
Что делать, если новая почта разбила посылку?
Greetings 👋
My name is Alexander, I am your personal manager. Let me help you!

Recently, our team was asked a question: “Подруга прислала посылку с другого города новой почтой, упаковка была целая, но содержимое повредилось. Сотрудники говорят, что они не причём, и это не их вина. Что могу сделать в этом случае? Как компенсировать ущерб?”
We wanna share the answer from our specialists:
05.10.2021 08:57:29 Для облегчения процедуры получения компенсации следуйте следующим рекомендациям: при наличии претензий к состоянию отправления составьте Акт приема-передачи и Претензию сразу при получении посылки. Новая почта должна выплатить компенсацию клиенту. Кроме того, обратная доставка будет осуществлена за счет Новой почты. Скажу сразу, Вам придется поругаться, но все же добиться компенсации возможно, вплоть даже через суд, если посылка того стоит. Желаю удачи.
05.10.2021 13:26:31 Нужно было составить акт о наличии повреждения сразу в отделении почты. Если этого не сделали, отправьте письменную претензию онлайн и зарегистрируйте её жалобой в телефонном режиме.
07.10.2021 17:09:30 Відповідно до ст. 924 ЦКУкраїни перевізник відповідає за збереження вантажу, багажу, пошти з моменту прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві. Перевізник відповідає за псування або пошкодження посилки в розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини. Під псуванням або пошкодженням посилки розуміють зміну її фізичних властивостей (механічні поломки, дефекти, бій). Перевізник звільняється від відповідальності за пошкодження посилки тільки у випадках, коли незбереження вантажу стало наслідком обставин, що характеризуються одночасно такими ознаками: усунення цих обставин не залежало від перевізника. Тобто, перевізник звільняється від відповідальності, якщо відповідно до законодавства та договору він не несе обов’язку усунення цих обставин; перевізник не міг запобігти цим обставинам. У випадку пошкодження або недостачі всередині відправлення, відмовити в компенсації можуть, якщо:Акт приймання-передачі, Претензія деталі https://novaposhta.ua/denial_com

In the CONSULTANT mobile app
As a Client, you are freed from all financial risks when collaborating with Contractors, as the payment amount is reserved by our service and is paid to the Contractor only after receiving confirmation from you about the completion of the stage.
If the service is not provided, the funds are returned to you. The service takes on all financial risks and acts as a guarantor and custodian of funds, and in case of disputes between the parties, acts as an independent Arbitrator.
Your money is in safe hands!

From Real Users
PRO consultants
All consultants
We verify each specialist who signs up for our service and ensure the high quality of our services.
CONSULTANT - is a clear and largest ranking of lawyers and attorneys
so that everyone can choose the best specialist in the right place and at the right time.
The rating of lawyers is formed on the basis of positively completed orders, your feedback, ratings
and comments. The rating cannot be bought: it is formed exclusively by users. TTherefore, if you
need services, advice or preparation of documents from the best lawyers and attorneys
- you can confidently trust our specialists!

Contact us for a free consultation

- Address Україна, м. Київ, 01601, вул. Мечникова 2, пов. 16
- Email support@consultant.net.ua
- Phone 380730044470