Недавно нашей команде задали вопрос: “Доьрий день. Нещодавно я розірвав связкі на нозі, після тривалого лікування лікарі сказали що я не зможу нормально ходити. Зараз я хожу з тростинкою. Чи можу я за таких обставин отримати інвалідність і получати пенсію? Які документи треба та в який орган йти?”
Мы хотим поделиться ответами наших специалистов:
Консультант #168
Доброго дня! Особи, за направленням лікувально-профілактичного закладу охорони здоров'я, після проведення діагностичних, лікувальних і реабілітаційних заходів за наявності відомостей, що підтверджують стійке порушення функцій організму, обумовлених захворюваннями, наслідками травм чи вродженими вадами, які спричиняють обмеження життєдіяльності, з метою встановлення інвалідності, мають право звернутися до Медико-соціальної експертної комісії за місцем їх проживання або лікування Огляд осіб, що звертаються для встановлення інвалідності, проводиться згідно з Положенням про медико-соціальну експертизу Необхідні документи: заповнена форма направлення, підписана Головою ЛКК, членами комісії та печаткою лікувального закладу (форма 088/о) паспорт та копія паспорта; медична карта амбулаторного хворого (амбулаторна книжка - форма 025/о) трудова книжку та копія трудової книжки, засвідчена у визначеному порядку оригінали всіх документів, які вписані в форму 088/с Дякую!
 
Консультант #107
Добрий день. Інвалідність як міра втрати здоров’я визначається шляхом експертного обстеження в органах медико-соціальної експертизи Міністерства охорони здоров’я України. Медико-соціальна експертиза визначає ступінь обмеження життєдіяльності людини, причину, час настання, групу інвалідності, сприяє проведенню ефективних заходів щодо профілактики інвалідності, реабілітації інвалідів, пристосування їх до суспільного життя. Огляд громадян у МСЕК проводиться за місцем проживання або лікування за направленням відповідного лікувально-профілактичного закладу при пред’явленні паспорта чи іншого документа, що засвідчує особу. Тобто документи, необхідні для МСЕК - направлення та паспорт, іноді моде знадобитися копія трудової, витяги з історії хвороби тощо. Строк розгляду 5 днів в буде прийнято відповідне рішення. Ви маєте право оскаржити висновок в позасудовому порядку шляхом написання заяви до обласної або центральної комісії протягом місяця з дня одержання висновку. Можна звернутися до суду
 
Консультант #142
Доброго дня. Ви маєте право з метою встановлення інвалідності звернутися до Медико-соціальної експертної комісії (МСЕК) за місцем свого проживання або лікування. Для цього потрібно мати направлення лікувального закладу (форма 088/о), амбулаторну книжку, паспорт, військовий квиток, оригінали всіх документів, що вписані в форму 088/о, трудову книжку (за потреби). Інвалідність встановлюється з дня надходження документів до МСЕК. Після встановлення інвалідності Ви маєте право на призначення пенсії по інвалідності за наявності страхового стажу та в залежності від Вашого віку - для вперше встановленої інвалідності у віці до 46 років включно необхідний стаж для чоловіків становить 25 років. Звертатися за призначенням пенсії до управління Пенсійного фонду України за місцем проживання.
 
Консультант #71
Визнання особи інвалідом здійснюється на підставі висновку медико-соціальною експертною комісією (МСЕК), відповідно до Інструкції про встановлення груп інвалідності, затвердженої наказом Міністерства юстиції №561 від 05.09.2011 р. МСЕК діє у кожному районі великих міст, у невеликих містах МСЕК одна на все місто. Дізнайтесь, де знаходиться МСЕК у вашому районі або місті, і звертайтесь туди за проходженням медико-соціальної експертизи. Для проходження експертизи подайте оригінали та копію документів про ваш стан здоров'я. Експертиза вирішіть, чи визнавати вас інвалідом. Порушення рухливих функцій (здатності нормально пересуватись) враховується при визнанні інвалідом. Розмір пенсії по інвалідності залежить від групи інвалідності (їх 3), та від віку: 1 група - 100% пенсії за віком; 2 група - 90% пенсії за віком; 3 група - 50% пенсії за віком. Точну групу інвалідності визначить МСЕК.