Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
В Україні затверджено новий Порядок щодо гарантійного ремонту, обслуговування чи заміни для складних технічних товарів побутового призначення.
- Зазначений Порядок був вступив в законну юридичну силу з 5 грудня поточного року шляхом прийняття постанови Уряду від 28.11.2023 р. за номером 1251.
- Наша письмова консультація роз’яснить основні нові нюанси, які були визначені новим Порядком.
- Так, Порядком передбачається впровадження оновленого механізму, які має врегулювати певні споживчі відносини між покупцями таких товарів (перелік яких визначається Додатком до документу), продавцями, їх виробниками та сервісними центрами у разі проведення заходів з ремонту, обслуговування чи заміни таких гарантійних товарів.
- Варто зазначити про те, що у разі потреби виробник або продавець таких гарантійних товарів буде зобов’язаний здійснювати ремонт чи заміну товарів на безкоштовній основі згідно чинного законодавства в сфері захисту прав споживачів.
- Правовий аналіз ситуації визначає, що під таким гарантійним обслуговуванням варто розуміти зобов’язання продавця чи виробника здійснити організацію ремонту товару у разі його наявного недоліку, якщо останній виник через вину такого продавця або виробника.
- Таким ремонт чи заміна товару повинні обов’язково бути безкоштовними для споживача.
Аналіз документів визначає, що тут доречно сказати і про експлуатаційні документи на товари, які мають містити як гарантійний талон, так і всю інформацію щодо товару, включаючи модель, номер серії та найменування товару та інші обов’язкові складові, що визначені новим Порядком.
- Зазначені експлуатаційні документи повинні бути наданими покупцю (споживачу) або в електронній або в паперовій формі.
- Якщо це електронна форма, тоді такі документи мають надійти до покупця з офіційного веб-сайту виробника (продавця) в момент передачі товару.
- У разі виникнення ситуації, де має місце заміна товару або його ремонт, такий «товар з недоліком» повинен бути прийнятий продавцем (чи сервісним центром), але за умови надання покупцем відповідного розрахункового документа про придбання товару. Також буде слід надати і сам гарантійний талон при умові якщо наявна цілісність всіх потрібних пломб на товарі.
- У такому разі продавець або сервісний центр буде повинен здійснити безоплатну діагностику товару задля знаходження всіх недоліків.
- Якщо недоліки будуть мати місце, тоді здійснюється ремонт товару в визначені строки.
- Після ремонту чи заміни такого товару, останній має відповідати всім вимогам, які визначені експлуатаційними документами.
- Строком закінчення ремонту буде вважатися саме дата, коли здійснене повідомлення покупця (споживача) щодо завершення такого ремонту. Тут повинна бути наявна відповідна позначка в гарантійному документі (талоні).
Крім того, в такому повідомленні повинен і визначатися строк, коли новий чи вже справний товар був одержаний покупцем.
Варто зауважити і про те, що в момент передачі покупцеві товару, сервісний центр чи продавець має здійснити перевірку властивостей такого товару в присутності самого споживача, а останній повинен підписати квитанцію про отримання відремонтованого ним товару.