
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Ринок продажу товарів, виконання робіт та надання послуг в Україні займає досить вагому нішу для розвитку економіки країни.
- Суб’єкти господарювання останнім часом пропонують все більше різноманітних товарів та послуг для населення, які вважаються споживачами, які купують товари або замовляють послуги у бізнеса.
- Нажаль разом із цим існують непоодинокі ситуації, коли споживачі з певних причин змінюють свою думку та бажають повернути куплений ними товар, але стикаються з проблемою відмови у поверненні товару та відповідно і поверненні своїх грошових коштів.
- Наша письмова консультація буде присвячена саме такій темі.
Правовий аналіз ситуації визначає, що тут на бік споживача виступає Закон України «Про захист прав споживачів», яким врегульовано низку важливих аспектів з такого питання. Що робити, якщо Вам відмовляють у поверненні товару розберемо більш детальніше.
По-перше варто розуміти, що захистити свої права буде можливо у разі, якщо покупець (споживач) придбав товар у суб’єкта господарювання. Це може бути юридична особа, або фізична особа-підприємець, які офіційно мають право на торгівлю згідно їх КВЕДам.
- В інакшому питанні це вже буде компетенція податкових органів, якщо товар був проданий особою, яка не мала право здійснювати торгівлю.
- Аналіз документів показує, згідно статті 9 зазначеного вище закону, споживач має право на обмін товару протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи день купівлі, якщо товар не підійшов йому за ознаками кольору, якості тощо.
- Товар має бути при цьому належної якості (мати товарний вигляд) на мати всі ярлики, пломби тощо, які на ньому були присутні на момент покупки. Також варто мати в наявності чеки (квитанції) про оплату товару.
- У разі, якщо іншого (за аналогією) товару у продавця не виявилося, то у такому разі за споживачем зберігається право на купівлю іншого товару у продавця але за умови відповідних перерахунків.
- Крім того, також споживач може і повернути товар розірвавши угоду про купівлю та відповідно має право на повернення йому грошових коштів.
Законом також передбачається і можливість обміну товару на аналогічний у разі, коли новий товар надійде в продаж.
- Тоді продавець буде зобов’язаний повідомити покупця про надходження нового товару як тільки він прийде в продаж.
- Однак на практиці трапляються випадки, коли продавець відмовляє споживачеві в поверненні.
- У такому разі варто захищати свої права споживача, а діяти можна в рамках досудового чи судового порядку.
- По-перше у разі виникнення такої ситуації слід одразу звертатися до адміністрації магазину (суб’єкта господарювання) чи до самого керівництва.
- Більшість таких питань можна вирішити на місці, але пам’ятайте про те, що повинен бути збережений товарний вид і наявність розрахункових документів споживача.
Якщо Вам знову відмовляють у поверненні, звертайтеся до територіального органу в сфері захисту прав споживачів зі скаргою на продавця.
- Така скарга повинна бути відправлена в письмовому чи електронному вигляді з дотриманням всіх умов для звернення (реквізити сторін, виклад причини скарги, дати та підпису тощо).
- Аби довести факт правдивості обов’язково додавайте копії всіх розрахункових документів (чеки, квитанції про оплату).
- Якщо товар придбали в інтернет-магазині, можна додати і скріншоти переписки з продавцем.
- Також буде доречно вказати в скарзі всі реквізити самого продавця (назва магазину чи ФОП, його код ЄДРПОУ тощо).
Тут можна зробити юридичний висновок, що орган захисту прав споживачів буде зобов’язаний розглянути Вашу скаргу і здійснити всі належні заходи реагування. В іншому разі, пам’ятайте, що також маєте право на звернення до суду за захистом своїх прав.