
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Питання пенсійного забезпечення є дуже актуальним та цікавим в розумінні юридичного тлумачення з боку застрахованих осіб.
- Так, можна звернути увагу на непоодинокі випадки, коли при випадках зміни відомостей про особу, або втрати та відновленні її документів, відбувалися зміни в її пенсійному забезпеченні.
- Наша письмова консультація допоможе розібратися детально з такими питаннями.
- Чинним українським законодавством передбачаються деякі випадки, коли саме розмір пенсійного забезпечення може бути зміненим за умови наявності деяких випадків чи обставин, через які такий розмір може бути зміненим.
Аналіз документів пенсійного законодавства дає змогу зрозуміти, що такими обставинами можуть бути:
- отримання роботи або звільнення з місця роботи пенсіонера;
- здійснення процедури реєстрації пенсіонера, як фізичної особи-підприємця;
- припинення діяльності ФОП (зняття з обліку);
- отримання спеціального статусу особи – набуття, зміна або його припинення;
- зміна місця реєстрації особи чи місця його проживання;
- процедура виїзду особи за межі України на постійній основі.
Правовий аналіз ситуації визначає, що такі умови передбачаються спеціальним Порядком, який визначає основи подання і оформлення певних документів задля призначення пенсій та у відповідності до чинного законодавства в сфері загальнообов’язкового пенсійного забезпечення.
Крім того, згідно зазначеного вище законодавства, особа, яка є застрахованою, повинна повідомляти місцеві територіальні органи Пенсійного Фонду України дані щодо зміни таких відомостей, які будуть вноситися до особистої облікової картки, яка є частиною системи персонального обліку і до Державного реєстру страхування.
Варто зауважити, що слід повідомляти органи ПФУ такі відомості, які були змінені чи оновлені, зокрема:
- про отримання нового паспорту для громадянина України (ID-карта);
- про отримання нового паспорту, якщо старий був викрадений чи втрачений;
- про зміну прізвища, ім’я і по-батькові.
У такому разі особа повинна отримати новий документ, що посвідчує особу (паспорт), документ про реєстрацію шлюбу чи інший документ.
- Слід звернути увагу на те, що у разі наявності таких обставин, які передбачають зміни в організації роботи особи чи у зміні її документів тощо, повідомляти територіальні органи Пенсійного Фонду України треба протягом десяти робочих днів з моменту наявної події.
- Варто сказати і про те, що в умовах воєнного стану таке повідомлення можна надіслати шляхом дистанційного відправлення – якщо звернутися на веб-портал електронних послуг Пенсійного Фонду України.
- Для цього слід обрати найбільш зручний для особи спосіб авторизації для входу в особистий кабінет.
- Після того, як буде здійснена авторизація, рекомендуємо обрати розділ «Щодо пенсійного забезпечення» і далі виконати всі потрібні дії для перерахунку пенсії чи зміни власних відомостей.
- На підставі вищезазначеного, можна зробити юридичний висновок про те, що варто своєчасно повідомляти органи Пенсійного Фонду України про зміну власних даних чи зміну таких обставин, які можуть впливати на пенсійне забезпечення застрахованої особи.