
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
У зв’язку з падінням рівня доходу у населення та через зростання рівня безробіття, в Україні може знизитися можливість оплати громадянами здобування певного рівня освіти.
- Як наслідок, це може привести і до втрати доходів самих закладів освіти, які надають і платні освітні послуги в тому числі.
- На підставі таких аналітичних досліджень, Міністерством освіти і науки України було розроблено законопроект відносно фінансування здобувачів вищої освіти.
- Важливою метою такого проекту є можливість надавати здобувачам освіти (студентам) державну цільову підтримку.
- Крім того слід сказати і про те, що таким проектом передбачається і внесення змін до чинних норм Закону України «Про вищу освіту», в контексті конкурсних відборів абітурієнтів, регіональних замовлень та розрахунків конкурсних балів, а також питання щодо можливостей повторного здобуття вищої освіти на підставі державних коштів, або коштів місцевого бюджету.
Таким чином важливою метою таких проектних норм є залучення до оплати здобування освіти саме грошові кошти юридичних осіб та фізичних осіб також.
- Варіантом такого залучення коштів пропонується і часткове покриття вартості навчання студентів.
- Крім того, новим проектом також передбачається і можливість надання грантів в залежності від наявних результатів національного мультипредметного тесту – від п’ятнадцяти до п’ятдесяти тисяч гривень.
- Мета такого нововведення полягає в тому, що здобувачі вищої освіти будуть самі обирати місце їх навчання та відповідну спеціальність.
- Тобто навчатимуться свідомо і з певною метою, а не будуть обирати заклад навчання за принципом «дешевого» чи «простішого».
Ще слід зазначити і про те, що в Міністерстві освіти переконані, що за сучасною статистикою, тільки двадцять відсотків випускників вищих закладів освіти можуть бути працевлаштовані за їх спеціальністю, тобто за іх профільною освітою.
- Тому на підставі таких даних в проекті закону визначена норма, яка регламентує обов’язок студентів та випускників ставати на облік до відповідної служби зайнятості і укладати угоду щодо працевлаштування у разі наявності певної пропозиції від майбутнього роботодавця.
- А у разі відмови будуть мати місце певні наслідки.
- До прикладу припинення оплати за навчання та відрахування студента у разі неспроможності вносити оплату за здобування освіти.
- Натомість погодження та таку «обов’язкову роботу» буде надавати і певні привілеї.
- Це може бути і підвищена академічна стипендія, але за умови відпрацювання за такою трудовою угодою не менше трьох років.
На підставі цього можна сказати, що в міністерстві наголошують на те, що покриття витрат на навчання студентів будуть покриватися за рахунок таких роботодавців.
Ще однією новелою даного проекту є те, що Уряд хоче зменшити кількість осіб, які мають право на соціальні стипендії для пільгових категорій осіб.
Мова йде про дітей учасників бойових дій, інвалідів та інших пільгових категорій, передбачених законодавством. У разі прийняття такого галузевого законопроекту, то грошові кошти студентам-пільговикам будуть виплачуватися лише у разі їх проблем з фінансово-майновим станом їх родин.