/7

Відкрити
image

Основні аспекти оформлення працівників на роботу

Вітаю 👋

Мене звати Олександр, я Ваш персональний менеджер. Давайте я Вам допоможу?

image
image
BASE (Базова) 7.78
Реклама
Ланткевич Кирило
Ланткевич Кирило
Юрист
Україна / Дніпропетровська область

i

Час прочитання: 8 хвилин Кількість переглядів: 120
Рейтинг:
0
Дата публікації: 23.08.2023

Навчаюсь на третьому курсі Державного університету економіки і технологій. Спеціалізуюсь на договірному, господарському та корпоративнмоу праві, зокрема, надаю консультації та пишу фахові статті.

Загалом найманих працівників можуть мати як юридичні особи, так і ФОП та чинне законодавство не встановлює значних відмінностей щодо їх оформлення. Головним аспектом є те, що у випаду офіційного працевлаштування працівника, виникають певні права та обов’язки трудового та податкового характеру. Відносини між роботодавцем та працівником ґрунтується на загальних принципах та передбачають: визначенням посадових обов’язків працівника, умов праці, заробітної плати, інформування працівника про небезпечні для його здоров’я фактори, а також ознайомлення його з правилами внутрішнього розпорядку Поряд з цим роботодавці мають право заохочувати працівників за сумлінну працю, контролювати здійснення працівниками їх посадових обов’язків, а також встановлювати випробувальний строк, якщо це необхідно. 

Податкові аспекти прийняття працівників на роботу:

Dкрай важливим аспектом з яким зіштовхуються всі роботодавці - це податкові звітності. Серед основних правил подання звітностей можна виділити наступні:

  • податкова звітність за найманих працівників повинна подаватися роботодавцем щоквартально.
  • у звітності необхідно відображати всі місяці в яких працівник отримував заробітну платню.
  • після закінчення звітного кварталу, роботодавець забов’язаний протягом 40 днів подати необхідну звітність.
  • якщо роботодавець сплачує заробітну платню у безготівковій формі, то складення зарплатної відомості є компетенцією банку, через який здійснюватимуться виплати. У разі сплати заробітної платні готівкою роботодавцю необхідно самостійно вести зарплатну відомість. 

При прийнятті працівника на роботу роботодавець забов’язаний сплачувати податок на дохід, що складатиме 18%, ЕСВ - 22% та військовий збір розміром 1,5%. Варто зазначити, що податок на дохід та військовий збір сплачуються роботодавцем шляхом утримування їх з заробітної плати працівника. Найбільш доцільним та зручним є подання звітності в електронному кабінеті платника податків, але обов’язковою є наявність електронного цифрового підпису. 

Порядок оформлення працівників:

  1. Першим кроком в процесі прийняття працівника на роботу є збір всіх необхідних документів. До переліку слід віднеси: паспорт особи, ідентифікаційний номер, трудову книжку ( за наявності), заяву ро прийняття  на роботу, документ про освіту, копію військово-облікового документа, в залежності від посадових обов’язків також може бути необхідною довідка про стан здоров’я. Вищеперелічені документи допоможуть укладати трудовий договір та з’ясувати компетенції працівника при виконанні його обов’язків на певній посаді. Варто зазначити, що відповідно до ст. 24 КЗПП якщо особа влаштовується на роботу вперше, вона має можливість подати вимогу про оформлення трудової книжки.
  2. Ключовим етапом в оформленні працівника є укладення трудового договору як обов’язкової угоди, що буде визначати обсяг прав та обов’язків як роботодавця, так і працівника, розмір заробітної плати та порядок її сплачення, розмір щорічної відпустки, умови праці та інші особливості. Зважаючи на важливість та в деяких випадках складність врегулювання відносин, рекомендовані послуги юриста з трудових спорів.  Договір може укладатися в письмовій чи усній формі. Законодавством передбачені випадки, коли укладення здійснюється виключно в письмовій формі: якщо здійснюватиметься організований набір працівників,  сам працівник бажає укладення саме в письмовій формі, працівник є неповнолітньою особою, у випадку укладення контракту, якщо у договору не встановлюється фіксований час.  або ж робота є дистанційною чи надомною. Важливою деталлю є те, що договір набуває чинності не з моменту підписання, а з виданням роботодавцем наказу про прийняття на роботу. 
  3. Для того щоб досягнена домовленість набула своєї юридичної сили, роботодавець видає наказ про прийняття працівника. Окрім місця складання, найменування юридичної особи чи ФОП даний наказ повинен містити чітко визначену посаду, розряд, кваліфікацію, структурний підрозділ до якого приймається працівник, умови для влаштування на роботу та тарифна ставка. 
  4. Також необхідним кроком є повідомлення податкової, на обліку якої перебуває суб’єкт господарювання. У роботодавця є можливість повідомити орган контролю за допомогою кабінету платника податків. Обов’язковим є засвідчення даного повідомлення електронним цифровим підписом.  Результатом даного етапу є внесення оформленого працівника до ЕДР  з можливістю нарахування йому соціальних пільг та лікарняних. Якщо ж відносини між роботодавцем та працівником регулюється договором цивільно-правового характеру, то подання повідомлення не потребується. 
  5. Заключним етапом є затвердження штатного розпису та заповнення трудової книжки. Варто зазначити, що право на утримування трудової книжки працівника має лише юридична особа, а якщо в якості роботодавця виступає ФОП, то після заповнення трудова книжка повертається працівнику. 

Юрист з трудових відносин при оформленні працівників:

Процедура прийняття на роботу працівника включає в себе важливі кроки, що потребують детального аналізу трудового та податкового права. Юрист з трудових питань забезпечить складення трудового договору, що унеможливить порушення прав роботодавця та працівника. Зважаючи на наявність адміністративної відповідальності за неоформлених, або ж неналежним чином оформлених працівників, юрист з трудових справ - це гарантія надійних правовідносин та  відсутності проблем з органами контролю.

 

image
image
отримати послугу

В мобільному застосунку КОНСУЛЬТАНТ

Безпечна угода

Ви як Замовник позбавляєтесь від усіх фінансових ризиків при співпраці з Виконавцями, адже сума оплати резервується нашим сервісом та виплачується Виконавцю лише отримавши підтвердження від Вас про завершення етапу.

У разі ненадання послуги кошти повертаються Вам. Сервіс бере на себе усі фінансові ризики та виступає гарантом та хранителем коштів, а у разі виникнення розбіжностей між сторонами - незалежним Арбітром.

Ваші кошти в надійних руках!

image
Відгуки

Від реальних користувачів

АН
Андрій

Звертався щодо ситуації з СЗЧ. Дуже допомогли – грамотно оформили позицію, підготували пояснення для слідства.

ВІ
Віктор

Оформлював ОГД після поранення. Все зробили швидко – допомогли з документами, пояснили порядок дій, підтримка була з перших хвилин.

НА
Настя

Чіткий сервіс, грамотні юристи. Я зверталась по аліментному спору – все вирішили без суду, що дуже важливо.

ОЛ
Олександр

Оперативно отримала консультацію по штрафу з податкової. Підказали, як правильно оскаржити і виграти.

МА
Марія

Допомогли скласти договір оренди і врахували всі ризики.Зробили доволі швидко, співпрацею задоволена

ОЛ
Олексій

Отримав якісну консультацію щодо реєстрації ФОП. Все чітко, зрозуміло, професійно і без води. Рекомендую!

СЕ
Сергій

Звернувся за консультацією з господарського спору. Отримав чіткий план дій і готові документи. Дуже задоволена послугами

image
ТОП 10

PRO консультантів

Всі консультанти

PREMIUM 75.56 Топ 1
image

Студенцов Олександр Олександрович

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 68.3 Топ 2
image

Грицай Микола Ігорович

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 59.89 Топ 3
image

Боревич Марія

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 55.82 Топ 4
image

Одинцова Валерія

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 52.72 Топ 5
image

Баладига Сергій

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 51.28 Топ 6
image

Макеєв Дмитро Вячеславович

Юрист Україна / Кременчук
і
PREMIUM 48.46 Топ 7
image

Хижавська Олеся Ярославівна

Юрист Україна / Хмельницька область
і
PREMIUM 39.2 Топ 8
image

Миколаєнко Олена

Юрист Україна / Київ
і
PREMIUM 39.1 Топ 9
image

Молчанов Олег Вікторович

Адвокат Україна / Київ
і
PREMIUM 37.64 Топ 10
image

Палагіна Юлія Володимирівна

Юрист Україна / Харківська область
і

Ми перевіряємо кожного фахівця, який реєструється на нашому сервісі та гарантуємо якість послуг.
КОНСУЛЬТАНТ - це прозорий та найбільший рейтинг юристів та адвокатів створений для того, щоб кожен міг обрати найкращого спеціаліста у потрібному місці та у потрібний час.

Рейтинг юристів формується на основі позитивно виконаних замовлень, ваших відгуків, оцінок
та коментарів. Рейтинг неможливо купити: він формується виключно користувачами. Тому, якщо Вам потрібні послуги, консультації або підготовка документів від кращих юристів та адвокатів - можете впевнено довіряти нашим фахівцям!

image
Бонус

Отримайте консультацію

Пройдіть опитування та отримайте ₴500.00 на консультацію

Надайте відповіді на вказані запитання і ми миттєво зарахуємо ₴500.00 на першу консультацію в мобільному застосунку КОНСУЛЬТАНТ. Це означає, що консультація для Вас буде абсолютно безкоштовна, а юрист отримає оплату від нашого сервісу. Це забезпечує швидку та якісну відповідь відразу від декількох фахівців. З прикладами таких консультацій можна ознайомитися нижче. Нарахування бонусу обмежені в часі, тому не зволікайте - дійте!

  • 0 дні
  • 0 години
  • 0 хвилини
  • 0 секунд
  • ukraine Україна +380
  • poland Польща +48
  • england Великобританія +44
  • usa Сполучені Штати +1
  • other Інше +
image

Дякуємо за реєстрацію!

Поставте Ваше запитання через мобільний додаток

  • Вам потрібен військовий юрист чи адвокат?
  • Ви вже зверталися за юридичною допомогою раніше?
  • Ваше питання пов'язане з документами або договорами?
  • Ви плануєте звернутися до суду найближчим часом?
  • Вам потрібен юридичний супровід угоди (купівлі, оренди тощо)?
  • Чи є у вас офіційні документи, пов’язані з вашим питанням?
image
Адміністрація порталу

Файли cookie та конфіденційність

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookie для персоналізації контенту та аналізу веб-трафіку.