
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Нещодавно до Верховної Ради України депутати подали законопроект за номером 10194, який визначає особливості здійснення процесу ротації (заміни) для військовослужбовців.
- Норми даного проекту будуть застосовуватися саме для тих військових, які належать до особового складу та які виконують свої воєнні обов’язки на території бойових дій.
- Наша письмова консультація допоможе визначити основні правові аспекти проекту закону та розібрати з основними юридичними тонкощами, а консультація юриста чи адвоката юридичного маркетплейсу «Консультант» зможе допомогти Вам розібратися детально з будь-яким питання.
Передусім варто сказати, що даний законопроект має на меті здійснити доповнення до Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу».
- Аналіз документів законодавства в сфері воєнного права дає зрозуміти, що згідно проекту пропонується доповнення зазначеного вище закону новою статтею.
- Мова йде про статтю 24-1, зміст якої відповідно до законопроекту полягає у визначених особливостях проведення процедури ротації для осіб, які мають статус військовослужбовця, і які мають участь у проведених бойових діях на відповідних територіях, де такі дії відбуваються.
По-перше проект закону встановлює визначення ротації, яку слід розуміти як процедуру заміни, яка відбувається для військовослужбовців з особового складу, та які беруть участь у виконанні завдань, мета яких є забезпечення оборони, безпеки на території України, а також заходи зі стримання військової агресії рф, та які виконували свої завдання в тяжких умовах.
Така ротація повинна здійснюватися в якості заміни на інших військовослужбовців за умови, що останні ще не виконували свої обов’язки більше, ніж тридцять діб.
По-друге проектом визначається, що строки такої ротації повинні визначатися через командування Збройних Сил України.
Крім того встановлюється, що терміни ротації не мають бути більшими, ніж дев’яноста днів, однак за умови що виконати термін в дев’яноста днів неможливо, то у такому разі виконувати такі заходи слід буде не пізніше сто п’яти діб.
Крім того, законопроектом визначається, що офіційне командування Збройних Сил України буде зобов’язане виконувати заходи з процедури заміни (ротації) для військовослужбовців в таких випадках:
- виконання своїх бойових задач військовослужбовцями на території бойових дій більше, ніж дев’яносто днів;
- у разі, якщо відбулися санітарні втрати підрозділу більше, ніж тридцять відсотків від чисельності осіб, що перебувають у штаті.
Варто відзначити і про те, що за законопроектом визначено про особливості направлення та перебування осіб до пунктів постійних дислокацій при військових частинах (мова йде про відновлення бойової спроможності військовослужбовців).
- Відповідно до законопроекту термін перебування їх у таких пунктах повинен бути не менше, ніж тридцять діб.
- Крім того правовий аналіз ситуації даної норми дозволяє зрозуміти і про те, що законодавець передбачив заходи відповідальності для тих командирів, які не змогли забезпечити дотримання правил даної норми.