Недавно нашей команде задали вопрос: “Доброго дня, у мене відмовила нога і тепер я хожу з костилями. Чи вважаюсь я вже інвалідом по закону? Куди мені звертатись щоб отримати посвідчення особи з обмеженими можливостями? Які документи треба і кому їх подавати? Чи може хтось зробити все за мене по довіреності?”
Мы хотим поделиться ответами наших специалистов:
Консультант #142
Доброго дня. По-перше, потрібно встановити групу інвалідності. Для цього Ви маєте право з метою встановлення інвалідності звернутися до Медико-соціальної експертної комісії (МСЕК) за місцем свого проживання або лікування. Для цього потрібно мати направлення лікувального закладу (форма 088/о), амбулаторну книжку, паспорт, військовий квиток, оригінали всіх документів, що вписані в форму 088/о, трудову книжку (за потреби). Інвалідність встановлюється з дня надходження документів до МСЕК. Після встановлення інвалідності Ви маєте право отримати посвідчення особи з інвалідністю, яке за загальним правилом видається управлінням праці та соціального захисту населення (УПСЗН). Скоріше за все, Ваша особиста присутність буде необхідна, але можете деякі етапи довірити виконати за довіреністю (наприклад: подання документів). Бажаю успіху!
 
Консультант #107
Інвалідність як міра втрати здоров’я визначається шляхом експертного обстеження в органах медико-соціальної експертизи Міністерства охорони здоров’я України, яка визначає ступінь обмеження життєдіяльності людини, причину, час настання, групу інвалідності, сприяє проведенню ефективних заходів щодо профілактики інвалідності, реабілітації інвалідів, пристосування їх до суспільного життя. Залежно від ступеня втрати здоров’я інвалідність поділяється на три групи. Огляд громадян у МСЕК проводиться за місцем проживання або лікування за направленням відповідного лікувально-профілактичного закладу при пред’явленні паспорта чи іншого документа, що засвідчує особу. Тобто звертаєтесь до лікарні, просите після обстеження направити вас на МСЕК, які вже дадуть висновок і довідку, далі можна отримувати почвідчення і льготи. Довіреність - ні. Раджу ознайомитися з положенням про порядок, умови та критерії встановлення інвалідності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.09 #1317
 
Консультант #168
Доброго дня! Посвідчення оформлюються та видаються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення за місцем перебування особи на обліку як одержувача державної соціальної допомоги. У разі коли особа за станом здоров’я, за її письмовою заявою, не може прибути до органу соціального захисту населення для отримання посвідчення, видача посвідчення проводиться з доставкою за її місцем проживання та покладається на орган соціального захисту населення, в якому особа перебуває на обліку як одержувач державної соціальної допомоги. Документи, необхідні для посвідчення: паспорт та фотографія 3х4 особи.