Детальніше
Навчаюсь на третьому курсі Державного університету економіки і технологій. Спеціалізуюсь на договірному, господарському та корпоративнмоу праві, зокрема, надаю консультації та пишу фахові статті.
Конкурентність економічного середовища зумовлює суб’єктів господарювання використовувати в своїй підприємницькій діяльності все новій нові засоби для рекламування свого продукту чи послуг.
Загалом реклама - це певна інформація про особу, ідею чи товар, що розповсюджується за грошову або ж іншу винагороду чи з метою самореклами та направлена на те, щоб підтримати обізнаність кінцевих споживачів про те, що рекламується.
Інновації в сфері реклами, або ж креативність не повинні виходити за межі вимог, що передбачаються чинним законодавством про рекламу. Окрім законності, вимагається дотримуватися принципів точності та достовірності, при цьому враховуючи етичні та моральні норми.
Основні особливості рекламування:
- Чинне законодавством розрізняє досить велику класифікацію видів реклами в залежності від способів, місця поширення інформації та засобів, які при цьому використовуються.
- В залежності від місця поширення розрізняють внутрішню рекламу (розміщується в середині певних будинків, закладів, та загалом в закритих приміщеннях) та зовнішню (розміщується на спеціалізованих конструкціях на відкритій місцевості).
- Якщо ж в рекламі застосовуються твердження чи зображення, які піддають дискримінації осіб за певними ознаками - така реклама визнана законодавством як дискримінаційна.
- У випадку поширення інформації, що вводитиме споживачів в оману, або ж розміщення неповної, неправдивої інформації про товар чи послугу, даний вид реклами матиме ознаки недобросовісності, що звісно, є недопустимим.
- Досить активно в конкурентному середовищі застосовують порівняльну рекламу, що являє собою розміщення інформації з метою порівняння з іншими особами, товарами чи послугами, застосовуючи ознаки ідентифікації конкурента.
- Щодо вимог рекламування, то спершу варто зазначити, що мовою реклами є українська мова, а вартість того, що рекламується подається в національній валюті - гривні.
Окрім уникання порушень вищезазначених норм, в рекламі є недопустимим:
- Розповсюджувати інформацію про товари, обіг яких в Україні є забороненим;
- Закликати до порушення законодавства;
- Імітувати державні символи, чи певний текст, зображення, які вже застосовуються в інших рекламах;
- Застосувати в рекламі фото чи паспортні дані певних осі без їх на це згоди;
- За відсутності ліцензії забороненим також є рекламування зброї, алкоголю чи інших товарів на продаж яких така ліцензія є необхідною.
При розміщенні реклами вкрай важливо застосовувати засоби її ідентифікації, що відокремлюють рекламу від іншої інформації.
- Важливою деталлю є розмежування понять "спонсорство" та "продакт-плейсмент".
- У випадку застосування спонсорства, передбачається матеріальна, фінансова або ж інша підтримка фізичними, юридичними особами певної діяльності, при цьому переслідуючи мету популяризації власного імені бренду, найменування товару.
- Щодо продакт-плейсменту, то передбачається розміщення реклами виключно за певну винагороду у фільмах, аудіовізуальних медіа, або іншого контенту.
- Варто зазначити, що використовуючи продакт-плейсмент можна розміщувати рекламу не про всі види товарів, адже таким чином забороняється рекламувати тютюнові вироби, лікарські засоби, а також товари розповсюдження яких є забороненим.
Майданчики для рекламування:
За загальним визначенням, майданчиками для розміщення реклами є:
- лінійні та нелінійні аудіовізуальні медіа,
- платформи зі спільним доступом,
- транспорт,
- друковані джерела онлайн медіа,
- а також майданчики із застосуванням засобів електронних комунікацій.
Поряд з цим законодавством встановлюються пені особливості, щодо кожного з цих видів розповсюдження реклами, адже в друкованих медіа обсяг реклами визначається самими суб’єктами у даній сфері.
- Якщо ж такі суб’єкти працюють за предоплатою то за її умовами вони повинні зазначити кількість такої реклами у певному виданні.
- У випадку розповсюдження реклами на платформах зі спільним доступом до відео, то в такому разі обсяг реклами буде встановлюватись провайдерами відповідних платформ.
- Засобами електронної комунікації є: електронна пошта, сайти, веб-сторінки компаній.
- При цьому використовувати такі засоби у формі спаму, масових дзвінків без згоди самого споживача, забороняється.
Допомога юриста при виникненні проблем з рекламування:
Оскільки за порушення у сфері рекламування передбачається юридична відповідальність у вигляді накладення штрафів, то вкрай необхідними є послуги юриста, який не тільки проведе правовий аналіз ситуації, але й допоможе оскаржити рішення уповноваженого органу про накладення штрафу. Адвокат, проаналізувавши фактичні обставини справи, докази та судову практику допоможе підготувати позов та представити інтереси клієнта в судовому оскарженні неправомірного рішення.