
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Сучасні послуги поштових операторів в сучасних умовах суспільного життя є однією з найактуальніших та найнеобхідніших послуг населенню.
- Мова йде як про пересилання замовленого товару, подарунку чи іншої важливої речі, так і посилок, які мають вкрай важливе значення для людини, зокрема і засоби гуманітарного напрямку або медичного, такі як ліки тощо.
- Сьогодні ми не уявляємо життя без послуг поштового перевезення, адже це дуже зручний та швидкий спосіб доставки певної посилки через досить значну відстань.
- Однак іноді можуть трапитися випадки, коли таку очікувану Вами посилку можуть втратити через вину поштової служби.
- Що робити у такому випадку допоможе зрозуміти наша письмова консультація.
- Передусім слід сказати що зараз поштові послуги надає один національний оператор – «Укрпошта». Окрім цього також працюють і інші оператори, які здійснюють свою діяльність в приватному порядку.
У разі виникнення ситуації із втратою посилки слід розуміти, що в такому разі слід пам’ятати про існування спеціальних норм чинного законодавства в даній сфері, зокрема і Закону України «Про поштовий зв'язок». Окрім цього також можна звертатися до загального цивільного законодавства чи договору з поштовим оператором.
- Здійснюючи правовий аналіз ситуації можна дійти юридичного висновку про те, що у разі втрати посилки з вини оператору поштового зв’язку, передусім варто до нього і звертатися, а саме до поштового відділення, з якого була відправлена посилка.
- Звернення має бути відображене в відповідній заяві, в якій слід відзначити про втрату самої посилки і детально зробити її опис, а саме її категорію, вид.
- Також потрібно зазначити і про номер поштового відправлення, дату та місце (адресу) звідки посилка укомплектовувалася до відправки.
- Варто не забути вказати дані відправника та отримувача. Якщо отримувачем чи відправником є юридичні особи – зазначається їх найменування.
- Крім того в заяві також слід зазначити і оголошену вартість такої посилки.
Аналіз документів чинного законодавства говорить про те, що у разі втрати посилки з вини поштового оператора, останній буде нести відповідальність в порядку чинного законодавства.
- Також варто сказати і про те, що особа, яка є заявником, також повинна мати підтверджуючі документи відносно передачі посилки самому оператору. До прикладу це може бути чек чи квитанція, яка підтверджує оплату послуги оператору.
- Саме через такі ситуації зазначені чеки та квитанції слід зберігати до моменту отримання посилки адресатом.
- Слід сказати і те, що варто об’єктивно оцінювати вартість посилки і зазначати дійсну суму оголошеної вартості. Адже у разі втрати посилки, оператором буде відшкодована саме та сума, яка зазначається в квитанції.
- Також при втраті посилки слід вимагати від оператора складання спеціального акту, який має підписати всі сторони такої ситуації.
- Ще одним важливим кроком буде написання претензії щодо отримання компенсації за втрачену посилку.
Наголошуємо, що у разі якщо відновити своє право особа через поштового оператора не змогла, можна звертатися в вищі інстанції або до судових органів за захистом свого порушеного права.