
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Воєнний стан в Україні й досі триває. Для незалежної України, в сфері суспільних правовідносин через такі обставини стали виникати безпрецедентні питання, які потребують юридичного роз’яснення та врегулювання.
- Одним з таких нагальних питань стало те, що збільшилися звернення від громадян з приводу підтвердження їх трудового стажу задля отримання пенсії за віком, але за умови, що через перебування, або колишнього перебування таких осіб на тимчасово окупованій території (далі-ТОТ), вони втратили трудову книжку чи інші документи, які можуть підтвердити її трудовий стаж.
- Дана письмова консультація буде в пригоді аби зрозуміти про такі юридичні нюанси.
- Слід сказати, що розгляд даного юридичного питання відбулося під час роботи засідання штабу координації що займається питаннями забезпечення реалізації свобод та прав внутрішньо переміщених осіб.
- Під час такого засідання, фахівцями було надано відповідні розяснення з цього приводу.
- Так, аби зрозуміти, чи може особа підтвердити свій трудовий стаж за умови відсутності трудової книжки, записів в електронному реєстрі чи інших документів, слід звернутися до спеціального документа, постанови Кабінету Міністрів України від дванадцятого серпня 1993 року за номером 637.
Здійснюючи правовий аналіз ситуації слід сказати, що даний документ визначає основні механізми, які можуть допомогти у підтвердженні особою її трудового стажу у разі відсутності з певних причин трудової книжки.
- Так, визначається певний перелік необхідних документів, зокрема довідки, членські квитки, квитанції, військові квитки тощо.
- Тут слід сказати що підтверджуючі документи різняться через різні види робіт таких працівників, тобто виконання ними специфічних трудових обов’язків.
- Однак, аналіз документів говорить про те, що не зважаючи на достатньо великий перелік різних документів, які можуть підтвердити трудовий стаж особи є один загальний принцип – це мають бути документи, що безпосередньо пов’язані з трудової діяльності такого працівника.
- Однак що робити у разі, якщо все ж таки на сьогодні не існує жодного документа, який би міг підтвердити такий трудовий стаж?
Для цього в зазначеній вище постанові передбачається цілий розділ, положення якого визначають, що у разі, якщо особа втратила всі документи через певні обставини форс-мажорного характеру, зокрема через стихійні лиха, катастрофи, аварії тощо, то у такому разі може бути підтверджений стаж роботи працівника за умови наявних показань як найменше двох свідків – осіб, які знають працівника (заявника), які були пов’язані спільною роботою з ним, та які працювати разом на одній установі, підприємстві чи організації.
- Саме таке положення рекомендують застосовувати і для осіб, які хочуть підтвердити свій трудовий стаж не маючи відповідних документів, та які перебували на тимчасово окупованій території.
- Тут слід зробити юридичний висновок та зауважити, що таке положення даної постанови слід застосовувати у разі, якщо відповідне місце роботи працівника, зокрема підприємство, установа чи організація територіально перебувати на тимчасово окупованій території.
- Саме у такому разі та за умови наявних показань не менше, ніж двох свідків, органи Пенсійного фонду України зможуть внести необхідні відомості задля підтвердження трудового стажу працівника.