Детальніше
Навчаюсь на третьому курсі Державного університету економіки і технологій. Спеціалізуюсь на договірному, господарському та корпоративнмоу праві, зокрема, надаю консультації та пишу фахові статті.
Досить часто у підприємців, що хочуть використовувати для ведення бізнесу житлові приміщення виникає питання, яким чином змінити цільове призначення квартири або ж будинку.
Спершу варто зазначити, що цільове призначення - це використання об’єкту нерухомості за тим призначення, що встановлено у технічній документації.
Будь-яке з приміщень має свою функціональне призначення, що розроблялося ще на етапі проектування і якщо особа бажає його змінити - необхідно пройти досить тривалу процедуру, що має багато юридичних тонкощів, тому рекомендовані послуги юриста з нерухомості.
Види цільового призначення нерухомості:
- Відповідно до ст. 4 ЖКУ всі жилі будинки та приміщення в інших будинках, які знаходяться на території нашої країни формують житловий фонд.
- Отже, першим різновидом цільового призначення - є будинки та приміщення, що використовуються для проживання в них людей.
- До житлового фонду також відносяться квартири, котеджі, прибудови або ж кімнати у комунальних квартирах.
- Згідно зі ст. 6 ЖКУ використання приміщень у житлових будинках для промислових потреб не допускається.
- А якщо ж власник будівлі чи приміщення бажає вести промислову, торгівельну або ж іншу господарську діяльність, необхідно отримати відповідне рішення від органів місцевого самоврядування.
- Наступним різновидом цільового призначення нерухомості є ті об’єкти, що не включаються до житлового фонду. а отже і не призначені для постійного або ж тимчасового проживання.
До таких об’єктів можна віднести: готелі, офісні приміщення, магазини, кафе та іншу нерухомість, що використовується для ведення підприємницької діяльності; гаражі; промислові об’єкти та склади.
Процедура зміни цільового призначення жилого приміщення у нежиле:
- Першим кроком у процесі зміни цільового призначення є ініціювання технічної інвентаризації нерухомості, що являє собою певний комплекс робіт з визначення складу нерухомості, площі та об’єму та інших характеристик. Даний захід може бути проведений на підставі укладеного договору між замовником та виконавцем. Всі особливості щодо строків та порядку проведення інвентаризації встановлюються у договорі за згодою сторін. Після проведення інвентаризації виконавець протягом 30 днів забов’язаний передати зберігачу всі матеріали технічної інвентаризації, тобто сукупність документації, на підставі якої формується інвентаризаційна справа.
- Наступним етапом є отримання технічного паспорта, що являє собою документ, який видається власнику об’єкта нерухомості в результаті проведення інвентаризації. Зазвичай технічний паспорт містить характеристики, план та опис об’єкта, відомості про замовника та виконавця. Варто зазначити, що складові елементи технічного паспорта залежать від виду об’єкта нерухомості. Даний документ може виготовлятися як державними, так і приватними установами, але головним аспектом є те, що дані установи повинні володіти повноваженнями внесення відомостей про проведення інвентаризації та інформації про об’єкт нерухомості до ЕДР.
- Обов’язковим кроком у зміні цільового призначення будівлі чи приміщення є подача необхідного пакету документів до органів місцевого самоврядування. До документів відносять: відповідну заяву, правовстановлюючі документи на нерухомість, технічний паспорт, документи, що засвідчують особу та ідентифікаційний код. У складеній заяві варто обґрунтувати необхідність зміни статусу нерухомості та описати подальше використання об’єкту нерухомості. Орган місцевого самоврядування, дослідивши подані документи, приймає рішення щодо зміни функціонального призначення об’єкту нерухомості.
- Заключним етапом є оформлення права власності на нерухому майно, шляхом звернення до найближчого ЦНАПу куди варто подати відповідну заяву, та необхідні документи, а також сплатити адміністративний збір.
Допомога юриста з нерухомості для зміни цільового призначення будинку чи приміщення:
Переведення нерухомості з житлового фонду у нежитловий - це досить складна процедура, що потребує зібрання та аналізу великої кількості документації, але саме консультація юриста з нерухомості допоможе вирішити нагальні проблеми та здійснити переведення без будь-яких негативних наслідків. Також варто зазначити, що у випадку ведення підприємницької діяльності без зміни функціонального призначення приміщення тягне за собою юридичну відповідальність у вигляді штрафних санкцій, що накладатимуться на суб’єкта господарювання, тому не варто вагатись та затягувати процес переведення. Ініціювання інвентаризації, оформлення технічного паспорта, збір необхідних документів та подача їх до органів місцевого самоврядування - це основні завдання, які здійснюватиме юрист з нерухомості.