
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Верховна Рада України продовжує працювати та вносити певні корективи в сферу податкового законодавства також.
- Останній аналіз документів чинного законодавства та аналіз останніх подій в сфері державної реєстрації дали зрозуміти, що протягом вересня місяця поточного року було зареєстровано рекордну кількість ФОП з останні роки.
- Наша письмова консультація підготовлена на підставі висновків аналізу чинного законодавства, а правовий аналіз ситуації говорить про те, що така ситуація може бути пов’язана з тим, що фізичні особи не бажають здійснювати тіньову підприємницьку діяльність та не хочуть набути проблем з боку перевірок від податкових органів.
- Також досить багато юридичних осіб, які співпрацюють з іншими особами та займаються діяльністю, яка має на мені отримання прибутків, бажають укладати угоди також з ФОПами.
Але на ряду із цим можна виокремити деякі категорії осіб, які працюють без реєстрації ФОП.
- Так, законопроект за номером 10166, який нещодавно був внесений на розгляд ВРУ передбачає можливість легалізації для самозайнятих осіб в спрощеному форматі.
- Зокрема, мова тут йде про осіб, які працюють в сфері обслуговування, це таксисти, кур’єри, майстри манікюру, перукарі тощо.
- Законопроектом передбачається близько двадцяти видів такої діяльності.
- Також тут мова йде і про особливості юридичного супроводу у разі використання онлайн-платформ.
- Вважаємо, що такі зміни можуть бути мотивованими тим, що Україна намагається привести податкове законодавство до відповідності до європейських норм.
- Тут мова йде про європейські вимоги Директиви щодо адміністративного співробітництва відносно автоматичного обміну інформації для цифрових платформ.
Крім того, зазначеним вище проектом закону передбачаються такі нововведення, як:
- встановлення особливого режиму оподаткування. Так, визначається, що доходи, отримані фізичними особами будуть оподатковуватися в спеціальному режимі – де ставка буде становити 6 відсотків, за умови, що загальна сума доходу на протязі рок не буде більше, ніж сто п’ятдесят три розміри від мінімальної зарплати. У разі, якщо дохід буде перевищувати такий встановлений розмір, то ставка оподаткування буде сягати не 6, а 18 відсотків;
- визначення нового суб’єкта , як оператор цифрової платформи, які будуть зобов’язані надавати органам контролю необхідну інформацію про доходи, які були отримані через онлайн-платформу, у разі, якщо звісно фізичні особи повідомити оператора про те, що вони перебувають на спрощеному режимі;
- особливості відповідальності для операторів цифрових платформ за порушення строків передання інформації про доходи для контролюючих органів, якщо фізична особа, яка отримує доходи перебуває на спрощеному режимі. Притягувати до відповідальності можна буде як резидентів так і нерезидентів;
- право для фізичних осіб відкрити відповідний рахунок в певному банку;
- встановити, що такі фізичні особи повинні здійснювати свої розрахунки за допомогою спеціальної системи ПРРО чи РРО.
Таким чином на підставі вищезазначеного можна зробити юридичний висновок про те, що новий проект закону 10166 передбачає можливість діяльності в сфері підприємництва без обов’язку реєстрації ФОП, але з іншими обов’язковими заходами, що визначається саме спрощеним режимом регулювання.