
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Нещодавно Кабінетом Міністрів України було викладено новий Порядок щодо накладання штрафів при порушенні чинного законодавства в сфері реклами, який був затверджений відповідною Постановою. Ця письмова консультація присвячена особливостям Постанови 1178, яку було ухвалено десятого листопада цього року.
- Так, новим Порядком передбачається особлива процедура механізму накладення штрафів при порушенні законодавства про рекламу.
- Правовий аналіз ситуації визначає, що такі штрафні санкції можуть бути накладеними як на виробників реклами, так і на їх розповсюджувачів та самих рекламодавців. А компетентними органами є територіальні органи держпродспоживслужби України.
- Аналіз документів визначає, що аби розпочати справу щодо порушення рекламного законодавства, буде потрібно скласти відповідний протокол, який і буде підставою для початку роботи над справою.
- Такий протокол повинен бути складений посадовими особами зазначених вище компетентних органів, а саме рішення відносно накладення штрафних санкцій, яке передбачається статтею 24 чинного законодавства в сфері реклами, приймається головою Держпродспоживслужби або його заступниками чи керівниками таких територіальних органів.
- Механізм розгляду справи передбачає, що компетентна особа повинна розпочати справу протягом трьох днів з моменту оформлення протоколу.
- Після цього слід повідомити самого суб’єкта реклами (потенційного порушника) про розгляд такої справи (шляхом поштового відправлення або через електронні засоби зв’язку чи особисто).
Слід сказати і про те, що розгляд справи про порушення реклами повинен розглядатися протягом 30 днів (календарних) з моменту підписання протоколу.
- Процедура розгляду справи передбачає обов’язкову участь самого суб’єкта реклами чи його представника.
- Тут варто зауважити про те, що така справа може бути розглянута за відсутності суб’єкта, у разі коли останній був проінформований, але не з’явився на розгляд чи не направив клопотання про перенесення часу та дати процедури розгляду.
- Варто сказати і про те, що особа, яка розглядає справу може на підставі клопотання суб’єкта реклами (або за своїм рішенням) залучити додаткових осіб для об’єктивного розгляду справи про порушення рекламного законодавства. Це можуть бути і експерти, спеціалісти чи свідки, перекладачі.
- Такі особи повинні надати свої висновки та доводи, зауваження з приводу справи, а також надати результати своїх досліджень, аби під час розгляду справи стало зрозуміло чи дійсно є всі підстави для накладання штрафних санкцій на суб’єкта реклами.
- На ряду із цим слід сказати, що такі залучені учасники мають право на ознайомлення із всіма матеріалами, що підкріплені до справи (окрім інформації з обмеженим доступом), робити копії та витяги документів, та отримувати іншу необхідну їм інформацію.
Якщо в результаті розгляду справи відсутні підстави для притягнення особи до відповідальності, компетентна особа закриває таку справу. Крім того, справа може бути закритою у разі якщо є підстави, які передбачаються статтею 65 Закону України «Про адміністративні процедури».
Натомість, при виявленні порушень законодавства в сфері реклами, приймається рішення щодо накладення штрафних санкцій, яке повинно бути оформлене в 2 екземплярах, де: один примірний залишається у компетентної особи, а інший – у суб’єкта реклами.
Слід зробити юридичний висновок про те, що таке рішення набуває чинності з моменту вручення його суб’єкту, а сплата штрафу передбачає і саме усунення наявних порушень.