
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Попри продовження дії воєнного стану на території України, законодавчий орган продовжує працювати в активному режимі.
- Останній аналіз документів нормотворчого характеру дав змогу зрозуміти, що парламент спрямовує свою діяльність на впровадження в вітчизняному законодавстві норм Європейського Союзу задля виконання певних вимог для євроінтеграції України в ЄС.
- Наша письмова консультація буде присвячена саме даному питанню, адже аналіз такого законопроекту дасть змогу зрозуміти про всі особливості та нововведення новітніх норм, що будуть спрямовані на заборону використання програмної продукції із використанням коду мовою країни-агресора.
- Крім того, також діяльність Верховної Ради України спрямовується і на заборону всіх заходів і всієї діяльності в середині українського суспільства, що може бути пов’язане якимось чином з діяльністю РФ.
Так, правовий аналіз ситуації дозволяє дійти висновку, що протягом останніх днів депутатами законодавчого органу було розроблено та зареєстровано законопроект за номером 10186, яким пропонується здійснити заборону в Україні продажу програмного забезпечення в якому використовувався код програмування що був написаний мовою РФ.
- Як визначається, основною метою такого проекту є неможливість обходів санкцій і швидкісне подолання надмірної залежності від продуктів програмування, в яких під час створення міг використовуватися код програмування, що був написаний мовою країни РФ (агресора).
- Слід сказати, що в пояснювальній записці визначено, що не дивлячись на заборонене використання і продаж нової продукції 1С, дане програмне забезпечення продовжує використовуватися різними суб’єктами господарювання. Також використовують і їх аналоги.
- Так, дані програми займають досить значну нішу в даному бізнесі.
- Саме на підставі таких висновків і тіньового використання таких програмних забезпечень, депутатами парламенту пропонується тотальна заборона продажу зазначеної продукції.
- Більш того, за порушення вимог передбачається і накладення відповідальності у разі порушення відповідних вимог.
Але, слід звернути увагу на те, що таким суб’єктам господарювання буде дозволено працювати з такими програмами у разі, якщо вони були придбані на легальних (законних) підставах. Це не стосується державних та комунальних підприємств.
- Слід звернути увагу, що даним законопроектом визначається і про заборону продажу програмного забезпечення, якщо останні були створені за допомогою коду програмування, що був написаний мовою країни-агресора.
- Також визначається і про особливості відповідальності, що передбачає собою штрафні санкції у вигляді тисячі мінімальних заробітних плат, що станом на 2023 рік сягає сімсот тисяч гривень.
- А у разі повторного порушення норм закону – у розмірі двох тисяч мінімальних зарплат ( тринадцять мільйонів чотириста гривень).
- Таким чином можна зробити юридичний висновок про те, що і на законодавчому рівні відбуваються зміни, які спрямовані на переривання всіх можливих взаємовідносин на торгівельному ринку з країною-агресором і даний проект закону спрямований на заборону обходу санкцій та порушення чинного українського законодавства в даній сфері.