Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Над питанням про реєстрацію власної торгівельної марки замислюються багато підприємців, які розпочинають серйозну роботу над власним бізнесом.
- Не дивлячись на продовження дії воєнного стану, бізнес в Україні продовжує працювати, тому наша письмова консультація допоможе зрозуміти всі особливості та деталі такої реєстраційної процедури, а також всі плюси від проходження такої процедури.
- Отже, в сфері інтелектуальної власності існує юридичне поняття торгівельної марки, під якою варто розуміти певний графічний, словесний або поєднаний (комбінований) знак.
- Такий знак має бути виконаний в рамках одного або декількох кольорів. Крім того, в такому знакі має бути присутнім і текст назви майбутньої торгівельної марки (далі-ТМ).
- Чинне українське законодавство не забороняє вітчизняним підприємцям реєструвати декілька ТМ або навіть серію таких торгівельних марок.
Правовий аналіз ситуації дає змогу зрозуміти, що ТМ може бути зареєстрована на підставі таких причин:
- захист власних товарів або послуг від конкуренції на ринку, адже тут випускати таку зареєстровану продукцію чи надавати послуги під власною ТМ зможете на законних підставах лише Ви;
- можливість роботи Вашого бізнесу на ринку міжнародного бізнесу, але тут має місце особлива подвійна процедура реєстрації – на території України та за її межами (на підставі Мадридської системи);
- реєстрація ТМ дає право на отримання доменного імені 2 рівня (зона .ua).
Аналіз документів чинного законодавства дає зрозуміти, що процедура реєстрації ТМ складається з визначеного в установленому законному порядку з переліку певних дій.
- В першу чергу варто зрозуміти, який клас товарів чи послуг Вам підійде.
- Такий перелік визначається за допомогою Міжнародної класифікації товарів і послуг для реєстрації знаків (МКТП).
- В такому класифікаторі варто знайти Ваші товари чи послуги і визначити їх клас.
- До прикладу, підкласи надання юридичних послуг слід шукати у класі 45.
Далі слід проаналізувати зареєстровані вже ТМ, які є схожими до вашої продукції, їх назви та товарний знак, адже якщо Ви зареєструєте схожу ТМ, Вам може бути надана вмотивована відмова.
- Основний і важливий крок полягає у поданні документів для реєстрації ТМ.
- На сьогодні уповноваженим органом з процедури такої реєстрації є український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій – УКРНОІВІ.
- Брати участь в процедурі реєстрації можуть і юридичні і фізичні особи.
- Так, особа, яка бажає зареєструвати власну ТМ повинна сформувати відповідну заявку на офіційному сайті УКРНОІВІ та вказати всі необхідні в ній дані, включаючи кількість класів, персональні та реєстраційні дані, код ЄДРПОУ у разі реєстрації юридичної особи та інші необхідні дані.
- Слід зауважити, що в кінці сформованої заявки буде варто прикріпити саме зображення – майбутній логотип для вашої ТМ.
Слід зробити юридичний висновок і зазначити, що загальний термін реєстрації Вашої ТМ буде складати до двадцяти місяців, адже така реєстраційна процедура є доволі довгою. Для того, аби точно і якісно зареєструвати ТМ звертайтеся до кваліфікованих фахівців юридичного маркетплейсу «Консультант».