
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Останнім часом зміни в сфері законодавства України набули особливого та безпрецедентного аспекту в умовах воєнного стану. Наша письмова консультація буде присвячена аналізу нових проектних змін до митного законодавства України.
Так, Кабінетом Міністрів України десятого листопада було схвалено законопроект до чинного законодавства в сфері внесення змін до Митного кодексу України відносно питань з приводу адміністративної відповідальності при порушенні митних правил.
Аналіз документів чинного законодавства дозволяє зрозуміти, що новим проектом закону передбачається скасування законної відповідальності за певні види порушень щодо ввезення на територію України тих транспортних засобів, які призначені для особистого користування при тій умові, якщо є документальне підтвердження того, що такі транспортні засоби передані для:
- Збройних Сил України;
- Правоохоронних органів України;
- Військових адміністрацій;
- Тим суб’єктам, які проводять боротьбу із тероризмом на території України.
Основна мета таких законодавчих змін полягає в утворенні нових мов задля справедливого та неупередженого розгляду судовими органами таких справ, які стосуються порушення митних правил і розмірів та видів адміністративних стягнень.
Крім того, правовий аналіз ситуації визнає, що новими змінами пропонується включати всі обставини справи, яка розглядається з приводу характеристик осіб, характеру здійсненого правопорушення, форми вини, а також включення обставин, які можуть обтяжити чи пом’якшити відповідальність осі, які вчинили правопорушення.
Таким чином, можна зробити юридичний висновок про те, що новим законопроектом передбачається:
- погодження основних положень 18 розділу Митного кодексу України;
- перегляд особливих підходів до певних аспектів з привозу стягнень адміністративного характеру при порушенні правил митного походження;
- запровадження важливих практик сучасного європейського рівня в питанні боротьби із правопорушеннями в митній сфері.
Варто сказати і про те, що в новому законопроекті пропонується запровадження нового гнучкого механізму щодо притягнення до відповідальності адміністративного характеру, за умови здійснення правопорушення митних правил при врахуванні принципу конституційної правової відповідальності, включаючи:
- визначення верхньої і нижньої меж штрафних санкцій при вчиненні митних правопорушень, якщо справи будуть розглядатися судовими органами;
- більша кількість статей (від двох до шести), при яких можна притягнути особу до відповідальності адміністративного характеру при здійсненні митних правопорушень – можлива конфіскація транспортних засобів та товарів;
- визначення тих обставин, при яких не може бути розпочате адміністративне провадження, а у разі його початку – повинно підлягати закриттю.
- Право надати особі, яка може бути притягнена до адміністративної відповідальності, ознайомлюватися із всіма матеріалами справи (включаючи його представника), у разі здійснення особою правопорушення в сфері митних правил та кожному з етапів адміністративного провадження.