
Детальніше
Юрист, закінчила Національний університет «Одеська юридична академія» з відзнакою. З 2017 року спеціалізуюсь на юридично-освітніх та загальноправових питаннях. Є досвід в нормотворчості локальних актів місцевої влади. Є автором юридичних статей, наукових публікацій та статей в освітньому середовищі. Ментор юридичної клініки «Veritas”. Власник юридичного блогу «Educational_law_ua» в інстаграм
Президент України 22 січня подав до Парламенту новий законопроект, який одразу набув розголосу та значного обговорення.
- Мова йде про проект закону за номером 10425, який стосується інституту множинного громадянства та врегулювання певних питань та статусу громадянина України .
- Дослідивши основні положення даного законопроекту можна відзначити найважливіші його нюанси, про що і поговоримо.
- Отже, в цьому документи визначається перелік держав, громадяни чи піддані яких можуть набути в Україні громадянство шляхом спрощеної процедури.
- Також визначено певні категорії осіб, які будуть подавати відповідні зобов’язання щодо припинення їх іноземного громадянства.
- Така процедура має на меті саме набуття українського громадянства.
Крім того, передбачається і впровадження нового документа – декларації, яка буде визнавати особу громадянином України у спрощеному порядку.
Так, іноземці у разі поданні заяви про набуття громадянства, будуть підтверджувати що вони визнаватимуть себе тільки українськими громадянами.
Слід звернути увагу і на підстави перегляду задля позбавлення (втрати) такого українського громадянства, адже до них варто віднести ситуації:
- коли громадянин України на добровільній підставі набув громадянство країни-агресора (держави-окупанта);
- коли підданство або громадянство іншої держави не є визначеним;
- коли повнолітні українськи громадяни і які також мають громадянство іншої країни, користується документами паспорту іноземця, якщо внаслідок може бути утворена загроза інтересам або національній безпеці нашої держави;
- коли особа набула українське громадянство та подала для цієї процедури неправдиві відомості про себе, або підроблені документи;
- коли наявний та визначений факт подальшого проходження громадянином України військової служби в державі, яка є країною-агресором (держава-окупант);
- особи, які вчинили злочини проти національних інтересів і безпеки України, проти безпеки людства, проти миру, та є обвинувальний вирок з цього приводу;
- коли особа брала участь в військовій (збройній) агресії проти держави України, та перебувала на стороні держави-окупанта чи держави-агресора, що визначається українським законодавчим органом. І у разі, якщо така особа допомагала у вчиненні агресії проти України.
Крім того, в даному законопроекті також визначені певні уточнення з приводу повноважень органів державної влади відносно вирішення питань громадянства.
- Також слід звернути увагу і на врегулювання питань, які визначають правовий статус іноземців, які знаходяться на українській території, і які залучені до захисту української держави, включаючи перебування в територіальній обороні або добровольчих формуваннях.
- Також даний проект закону визначає в процедуру регулювання можливості подачі паспортного документа, у разі якщо його строк дії вже закінчився.
Це стосується осіб без громадянства та іноземців, і які є військовослужбовцями у Збройних Силах України чи Національній гвардії та інших військових формуваннях.
У такому разі таким особам передбачається надання посвідки для тимчасового проживання.