Детальніше
Навчаюсь на третьому курсі Державного університету економіки і технологій. Спеціалізуюсь на договірному, господарському та корпоративнмоу праві, зокрема, надаю консультації та пишу фахові статті.
В нашій країні досить розповсюдженою є практика установлення тимчасових споруд з метою ведення підприємницької діяльності в рамках малого бізнесу. Поряд з цим, підприємці повинні бути поінформовані про те, що встановлення навіть такої споруди як МАФ потребує проведення оформлення та отриманя всіх необхідних дозволів. У випадку, якщо споруда буде зведена без наявності дозвільної документації та з порушеннями законодавчо-встановлених вимог - даний об'єкт буде мати статус самочинного будівництва, за що передбачається адміністративна, а в деяких випадках і кримінальна відповідальність. Тому важливою є попередня консультація юриста з нерухомості.
Види та характеристики тимчасової споруди:
Варто зазначити, що виокремлюють декілька видів тимчасових споруд: стаціонарні та пересувні. Чинне законодавство встановлює певні вимоги, яким повинні відповідати всі стаціонарні тимчасові споруди, а саме: висота даних об'єктів не повинна перевищувати одного поверху, відсутність фундаменту, повинні мати закрите приміщення, яке розраховане для тимчасового перебування людей, площа споруди по зовнішньому контуру не повинна перевищувати 30 кв.м., при будівництві мають застосовуватись відносно легкі матеріали. Щодо пересувних споруд, то вимога про наявність закритого приміщення не враховуватиметься, але поряд з цим в таких спорудах дозволяється розміщувати торгівельне обладнання та все, що необхідно для ведення підприємницької діяльності. Висота пересувних споруд також не повинна перевищувати одного поверху. У випадку розміщення тимчасової споруди на ринку, або в межах інших торгівельних об'єктів, варто керуватися планувальною документацією територій чи проектною документацією споруд.
Порядок оформлення тимчасової споруди:
- Першим кроком є звернення із заявою та всіма необхідними документами до виконавчого органу міста, села або селища в якому планується розміщення тимчасової споруди. Заява заповнюється у довільній формі, але обов'язково до неї додаються графічні матеріали, в яких визначене бажане місце розташування тимчасової споруди. Дані матеріали повинні містити контури споруди з прив'язкою до певної місцевості, а також відомості про заявника та про напрям підприємницької діяльності, для ведення якої зводитиметься споруда.
- Далі зібраний перелік документів направляється до органу з питань містобудування та архітектури. де підлягатиме перевірці на предмет відповідності намірам містобудівній документації та всім будівельним нормам. Вже протягом десяти днів з дня отримання документів даний орган повинен повідомити заявника про результати перевірки.
- Наступним кроком є оформлення паспорту прив'язки, що виступатиме основною підставою для розміщення тимчасової споруди. Для отримання даного паспорта необхідно звернутися до органу з питань містобудування та архітектури з наступними документами: відповідною заявою, схемою розміщення тимчасової споруди, ескізами фасадів (для створення ескізів варто звернутися до кваліфікованого архітектора) та технічними умовами, які можна отримати у балансоутримувача інженерних мереж. Вже протягом десяти днів уповноважений орган повинен розглянути надіслані документи та безоплатно видати паспорт прив'язки заявнику. Варто зазначити, що даний паспорт підлягає підписанню керівником вищезазначеного органу.
- Далі варто перейти до безпосереднього встановлення тимчасової споруди. Вкрай важливо при цьому не порушувати умов паспорта прив'язки та дотримуватись всіх будівельних, пожежних та санітарних норм.
- Вже після зведення тимчасової споруди, необхідно звернутися до виконавчого органу із заявою. Метою звернення є повідомлення про те, що всі вимог паспорта прив'язки були дотримані при розміщенні споруди.
Допомога юриста з нерухомості в оформленні тимчасової споруди:
Оскільки за відсутність оформлення зведених споруд передбачається юридична відповідальність, то рекомендованою є юридична консультація з нерухомості. Юрист допоможе зібрати всі необхідні документи, скласти заяви та направити їх до уповноважених органів. Послуги юриста з нерухомості також будуть актуальними, якщо державні органи безпідставно відмовляють у видачі поспорта прив'язки.