
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Іноді можуть траплятися випадки, коли не дивлячись на свої обов’язки, деякі представники органів державної реєстрації вдаються до порушення своїх обов’язків та відповідно і порушення сфери законодавства, що може виражатися і в деяких випадках у порушенні прав чи інтересів осіб, які звертаються до таких реєстраційних органів.
- Що робити у такому разі, якщо особою, яка виконує функції державного реєстратора було здійснено певне порушення?
- Чи існує якийсь механізм оскарження рішення, яке було прийнято з порушенням норм законодавства?
- Письмова консультація від юридичного маркетплейсу «Консультант» допоможе зрозуміти як діяти в такій ситуації.
Держава має обов’язок здійснювати захист прав та інтересів громадян України. Для цього існують доволі різні способи та механізми. Одним із таких слід вважати процедуру оскаржування до вищих органів влади.
- Саме тому, у разі, коли вважається, що державним реєстратором було прийнято рішення з порушенням вимог чинного українського законодавства, можна звернутися до Міністерства юстиції України.
- Однак тут є деякі нюанси.
- Правовий аналіз ситуації та аналіз чинного законодавства відзначає, що звернутися зі скаргою на незаконне рішення працівника органу державної реєстрації (тобто державного реєстратора) до зазначеного вище міністерства можна лише протягом 60 календарних днів після прийняття такого «сумнівного» рішення.
- Крім того, звернутися також можна з того моменту коли скаржник дізнався або міг дізнатися про таке незаконне рішення.
- Також слід сказати і про те, що звернутися також можна і до територіального органу Міністерства юстиції України.
- Крім того, слід сказати що таке звернення, скарга повинна в обов’язковому випадку бути подана в письмовій формі й містити певну необхідну інформацію.
Варто пам’ятати, що під час формування такої скарги слід дотримуватися певних умов і така скарга в обов’язковому випадку повинна містити такі дані, як:
- персональні дані скаржника – його ім’я, прізвище та по-батькові або ж найменування якщо це є юридична особа;
- місце своєї реєстрації або місце проживання чи перебування;
- місцезнаходження, у разі якщо це юридична особа;
- у разі, якщо така скарга подається через представника, слід також вказати і його дані;
- саму суть скарги: в чому полягає зміст та порушення вимог законодавства з боку такого державного реєстратора;
- обов’язкове обґрунтування такої скарги, підтвердження правдивих вимог;
- дані про те чи існував якийсь спір в судовому порядку чи ні з даного в скарзі питання;
- підпис скаржника;
- дата складання скарги.
Також слід зазначити, що окрім самого звернення що оскаржує рішення державного реєстратора, також потрібно додавати певні документальні копії, які підтверджують чи спростовують певні факти що мають значення.
У разі, якщо звернення подається через представника – слід подавати відповідну засвідчену довіреність.
Крім того, можна зробити також юридичний висновок і зазначити, що таку скаргу можна подавали в електронному вигляді також, через офіційний сайт Міністерства юстиції України в розділі «звернення громадян».
Для цього свій документ потрібно підписати за допомогою електронного підпису.