
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
На сьогодні доволі актуальним питання є таке, що стосується відновлення втрачених документів про освіту, трудових книжок чи іншої документації, яка була втрачена особами за наслідками бойових дій, чи у разі перебування на тимчасово окупованих територіях.
- Дана письмова консультація присвячується такому важливому юридичному питанню та алгоритму юридичних дій з цього приводу.
- А у разі виникнення питань, звертайтеся до юридичного маркетплейсу «Консультант», адже тут кваліфікована юридична консультація юриста чи адвоката допоможе розібратися в будь-якому правовому питанні.
- Слід сказати, що в сьогоденних умовах така проблема є доволі актуальною та поширеною для всіх працівників чи освітян.
- Нажаль на сьогодні в Україні поки що відсутній чіткий механізм вирішення такої проблеми, однак не дивлячись на це рекомендовано здійснювати наступні дії.
Аналіз документів дає змогу зробити юридичний висновок про те, що якщо було втрачено документ про освіту, варто зробити заяву в електронний реєстр з питань освіти, однак тут будуть потрібні певні дані про освітній документ, зокрема його серія, номер і звісно прізвище ім’я по-батькові особи.
- Можливо у самої особи залишилася копія такого документу, адже таким чином буде набагато простіше відновити такий втрачений документ.
- Хоча у разі, якщо диплом про освіту був виданий до 2000 року, в електронному реєстрі всі відомості будуть відсутніми.
- Крім того, якщо є можливість та наявні безпечні умови, можна вернутися з заявою до керівництва закладу освіти, яким було видано диплом, адже в архівних відомостях така інформація може бути збереженою.
- З приводу відновлення трудової книжки, тут також можна звернутися до роботодавця, але така рекомендація буде актуальна тим особам, які є ВПО та не повернули свою трудову книжку.
- Тут можлива ситуація із виготовлення дублікату такої трудової книжки.
Слід сказати і про те, що до введення в Україні воєнного стану, існувала процедура зі звернення працівника, який є ВПО. Так, слід було написати звернення до нового місця роботи з проханням видачі дубліката з підтверджуючими документами від штабу з приводу ліквідації наслідків НС або надати такої інформацію від Антитерористичного центру при Службі Безпеки України про те, що була проведена операція на території, де працювала особа (її місці роботи).
- Варто згадати і про те, що з 2021 року і станом на сьогодні працює реєстр трудових книжок.
- Так, у разі, якщо попереднім роботодавцем були здійснені заходи з відцифрування такої трудової книжки, всі дані можуть бути зазначеними в електронному реєстрі. Знайти такі відомості про трудову діяльність та стаж роботи можна за допомогою електронного реєстру на сайті Пенсійного фонду України.
- У такому разі буде потрібно зареєструватися в особистому електронному кабінеті за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису, який перед цим варто зробити, якщо його немає).
- КЕП можна зробити за допомогою порталу «ДІЯ» або через спеціальний центр акредитованих ключів. Також можливість зробити власний ключ є через послугу ПриватБанку – на безкоштовній основі.