Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Для того, аби відкрити благодійний фонд потрібно розуміти, що тут майбутнім засновникам потрібно буде розробити та затвердити установчий документ, на підставі якого буде діяти фонд.
- Таким документом буде статут.
- У разі, якщо Ви вирішили обрати не фонд чи товариство, а такий вид благодійної організації, як установа, буде потрібно розробляти інший документ – установчий акт.
- Кваліфікована консультація адвоката юридичного маркетплейсу «Консультант» допоможе Вам у цьому розібратися.
Варто сказати, що діяльність благодійного фонду не може собою передбачати мету отримання та розподілу прибутку. Така організація повинна бути неприбутковою.
- Здійснюючи аналіз документів слід наголосити і на важливій процедурі розроблення та затвердження статуту.
- Такий документ повинен містити назву організації, його мету, порядок діяльності, в тому числі і аспекти щодо обрання членів такого фонду та інші важливі нюанси, що передбачаються законодавством в сфері благодійної діяльності та благодійних організацій.
- Далі потрібно зробити нумерацію листків документа, затвердити статут на загальних зборах засновників фонду, прошити його і зробити нумерацію.
Правовий аналіз ситуації визначає, що далі варто сформувати управлінські органи, зокрема загальні збори, наглядову раду та виконавчий орган.
- Найвищим управлінським органом тут будуть загальні зроби, на яких як правило вирішуються різноманітні питання фонду.
- Всі аспекти діяльності, їх робота та основи щодо прийняття рішень, проведення зборів та інші питання мають визначатися в статуті такого фонду.
- Крім того, засновники повинні провести перші установчі збори фонду, на якому мають бути прийнятими рішення щодо утворення і відповідно державної реєстрації такого благодійного фонду, затвердження статуту та складу учасників тощо.
- Крім того, також потрібно бути визначити відповідальну особу, яка від імені фонду буде представляти його під час здійснення всіх необхідних реєстраційних дій.
Варто наголосити і на тому, що загальні збори повинні вносити необхідні зміни чи доповнення до статуту, вирішувати питання щодо діяльності (призначення чи виключення) учасників фонду або щодо особливостей їх повноважень. Також до такої компетенції входить і прийняття рішення щодо реорганізації або ліквідації такого фонду.
Далі буде потрібно офіційно зареєструвати фонд. ЯК правило це можна зробити в місцевих органах державної реєстрації (ЦНАП).
Аби здійснити такий захід буде потрібно подати реєстратору:
- Заяву відносно реєстрації благодійного фонду, за формою 1-РН;
- Статут, затверджений зборами;
- Документ, що підтверджує утворення фонду – рішення засновника.
Для зручності слід сказати, що подання документів можливо як особисто, так і за допомогою пошти.
- Але при цьому варто на документах зробити нотаріальне засвідчення документа.
- Рішення щодо реєстрації фонду або відмова (вмотивована) повинна бути оголошена на сайту електронного сервісу місця реєстрації.
- Після того, як фонд буде зареєстрованим, слід здійснити заходи відносно відкриття рахунку у банку. Засновники мають право обирати будь-який зручний для них банк.
- Також слід сказати, що фонд повинен здійснювати ведення обліку бухгалтерії надходжувальних коштів та робити фінансовий звіт. Це можна робити як самостійно чи за допомогою компетентної особи – бухгалтера.
Отже слід зробити юридичний висновок про те, що, такий фонд не повинен мати на меті отримання коштів в якості прибутку, що слід вважати неприбутковою організацією.
Саме тому тут буде працювати спрощений облік бухгалтерії. Як правило це виражається в наданні щорічного звіту для податкових органів про свою діяльність.