Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Ведення підприємницької діяльності в Україні набирає обертів навіть не дивлячись на складні обставини в середині країни. Тому дана письмова консультація може допомогти Вам здійснити необхідні заходи для наймання працівника в рамках трудового законодавства.
По-перше слід сказати декілька слід з приводу можливої кількості працівників.
- Так, якщо фізична особа-підприємець перебуває на загальній системі оподаткування, тут слід розуміти що законодавство не обмежує дану особу в найманні кількості працівників.
- А у разі, якщо ФОП знаходиться на 2 групі оподаткування, тут гранична кількість працівників не може перевищувати 10 осіб.
- Правила ж оформлення не відрізняються тут якимись особливостями.
Так, аналіз документів чинного законодавства встановлює що всі особливості такого наймання можна віднайти в нормах трудового законодавства.
Для початку «майбутній працівник» повинен підприємцю подати заяву, в якій висловлюється бажання щодо прийняття його на роботу. Також в такій заяві варто зазначити про дату з якої буде працювати працівник та його посада.
«Майбутній працівник» повинен окрім заяви також надати такі документи, як:
- Документ, що ідентифікує особу (паспортні дані тощо);
- Код РНОКПП – номер платника податків;
- Трудову книжку;
- Документи про освіту: дипломи, сертифікати тощо;
- Довідка про стан здоров’я;
- У разі, якщо працівник має право на певні пільги, слід подати відповідні документи.
Після отримання підприємцем зазначеної заяви та документів, наступним кроком буде процедура укладання трудової угоди.
- Такий договір повинен бути укладеним у двох автентичних екземплярах та бути підписаним обома сторонами. На сьогодні державна реєстрація такої угоди не вимагається як раніше.
- В трудовому договорі потрібно включати всі необхідні гарантії, що визначені трудовим законодавством. Включаючи право на відпочинок, робочий час, вихідні дні тощо.
- Після укладання трудової угоди підприємець-роботодавець буде повинен видати відповідний наказ щодо прийняття на роботу працівника.
- Правовий аналіз ситуації укладання такої угоди дає розуміння того, що роботодавцем також обов’язково потрібно повідомити місцеві органи податкової служби про те, що на роботу був прийнятий працівник. Це слід зробити до моменту його прийняття на роботу.
- Важливим нюансом також є те, що роботодавець повинен в трудову книжку зробити запис про наймання працівника. Слід пам’ятати і про правила діловодства, що затверджено наказом Міністерства юстиції України 18.06.2015 за номером 1000/5.
Таким чином слід зробити юридичний висновок про те, що сере основних документів, які має зберігати роботодавець-підприємець мають бути:
- підписаний трудовий договір;
- наказ щодо прийняття на роботу (або про звільнення чи зміну умов праці);
- штатний розпис;
- правила внутрішнього трудового розпорядку;
- робочі (посадові) інструкції;
- табель щодо обліку використання робочого часу;
- положення про оплату праці та преміювання;
- графік відпусток;
- інструкція з охорони праці;
- заяви та накази про відпустки.
Такі документи слід зберігати у разі здійснення перевірок від державних органів.